جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 03 May 2024
کد خبر: 2572
تاریخ انتشار: 1400/07/12 11:16

هیچ‌ ثبت‌سفارش واردات لوازم خانگی خارجی نداشته‌ایم

مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت انتشار برخی شایعات درباره ثبت سفارش و به‌دنبال آن واردات لوازم خانگی خارجی را تکذیب کرد و گفت: از سال ۱۳۹۷ هیچ‌گونه ثبت سفارشی در لوازم خانگی کره‌ای و خارجی نداشته‌ایم.

به گزارش ایرنا، سعید عباسپور افزود: دولت دوازدهم در سال ۹۷ به‌منظور حمایت از تولید کالای داخلی، جلوگیری از تشدید نرخ ارز و تعادل‌بخشی و کنترل مصارف ارزی نسبت به گروه‌بندی کالاهای وارداتی اقدام کرد و ثبت سفارش بسیاری از این اقلام و کالاها ممنوع اعلام شد. براساس همین تصمیمات گرفته‌شده، ثبت سفارش لوازم خانگی از جمله انواع یخچال، ماشین لباسشویی و... از سال ۱۳۹۷ تاکنون ممنوع بوده است. مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین تاکید کرد: ممنوعیت واردات لوازم خانگی خارجی از جمله کره‌ای در راستای حمایت حداکثری از تولید داخل موردتاکید حاکمیت بوده و بر همین اساس، این محدودیت‌ها در حوزه ثبت سفارش گروه کالاهای موردنظر همچنان تداوم دارد. 

عباسپور ضمن اشاره به این موضوع که وظیفه وزارت صنعت، معدن و تجارت در بحث واردات فقط ثبت سفارش است و از سال ۹۷ تاکنون هیچ‌گونه ثبت سفارشی در حوزه لوازم خانگی وجود نداشته، تصریح کرد: تحریم‌ها و خروج شرکت‌های لوازم خانگی خارجی باعث شد شرکت‌های داخلی به‌دنبال توسعه داخلی‌سازی قطعات و شرکت‌های جایگزین بین‌المللی بروند. برای تحقق این موضوع، اطمینان از حمایت‌های دولت ضروری است که در همین راستا، وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز هیچ‌گونه برنامه‌ای برای حضور برندهای خارجی در صنعت لوازم خانگی کشور ندارد.

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/45dwd3