-

اسلحه جهان آینده کلاشینکف نیست

ناصر بزرگمهر مدیرمسئول موسسه مطبوعاتی صمت

ناصر بزرگمهر مدیرمسئول موسسه مطبوعاتی صمت در همایش مدیران معدن، صنایع وابسته و حمل ‌ ونقل سراسری که توسط گروه صنعتی آمیکو برگزار شد، گفت: آنچه در جهان امروز اتفاق می ‌ افتد از واژه مدیریت نشأت می ‌ گیرد و همه پیشرفت و پس ‌ رفت هر موضوع و سازمانی به مدیریت مربوط است. در ۳۰ سال گذشته صدها یادداشت و مقاله با تمرکز بر واژه مدیریت نوشته ‌ ام و اعتقاد دارم که همه گرفتاری ‌ ها از مدیران است، مستنداتی وجود دارد که نشان می ‌ دهد تمام ریاست جمهوری ‌ ها در ادوار گذشته، در پایان ریاست خود از تاثیر مدیریت ناتوان و یا مدیران توانا در دوران خود نام برده ‌ اند و همه مشکلات را به مدیریت مربوط کرده ‌ اند.

وی در ادامه گفت: محصولاتی که امروز معرفی شد یک بحث ثانویه دارد که موضوع آن رقابت است. قرار نیست در تمامی تاریخ سرزمین ما ایزوله و تحت عنوان برجام و غیره تنها بماند. زمانی که بحث رقابت پیش می ‌ آید باید ببینیم در چه حد آمادگی وجود دارد. در تمامی سیستم ‌ ها این مشکل وجود دارد که رقیبی وجود ندارد. بدیهی است با بازشدن فضای جدید، داستان رقابت فضای جدی ‌ تری به خود می ‌ گیرد.

ناصر بزرگمهر خاطر نشان کرد: جنگ بقا برای ماندن، داستان امروز جهان است. در تمامی کشورها کسانی در این جنگ تاب می ‌ آورند که به دانایی و دانش توجه ویژه ‌ ای داشته باشند. هزار سال پیش شاعر توانمند کشور ما گفت توانا بود هرکه دانا بود، این باید شعار یک ملت باشد.

وی افزود: اسلحه جهان آینده تیربار و کلاشینکف نیست؛ اسلحه جهان آینده در اختیار گرفتن ارتباطات رسانه ‌ ای است. بسیاری معتقدند در جهان امروز ۶ قاره وجود دارد که قاره ششم متعلق به رسانه ‌ ها است. فردا و آینده متعلق به کارخانه، شرکت، سازمان و ملتی است که قاره ششم را در اختیار بگیرد و از آن استفاده کند.

موسسه مطبوعاتی صمت آماده است که با رسانه ‌ های خود یاور صنعت کشور باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*