-

بهترین کارگزاری های جهان و کاندید بهترین بروکر فارکس در سال ۲۰۲۲ میلادی

یک ماه دیگر سال 2021 میلادی به پایان رسیده و سال 2022 میلادی شروع می‌شود. به رسم هر سال، عملکرد بروکرهای فارکس در انتهای سال ارزیابی شده و رتبه‌بندی بروکرها اعلام می‌شود. بروکرهایی که در این رده‌بندی نمرات بالایی را دریافت می‌کنند، عموما به ایرانیان خدمات نداده، اما تعداد محدودی از بهترین کارگزاران فارکس که در سطح جهانی جوایز و تقدیرنامه‌هایی برده‌اند، در ایران نیز فعال هستند. در این مقاله، قصد دارید مبنای انتخاب بهترین بروکرها را بیان کرده، سپس بهترین بروکر فارکس را معرفی کنیم و در انتها نیز به شما بگوییم که بهترین بروکری که در بازار ایران فعالیت می‌کند کدام است.

بهترین کارگزاری های جهان و کاندید بهترین بروکر فارکس در سال 2022 میلادی

بروکر کیست؟

کارگزاری فارکس یا همان Forex Broker یک مجموعه‌ی بزرگ خدماتی است که با تکیه بر نرم‌افزارهای مدرن و توان مالی بسیار بالا، امکان خرید و فروش دارایی‌های بین‌المللی مختلف را برای مشتریان خود فراهم می‌کند. بازار فارکس، بازار عرضه و تقاضای بیش از 400 دارایی مختلف (از طلا گرفته تا گندم) بوده، اما بخشی که در آن بیشتر مشتریان را جذب می‌کند، خرید و فروش جفت ارزهای بین‌المللی است. بروکرهای معتبر و جهانی، حداقل 200 آیتم معاملاتی شامل: جفت ارزها، فلزات گران بها، انرژی، کالاها، رمزارزها، سهام بین المللی، شاخص سهام و ... را در سبد معاملاتی خود قرار می‌دهند. از آنجاییکه بروکرها مستقیما با سرمایه‌ی مشتری سر و کار دارند، باید در انتخاب آن‌ها دقت بیشتری به خرج داد تا مطمئن شوید که کلاهتان برداشته نمی‌شود.

بهترین بروکر فارکس

بروکر مطمئن کیست؟

بروکرها نیز همانند اکثر واسط‌های خدماتی، خوب و بد داشته و اگر سر و کارتان با بروکر بد بیفتد، ممکن است تمام سرمایه‌ی خود را از دست بدهید. به همین جهت نیز اول مطمئن شوید که بروکر معتبر است و سپس به بونوس‌ها و خدمات آن دقت کنید. راهکار تشخیص بروکر معتبر بسیار ساده است. همانطور که بانک‌ها برای فعالیت باید از بانک مرکزی کشور مجوز دریافت کنند، بروکرها نیز برای شروع به کار خود، باید از نهادهای مالی ناظر که در سطح جهانی فعالیت می‌کنند، مجوز کسب کنند. به این نهادهای نظارتی رگولاتور گفته شده و به مجوز نیز رگولاتوری گفته می‌شود. کشورهای بزرگ دنیا از جمله آمریکا، انگلستان، سوییس، استرالیا، آلمان و ... هر کدام رگولاتوری مخصوص به خود را داشته و طبیعتا هرچقدر که کشوری پیشرفته‌تر باشد، نهادهای نظارتی، رگولاتوری را با دقت و وسواس بیشتری به بروکرها اعطا می‌کنند. به همین جهت نیز اگر یک کارگزاری بتواند رگولاتوری خود را از آمریکا دریافت کند، قطعا در حسن عملکرد آن هیچ شک و شبهه‌ای وجود نخواهد داشت.

بروکرهایی که در سطح جهانی فعال هستند، عموما رگولاتوری CySec را که صادره از کشور قبرس است، دریافت می‌کنند. این رگولاتوری، یک رگوله معتبر اروپایی بوده و جزو سخت‌گیرترین رگولاتوری‌های صادر شده است. بنابراین، اگر بروکری توانست این رگوله را دریافت کند، از اعتبار آن کاملا مطمئن شوید. البته در کنار این رگولاتوری، رگوله‌های دیگری نیز وجود دارند که اعتبار بالایی داشته و بروکرها ممکن است از آن‌ها استفاده کنند. در سطح جهانی، داشتن چنین رگولاتوری‌هایی می‌توان به تشخیص اعتبار بروکر و پیدا کردن بهترین بروکر فارکس کمک کند. در مقاله‌ی بهترین بروکر فارکس در سطح جهان، این موضوع به شکل تمام و کمال توضیح داده شده است.

بروکر معتبر برای ایرانیان کیست؟

از آنجاییکه بازار ایرانی یک بازار مستقل بوده و ارتباطی با کشورهای جهانی نداشته و علاوه بر آن، در لیست تحریم‌های بین المللی است، بسیاری از بروکرهای جهان حتی حاضر به وارد شدن به ایران نمی‌شوند. تنها چند بروکر معتبر جهانی هستند که تصمیم گرفتند تا به ایرانیان، خدمات دهند. از سال‌های گذشته و پیش از تحریم شدن ایران، بروکرهای فیبوگروپ، روبو فارکس، هات فارکس و ... در بازار ایران حضور داشتند که متاسفانه در سال‌های اخیر، بسیاری از این کارگزاری‌ها، بازار ایران را ترک کرده و فرصت را برای بروکرهای کلاهبردار باز کردند. هات فارکس، یکی از بهترین بروکرهای جهانی بود که به ایرانیان خدمات می‌داد، اما در سال گذشته متاسفانه با بازار ایران خداحافظی کرد.

