-
مشکلات زیرساختی و حمل‌ونقل در عراق ادامه دارد

زائران سفر خود را به تعویق بیندازند

رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: ما همچنان درخواست داریم مردم به مرزها مراجعه نکنند

سید مجید میراحمدی درباره آخرین وضعیت مرزهای کشور و تردد زائران، اظهار کرد: همچنان درخواست داریم که مردم به مرزها مراجعه نکنند.

وی ادامه داد: طرف عراقی هم باتوجه به مشکلات زیرساختی درخواست دارد زائران به مرزها مراجعه نکنند. وضعیت آب هوا و گرما بر همه خدمات تاثیر گذاشته و عامل بسیار مهمی در تاخیر در خدمات ‌ رسانی محسوب می ‌ شود. خواهش اکید این است که زوار برای حفظ سلامتی و امنیت جانی خود به هیچ وجه به مرزها مراجعه نکنند.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور همچنین گفت: در همه مرزها اوضاع در کنترل کامل است و وضعیت نگران ‌ کننده نیست، اما اگر مردم به مرزها مراجعه کنند هم برای خود و هم برای ما دشواری ایجاد می ‌ کنند.

میراحمدی در پایان درباره وضعیت زائران ایرانی در عراق، اظهار کرد: یکی از مشکلات جدی زائران در عراق مسئله حمل ‌ ونقل است. امسال به ‌ خاطر تنش ‌ های داخلی عراق، شرایطی پیش آمده که وسایل نقلیه آنها نمی ‌ توانند در مسیرهایی رفت ‌ وآمد کنند و ما برای انتقال زائران اتوبوس فرستاده ‌ ایم. قیمت ‌ ها چند برابر شده و مشکلات زیادی وجود دارد. مسئولان عراقی تلاش خود را انجام داده ‌ اند، اما مشکلات همچنان پابرجا است.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور تاکید کرد: شرایط به ‌ گونه ‌ ای نیست که زائران به مرزها مراجعه کنند، زیرا گرمای بالای ۵۰ درجه شرایط را سخت کرده است. وی تاکید کرد: زائران حتی اگر در میانه راه هستند، به شهرهای خود بازگردند و به شایعات در فضای مجازی درباره باز بودن مرزها توجه نکنند.

به گزارش ایرنا، آماده نبودن زیرساخت ‌ های مناسب در خاک عراق برای انتقال زائران اربعین به شهرهای زیارتی سبب شد از روز جمعه ستاد اربعین با هدف حفظ سلامت زوار مرزهای شش ‌ گانه با عراق را ببندد.

بیشترین سفر زائران اربعین به عراق مربوط به سال ۹۸ و نخستین سال لغو روادید میان دو کشور است که جمعیتی نزدیک ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر را شامل می ‌ شد، اما امسال بنا بر آمار دستگاه ‌ های ذی ‌ ربط تاکنون و بیش از یک هفته مانده به اربعین حسینی، حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از مرزهای مختلف وارد عراق شده ‌ اند.

براساس پیش ‌ بینی ‌ ها حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در پشت مرزها، در مسیر حرکت به سمت مرز قصد حضور در مراسم اربعین حسینی را دارند که افزایش تعداد زائر به بیش از ۴ میلیون را رقم خواهد زد.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*