-

بندر امیرآباد، بستری برای افزایش صادرات به قزاقستان

رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه صادرات، پیشران اقتصادی و مولفه‌ای مهم در میزان توسعه‌یافتگی یک کشور به شمار می‌رود، بر بهره‌گیری فعالان اقتصاد‌ از ظرفیت‌های بندر امیرآباد برای افزایش صادرات کالاهای ایرانی به قزاقستان تاکید کرد.

به گزارش صمت از روابط‌عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد، امیر عابدی به همراه مدیرکل اقتصاد و دارایی استان مازندران پیش از بازدید میدانی از توانمندی‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری و بازرگانی بندر امیرآباد در جلسه‌ای با مدیرکل بندر امیرآباد، ضمن برشمردن مزایای این بندر مانند اتصال به شبکه سراسری راه‌آهن و برخورداری از اسکله رو-رو ریلی در آینده‌ای نزدیک، بر بهره‌گیری از حمل‌ونقل چند‌وجهی و کاهش هزینه‌های بندری برای کشتی‌های رو-رو برای افزایش سهم حمل ریلی کشورمان در مراودات بازرگانی با کشورهای حوزه وی برگزاری همایش سالانه اجلاس مدیران بنادر کشورهای حاشیه دریای خزر را از اقدامات موثری عنوان کرد که می‌توان با رایزنی‌های فرامنطقه‌ای، مبادلات تجاری و لجستیکی با کشورهای دیگر به‌ویژه قزاقستان را توسعه داد. در ادامه این جلسه مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد به رشد بی‌سابقه ۶۵ درصدی صادرات کالا در سال جاری در بندر امیرآباد اشاره کرد که می‌تواند پایه‌گذار مسائل مهمی همچون توسعه زیرساخت‌های بندری متناسب با این رشد و ایجاد انبارهای جدید و تغییر کاربری انبارهای موجود برای صادرات باشد. محمدعلی اصل سعیدی‌پور رضایتمندی صاحبان کالا و صادرکنندگان را یکی از اصول مهم در تدوین برنامه‌های اقتصادی بندرامیرآباد عنوان کرد که در این راستا توسعه تجهیزات برای تسریع و تسهیل در عملیات تخلیه و بارگیری کالا به‌عنوان یک تکلیف در قرارداد جدید اپراتورها لحاظ شده است. وی همچنین زیرساخت‌های موجود بندرامیرآباد در استفاده از کشتی رو-رو کامیونی به‌عنوان یکی از شقوق حمل‌ونقل دریایی را مناسب ارزیابی کرد و از برنامه‌ریزی‌های این بندر در افزایش سهم حمل‌ونقل کانتینری با رویکرد جلوگیری از فرسایش تجهیزات و اجتناب از آسیب کالا در فرآیند عملیات تخلیه و بارگیری خبر داد. سعیدی‌پور در پایان ابراز امیدواری کرد با بهبود شرایط کرونایی کشور، همایش سالانه اجلاس مدیران بنادر کشورهای حاشیه دریای خزر را که ۲ سال به دلیل بیماری کرونا در برگزاری آن وقفه ایجاد شده، در فرصتی مناسب پیگیری خواهد شد.

در این نشست همچنین یکی از صادرکنندگان خواستار دسترسی به بارانداز برای کالاهای قابل حمل با قطار، بهره‌برداری از سردخانه بخش خصوصی بندر امیرآباد و کاهش هزینه‌های مترتب بر حمل‌ونقل کالا شد.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین