پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403 - 02 May 2024
کد خبر: 20272
تاریخ انتشار: 1401/08/10 08:15

خرید و قیمت استثنایی انواع اورینگ

اورینگ یکی از لوازم کاربردی است که به عنوان یک واشر استفاده می شود.

 

اورینگ یکی از لوازم کاربردی است که به عنوان یک واشر استفاده می شود. این واشرها به شکل مکانیکی جهت آب بندی استفاده می شوند . مقطع این واشر به شکل حرف انگلیسی O است. به طور کلی اورینگ ها به دو دسته ی استاتیک و داینامیک تقسیم می شوند. این اورینگ ها در صورت داینامیک این قابلیت را داشته تا در قسمت شفت دوار پمپ یا پیستون های هیدرولیک سیلندر استفاده شوند. به علت قیمت بسیار پایینی اورینگ ها ، جهت استفاده در ماشین ها مناسب می باشند. قیمت مناسب و نصب ساده ی اورینگ و مقاومت بالا در برابر فشار باعث کاربردی بودن آن ها در موارد زیادی می شود. امروزه مراکز زیادی این محصولات را در کنار دیگر محصولاتی چون بک آپ رینگ و وی سیل ارائه می نمایند. قیمت اورینگ کاملا مقرون به صرفه است.

اورینگ‌ها متداول‌ترین روش جهت آب‌بندی در طراحی ماشین آلات محسوب می شوند زیرا ساخت آن ها ساده بوده ،قیمت بسیار مناسبی داشته ، نصب آن ها ساده و قابلیت اطمینان آن ها بالا است. ویژگی آب‌بندی تا فشارهایی به اندازه ۳۵۰ بار ۵۰۰۰ پوند بر اینچ مربع را دارا می باشند.

روغن کاری و اصطکاک در اورینگ ها

سایش سیلنر به دلیل تماس با پیستون باعث از بین رفتن اورینگ خواهد شد. بنابراین جهت افزایش عمر آن می بایست سطح هایی که در تماس با یکدیگر می باشند را روغن کاری نمود. ضمن اینکه در صورتی که این سطح ها از زبری و ناهمواری برخوردار باشند منجر به خوردگی و از بین رفتن قطعه می شوند. اصطکاک در اورینگ هایی که ثابت نیم باشند به مواردی بستگی خواهند داشت که فشردگی و فشار سیال از جمله ی آن می باشد.شایان ذکر می باشد جنس و سرعت اورینگ نیز می توانند تاثیرگذار باشند.

نحوه عملکرد اورینگ ها چگونه است ؟

وقتی یک سیستم مکانیکی تحت شرایط ملایم فعالیت نماید، یک حلقه اورینگ در سیستم در مقابل سمت کم فشار شیار اضافه خواهد شد. به این صورت یک مهر و موم به وجود می آورد. با افزایش دما یا فشار ، حلقه O به شکل فزاینده ای شروع به تغییر شکل می دهد و در صورتی که دما یا فشار به اندازه کافی افزایش یابد ، اورینگ شروع به اکسترود شدن در شکاف تحمل بین دو جزء غده می نماید. اکستروژن بعد از شروع این فرآیند ، اورینگ به سرعت فرسایش پیدا می کند و ممکن است آب بندی عمل نکند. یک حلقه پشتیبان جهت نصب در غده در سمت کم فشار اورینگ ، بین O-ring و دیواره غده قرار می گیرد. هنگام فعالیت ، اورینگ به جای دیواره غده روی حلقه پشتیبان فشرده خواهد شد و امکان نفوذ به شکاف نمی دهد . زیرا شکاف بین دو جزء غده توسط حلقه پشتیبان به طور کامل بسته می شود. لذا وجود حلقه های پشتیبان ، برای هر صنعتی ضرورت دارد.

اصلی ترین کاربرد بک آپ رینگ چیست ؟

حلقه های پشتیبان با ساختاری جامد یا مارپیچی تولید می شوند. با توجه به اینکه حلقه اورینگ باعث فشار در آن ها می شود، بک آپ رینگ ، تعدادی سطوح تماس را در برابر شفت به وجود می آورند که امکان پشتیبانی اضافی را می دهند. حلقه های اورینگ ، به عنوان حساس ترین اجزای دستگاه به شمار می روند که می بایست از آسیب فشار حفظ شوند. بعضی سازه ها اجازه نمی دهند که شکاف آب بندی به گونه ای طراحی شود که نسبت به فشار سیستم به اندازه کافی کوچک باشد. در این صورت استفاده از حلقه پشتیبان (بک آپ رینگ) منطقی خواهد بود. این تجهیزات ، از اورینگ مقابل تخریب با بروز فشار زیاد نگهداری می کنند. بک آپ رینگ ها با ویژگی منحصر به فرد خود عمدتا از PTFE ساخته می شوند.به طور کلی استفاده از بک آپ رینگ ها به عنوان اصلیترین جز شناخته نمی شوند و به نوعی تنها برای پشتیبانی و حفاظت از جز اصلی اورینگ یا پکینگ استفاده می گردند.

 

وی سیل چیست ؟

وی سیل جهت پیشگیری از نشتی آب، ورود گرد و خاک و بعضی از پودرهای درشت به سیستم آب بندی کاربرد دارند .وی سیل به عنوان قطعات اصلی آب بندی شناخته نم یشوند ولی استفاده از آن باعث تقویت و حمایت قطعات اصلی آب بندی خواهد شد. لذا می توان مدعی شد که بهره برداری از آن باعث افزایش راندمان دستگاه های هیدرولیکی و پنوماتیکی خواهد شد.این قطعه از نظر کاربردی ضمن ممانعت از نشت آب و روغن مانعی خوب برای ورود گرد و خاک به سیستم آب بندی نیز خواهند بود. وی سیل ها در انواع مختلفی مانند VA، VS و VL به بازار ارائه می نماید. نحوه عملکرد قطعه با توجه به استاتیک یا دینامیک بودن آن ها متفاوت می باشد.

مزایای وی سیل :

  • 3 بخش وی سیل می تواند به آرامی درگیر شود تا فشار ابتدایی سیستم تعدیل یابد.

  • به دلیل لاستیکی بودن ان در زمان مونتاژ کش خواهد یافت .

  • اجازه شرایط نیروی گریز از مرکز وجود دارد.

شرکت سیل گستر سالاران به عنوان یکی از وارد کنند و فروشندگان انواع اورینگ، وی سیل و بک آپ رینگ می باشد. جناب آقای کرم اکبری مدیر عامل شرکت بوده که در این مجموعه از سال ۶۸ به مدت ۹ سال به عنوان شاگرد و با کم‌ترین میزان دریافتی در راستای اورینگ و بک آپ رینگ و قطعات لاستیکی ایرانی در بازار مشغول به فعالیت می باشد. در دی‌ماه ۷۷ اقدام به راهاندازی کسب و کار شخصی خود نموده و محصولات آب بندی را با کیفیتی بی نظیر ارائه می دهد. در سال ۷۹ با خرید سهم شریک، صاحب کل امتیاز فروشگاه شدند و به ارائه‌ی محصولات تولیدی داخلی پرداختند. ایران سایت ارائه دهنده خدمات سئو وب سایت

 

برچسب ها : قیمت اورینگ,سیل گستر

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/45awd9