جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 03 May 2024
کد خبر: 12848
تاریخ انتشار: 1400/12/17 12:45
با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت امضا شد

قرارداد توزیع محصولات ایران‌خودرو در ارمنستان

در جریان سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان توسعه تجارت و مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو به ارمنستان، در مراسمی با انتخاب نماینده، قرارداد توزیع محصولات ایران‌خودرو در این کشور به امضا رسید.

در دیدارهایی که در این سفر میان مقامات ایرانی و طرف ارمنستانی انجام شد، تصمیماتی درباره راهبرد ایران‌خودرو برای ورود مجدد به بازار ارمنستان به‌عنوان دروازه ورود به کشورهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا اتخاذ شد.

یک همکاری بین‌المللی

مهدی خطیبی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، از مرکز تجاری ایران در ایروان و محل استقرار محصولات ایران‌خودرو در این مجموعه بازدید و راهبرد و رویکردهای توسعه برند ایران‌خودرو در بازار ارمنستان را تعیین کرد. به‌گزارش ایکوپرس، خطیبی همچنین از محل ارائه خدمات پس از فروش پیشنهادی شریک تجاری، فضاهای مرتبط با سالن فروش، فضای اداری، فضای تعمیرگاهی و... بازدید کرد.

در این مجموعه، علاوه‌بر محصولات سواری ایران‌خودرو، فروش سایر محصولات و توانمندی‌های گروه صنعتی از جمله ایساکو و ایران‌خودرو دیزل نیز استفاده خواهد شد که این مدل و رویه همکاری، برای سایر بازارهای صادراتی هم موردتوجه قرار خواهد گرفت.

همچنین با برگزاری نشست مشترک میان خطیبی و مدیرعامل بانک ملت ایروان، عضو هیات‌مدیره صندوق ضمانت صادرات و نماینده ایران‌خودرو در ارمنستان مقرر شد در مدت یک ماه، برای مدل نهایی مالی و فروش همکاری‌های لازم انجام شود.

در جریان نشست‌ها و دیدارهای مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو با مقامات ارمنستانی، برنامه‌های دو سال آینده از جمله در حوزه همکاری با تاکسیرانی و پلیس ارمنستان به نماینده ایران‌خودرو نیز ابلاغ شد.

همچنین با تاکید مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو مقرر شد، سازکار ارائه خدمات پس از فروش و امداد جاده‌ای برای محصولات ایران‌خودرویی مسافران ایرانی در ایروان نهایی شود به نحوی که هزینه خدمات به صورت ریالی با ایساکو تسویه شود.

تجاری‌سازی خودروهای ناقص

کارگران پرتلاش خطوط تکمیل‌کاری ایران‌خودرو با حضور در محل کار در دو روز تعطیل ماه پایانی سال بیش از ۴ هزار خودرو را تکمیل و تجاری‌سازی کردند.

مدیر حوزه مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو در بازدید از روند تکمیل و تجاری‌سازی خودروهای دارای کسری قطعه، از کارگران برای تلاش‌های شبانه‌روزی و همدلی و همراهی در تحقق اهداف این گروه صنعتی قدردانی کرد.

امیرهوشنگ روشن‌آزاده که به نیابت از مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو در کنار کارگران حضور یافت، از روند تکمیل‌کاری در میانه اسفند (۱۲ و ۱۳ اسفند) ابراز رضایت کرد.

با تامین قطعات موردنیاز، خودروهای دارای کسری قطعه در ایران‌خودرو فارس تکمیل و تجاری‌سازی شد.

مدیرعامل ایران‌خودرو فارس با اشاره به تاکیدات مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو برای تجاری‌سازی خودروهای دارای کسری قطعه، گفت: فقط در یک روز کاری، ۹۳۸ خودرو پارس که دارای کسری قطعه بوده‌اند، تکمیل و آماده تحویل به مشتریان شده که به این ترتیب رکورد تجاری‌سازی خودرو در سایت تولیدی فارس در هفته گذشته به ۲ هزار و ۱۵۷ خودرو رسیده است.

عبدالرضا ملاکی ادامه داد: با ادامه روند تکمیل خودروهای دارای کسری قطعه در سایت ایران‌خودرو فارس، فقط ۳ خودرو به علت نبود قطعه خاص الکترونیک تجاری‌سازی نشده است.

ملاکی گفت: برنامه ایران‌خودرو فارس، تولید ۱۹ هزار خودرو بود که تاکنون ۱۹ هزار و ۱۸۶ خودرو در این شرکت تولید و تحویل مشتریان شده است و تا پایان سال، تیراژ تولید به ۱۹ هزار و ۴۶۲ خودرو خواهد رسید.

گفتنی است در سایت ایران‌خودرو فارس، محصول پژوپارس در مدل‌های سال، پژوپارس با موتورهای TU۵ و XUP در رنگ‌های سفید، خاکستری و مشکی تولید می‌شود.

یکپارچه‌سازی فعالیت‌های لیزینگی

براساس تصمیم مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، شرکت لیزینگ ایران‌خودرو، به‌عنوان شرکت هلدینگ لیزینگ در گروه صنعتی ایران خودرو تعیین شد.

از این پس، تمامی لیزینگ‌های گروه صنعتی ایران‌خودرو، به صورت مجموعه شرکت‌های لیزینگ ایران‌خودرو فعالیت خواهند کرد و شرکت لیزینگ ایران‌خودرو به صورت هلدینگ لیزینگ به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

پیش از این شرکت‌های لیزینگ ایرانیان، لیزینگ غدیر، لیزینگ سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو و لیزینگ خودرو به صورت مستقل عمل می‌کردند که با تصمیم مدیرعامل ایران‌خودرو، این فعالیت‌ها در قالب هلدینگ تجمیع می‌شود.

موسسه فرهنگی‌ورزشی ایران‌خودرو، متولی ورزش کارگری

براساس تصمیم مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، موسسه فرهنگی‌ورزشی ایران‌خودرو به‌عنوان متولی ورزش حرفه‌ای و کارگری در سطح این گروه صنعتی تعیین شد.

از این پس، تمامی فعالیت‌های ورزشی گروه صنعتی ایران‌خودرو در سطح حرفه‌ای و کارگری توسط موسسه فرهنگی، ورزشی ایران‌خودرو سیاست‌گذاری و عملیاتی خواهد شد.

این موسسه که با انتصاب امیر عطابخش در سمت مدیرعاملی و بازگشت محمود شیعی به‌عنوان رئیس هیات‌مدیره، رویکردها و برنامه‌های نوینی در مسیر توسعه ورزش حرفه‌ای و کارگری در پیش‌گرفته، از این پس، تمامی تجهیزات و اماکن ورزشی گروه صنعتی ایران‌خودرو را مدیریت خواهد کرد تا در آینده تبدیل به یکی از باشگاه‌های بزرگ و برتر در سطح کشور شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/45b7o4