-
رئیس سازمان برنامه و بودجه خبر داد:

افزایش پلکانی حقوق کارمندان

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: حقوق کارمندان به‌صورت پلکانی افزایش می‌یابد؛ یعنی ممکن است به حقوق‌های پایین تا بیش از ۳۰ درصد هم ضریب بخورد، اما کسانی که چندین بار افزایش حقوق داشته‌اند ممکن است کمترین درصد را در افزایش داشته باشند.

به گزارش ایرنا، مسعود میرکاظمی در مراسم تودیع و معارفه رئیس پیشین و جدید هیات عامل صندوق توسعه ملی، افزود: ما در یک چرخه منفی قرار گرفتیم. مرتب تورم ایجاد می‌شود. با افزایش تورم، حقوق‌ها را زیاد می‌کنیم و برای تامین مالی آن پایه پولی افزایش می‌یابد. افزایش پایه پولی باعث افزایش نقدینگی و بالا رفتن میزان نقدینگی باعث تورم بیشتر می‌شود؛ یعنی ۲۰ درصد به حقوق کارمند اضافه می‌کنیم، اما ۵۰ درصد تورم برای عموم مردم درست می‌شود. این چرخه درست نیست.

معاون رئیس‌جمهوری اظهار کرد: هدف این است که خلق پول نکنیم و با افزایش حقوق کارمندان باعث تورم برای کل جامعه نشویم. همه کشور حقوق‌بگیر نیستند. سیاست دولت این است که تا آنجایی که ممکن است تورم را مهار کند و سطح کیفیت زندگی مردم، حتی خود کارمندان دولت را افزایش بدهد.

میرکاظمی با اشاره به اینکه صندوق توسعه ملی یک ثروت ملی و ثروت نسل‌های آینده است، گفت: وظیفه ما این است که در حفظ آن کوشا باشیم. باید تلاش کنیم نه‌تنها از ارزش ذخایر آن کم نشود، بلکه مرتب بر ارزش آن افزوده شود. باید هم در نوع سرمایه‌گذاری‌هایی که انجام می‌دهند و هم ورودی‌های بیشتری برای صندوق در نظر بگیریم تا هم پشتیبان طرح‌های اصلی پیشران اقتصاد کشور باشد و هم یک پشتیبان خوب برای نسل‌های آینده.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: در بودجه سال آینده برداشت از صندوق توسعه ملی دیده نشده و تلاش می‌شود در سال ۱۴۰۱ از صندوق برداشت و خلق پول نکنیم.

این موارد جزو بخشنامه بودجه ۱۴۰۱ است. در این صورت، جز برای حمایت از پروژه‌ها و طرح‌هایی که زیرساخت توسعه اقتصاد کشور و پیشران اقتصاد باشند، از صندوق توسعه استفاده نخواهد شد.

میرکاظمی افزود: براساس قانون بودجه امسال دولت در نیمه اول سال از ۲۰ درصد صندوق توسعه استفاده کرده است.

ممکن است در نیمه دوم هم از این سهم ۲۰ درصدی استفاده شود، اما برای سال ۱۴۰۱ به‌طور قطع به دنبال این هستیم که منابع صندوق نه‌تنها کم نشود، بلکه افزایش پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*