به همین جهت نیز مراحل انتخاب بروکر معتبر در ایران، اندکی دشوارتر از سایر نقاط جهان است. بروکرهای معتبر، امکان فعالیت در ایران را با استفاده از رگولاتوری اصلی خود نداشته (به دلیل تحریم‌ها) و باید ابتدا یک شعبه مستقل در کشورها و مناطق آزاد دنیا تاسیس کنند (سیشل، بلیز، موریس، ویرجین آیلند و ...) و سپس برای این شعبه‌ی جدید خود، رگولاتوری با عنوان آفشور دریافت کنند. رگولاتوری‌های آفشور سخت‌گیری خاصی نداشته و عملا اعتبار آن‌ها بسیار کمتر از رگوله‌های جهانی است. با این حال، هنگامیکه بروکر برای شعبه‌ی اصلی خود، رگوله معتبر دریافت کرده باشد و برای فعالیت در بازار ایران نیز رگولاتوری آفشور دریافت کرده باشد و علاوه بر آن، بیش از یک دهه در بازار جهانی حضور داشته باشد، می‌توان از معتبر بودن آن مطمئن شد.

بهترین انتخاب برای ایرانیان

بعد از اینکه از اعتبار بروکر مطمئن شدید، حال نوبت به بررسی خدمات می‌رسد. پس از اینکه مدتی در بازار فارکس فعالیت داشته باشید، اهمیت دو چیز برای شما روشن‌تر از قبل خواهد شد. اول اینکه بروکری برای ایرانیان خوب است که تیم پشتیبانی فارسی زبان داشته باشد. از آنجاییکه اکثر ایرانیان به زبان انگلیسی آشنایی نداشته، در بسیاری از موارد نیاز به کمک و همراهی تیم پشتیبانی داشته و در صورتیکه تیم پشتیبانی به زبان فارسی مسلط نباشد، کار برای تریدر بسیار سخت خواهد شد. دومین نکته نیز ارائه‌ی امکان واریز و برداشت ریالی و آنی است. در بازار فارکس، نوسان‌ها بسیار زیاد بوده و موقعیت‌های متعددی برای کسب سود به دست می‌آید. امکان واریز آنی و ریالی، به تریدر کمک می‌کند که سودهای بیشتری را دریافت کرده و اصطلاحا از بازار جا نماند. در نقطه‌ی مقابل، همه‌ی ما دوست داریم که بتوانیم موجودی حساب و سود خود را به صورت آنی برداشت کنیم. بروکر خوب برای ایرانیان باید امکان برداشت آنی به روش ریالی را ارائه کرده باشد.

بنابراین، احتمال متوجه شده‌اید که انتخاب بهترین بروکر فارکس برای ایرانیان چندین شرط بیشتر از سایر نقاط دنیا داشته و دلیل آن نیز شرایط اقتصادی و اجتماعی کشور است. برای اینکه با اصول انتخاب بهترین بروکر فارکس برای ایرانیان آشنا شوید، کافی است این مقاله را مطالعه نمایید.

انتخاب نهایی بروکر در سال 2022 میلادی

تیم تخصصی معامله‌گر ایرانی با سابقه‌ی 15 ساله، تمامی بروکرهای فعال در ایران را بررسی کرده تا بتواند لیستی از رده‌بندی بروکرهای فعال در ایران ارائه کند. معامله‌گر ایرانی با کنار هم گذاشتن آیتم‌ها و پارامترهای مختلف (صدالبته بعد از بررسی اعتبار) از جمله اسپرد، تنوع دارایی ها، کیفیت تیم پشتیبانی، امکان واریز و برداشت ریالی، پلتفرم‌های معاملاتی، کمیسیون معاملات و نرخ بهره و ... بروکر آمارکتس را به عنوان بهترین کاندید برای ورود به بازار فارکس در سال 2022 میلادی معرفی می‌کند. این کارگزاری از سال 2007 میلادی در بازار فارکس فعال بوده و تنها یک سال است که وارد بازار ایران شده است. با این حال، آمارکتس توانسته کیفیت خدمات خود را به حدی بالا ببرد که در همین مدت یکسال، تعداد مشتریان آن افزایش محسوسی داشته باشد.

یکی از دلایل انتخاب Amarkets به عنوان کاندید سال 2022 میلادی، ارائه‌ی بیمه‌ی حساب‌های معاملاتی در همکاری با کمیسیون مستقل مالی با نام Financial Comission بوده که در صورت بروز هرگونه مشکل از سمت بروکر، حساب تمامی تریدرها را تا سقف 20 هزار یورو بیمه کرده و غرامت ضرر را به همراه اصل پول به تریدر باز می‌گرداند. برای آشنایی بیشتر با بروکر آمارکتس این مقاله را مطالعه کنید تا با سایر ویژگی‌های منحصر به فرد این کارگزاری آشنا شوید. امیدواریم در سال 2022 میلادی، بهترین تجربه از فارکس را بدست آورید.

بروکر آمارکتس

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*