افزایش تعامل میان صنایع و بانکها
نشستهای تعاملی میان هیات مالی و اقتصادی ذوبآهن اصفهان با مدیران عامل بانکهای کشور برگزار شد.
بهگزارش روابطعمومی شرکت ذوبآهن اصفهان، احمد سلیمی، معاون مالی و اقتصادی شرکت ذوبآهن که در رأس هیاتی از مدیران و کارشناسان مالی و اقتصادی ذوبآهن اصفهان در همایش و نمایشگاه بینالمللی بورس، بانک، بیمه و خصوصیسازی (کیش اینوکس) حضور داشت در حاشیه این رویداد مهم در نشستی با مدیران عامل و مدیران ارشد از جمله بانکهای ملت، تجارت، رفاه کارگران و کارآفرین، مشکلات و محدودیتهای موجود و راهکارهای افزایش تعاملات بین این مجموعه صنعتی و بانکها را بررسی کردند.
سلیمی در نشست با رضا دولتآبادی، مدیرعامل بانک ملت با اشاره به عملکرد بانک ملت و سرعت ارائه خدمات در تامین نیازهای شرکت در بخش ارزی و تامین کالاهای ضروری در شرایط تحریمهای ظالمانه از کارکنان این بانک بهعنوان کارکنانی حرفهای نام برد و افزایش سطح تعاملات در آینده نزدیک را خواستار شد.
وی از بانک ملت بهعنوان یکی از بهترین و بزرگترین بانکها در شبکه بانکی کشور یاد کرد و با تاکید بر لزوم افزایش سطح همکاری بانک ملت و شرکت ذوبآهن اصفهان اظهار امیدواری کرد این همکاریها امسال در حوزههای گوناگون تقویت شود.
مدیرعامل بانک ملت نیز با اشاره به سطح همکاریهای بانک ملت و ذوبآهن اصفهان در سنوات دور، از این شرکت بهعنوان یکی از مشتریان استراتژیک بانک ملت نام برد.
وی همچنین راهکارهایی برای گسترش سطح همکاریهای دو مجموعه در ۲ حوزه بانکی و همچنین همکاریهای مشترک ارائه کرد. معاون مالی و اقتصادی شرکت و هیات ذوبآهن در نشست با علیشاهی، عضو هیات مدیره بانک کارآفرین راهکارهای افزایش سطح همکاری را بررسی کردند.
ابراهیم علیخانی، مدیر مالی شرکت ذوبآهن اصفهان نیز در این نشست برنامههای افزایش تولید، تامین سرمایه ثابت و سرمایه در گردش توسط سیستم بانکی کشور را عامل مهمی برای ادامه اجرای پروژههای صنعتی کشور دانست و گفت: برنامههای کوتاهمدت، میانمدت و بلندمدتی در شرکت ذوبآهن اصفهان تدوین شده و در صورت تامین نقدینگی موردنیاز، ضمن کاهش ارزبری در کشور، امکان تولید محصولات با ارزشافزوده بالاتر و همچنین ارتقای ظرفیتهای نقدینگی شرکت در آینده فراهم خواهد شد.
علیشاهی، عضو هیات مدیره بانک کارآفرین نیز با بیان اینکه جذب منابع برای بانک بسیار با اهمیت است، خاطرنشان کرد: همکاران با اتکا به ظرفیتها و امتیازات بانک باید برای دستیابی به جایگاه واقعی و شایسته در نظام بانکی تلاش کنند. وی یکی از عوامل مهم در این زمینه را جذب منابع ارزانقیمت دانست و تصریح کرد: یکی از راههای جذب منابع ارزانقیمت، بازاریابی و تعامل با اشخاص حقوقی است، چراکه این اشخاص هم زمینه حضور مشتریان جدید به بانک را فراهم کرده و هم با تزریق منابع ارزانقیمت به بانک و دریافت خدماتی مانند تسهیلات و تعهدات، به افزایش و ارتقای درآمدها و در نهایت تقویت جایگاه بانک کمک میکنند.