-

پایان موفقیت‌آمیز تعمیرات اساسی در ذوب‌آهن

تعمیرات اساسی خط و پرداخت کارگاه نورد ۶۵۰ ذوب‌آهن اصفهان با موفقیت انجام شد.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت ذوب‌آهن اصفهان، تعمیرات اساسی کارگاه نورد ۶۵۰ براساس برنامه پیش‌بینی شده از ۲۷ شهریور تا ۲ مهر امسال با موفقیت انجام شد.

محمدرضا یزدان‌پناه، مدیر برنامه‌ریزی و نظارت برنگهداری و تعمیرات ذوب‌آهن اصفهان با اعلام این خبر و با اشاره به اهمیت اجرای دقیق و صحیح این تعمیرات گفت: با توجه به جایگاه بالای کارگاه نورد ۶۵۰ در تولید محصولات فولادی کارخانه به‌ویژه تولید مقاطع جدید فولادی مانند انواع ریل، انواع تیرآهن‌های سایز بالا، آرک‌ها، ورق سازه‌های فولادی و شمش‌ها، اجرای کامل و باکیفیت این تعمیرات مطابق با زمان‌بندی پیش‌بینی شده از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود.

از این ‌رو، با بررسی‌های لازم و تعیین خطوط بحرانی تعمیرات، سعی شد با استفاده حداکثری از تمامی ظرفیت‌های کارگاه تعمیر تجهیزات و کارکنان پروژه‌ای پیمانکاران مدیریت مهندسی نت، سرعت عمل بیشتری به اجرای فعالیت‌های تعمیراتی داده شود تا بتوان در موعد پیش‌بینی شده خط تولید کارگاه را راه‌اندازی کرد. وی افزود: با توجه به نبود امکان توقف طولانی‌مدت خط تولید کارگاه نورد ۶۵۰ طی سال‌های گذشته و ناشی از تعهدات کارخانه، تمام تجهیزات خط تولید این کارگاه باید در این تعمیرات، سرویس و تعمیر می‌شدند. با هماهنگی واحدهای مختلف، نیروهای اجرایی برای اجرای سریع و دقیق این تعمیرات باید به صورت ۳ شیفت و تمام‌وقت برنامه‌ریزی شوند.

یزدان‌پناه گفت: با توجه به ضرورت کاهش گراف اولیه از ۱۲ شبانه‌روز به ۷ شبانه‌روز به علت اهمیت تولیدات این کارگاه، فعالیت‌های کوره، خط و بستر با حداقل زمان لازم بررسی و گراف اجرایی تدوین شد.

محمد امین یوسف‌زاده، مدیر مهندسی نورد نیز در این باره گفت: کارگاه نورد ۶۵۰ آخرین‌بار در سال ۱۳۸۹ تعمیرات اساسی شده بود. البته سال ۱۳۹۷ تعمیرات ۱۲۰ ساعته و در فاصله سال ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۷ چند تعمیرات ۸۰ ساعته انجام شده بود اما تعمیرات اساسی در این سطح انجام نشده بود. در این توقف علاوه‌بر تعمیرات اساسی کارگاه همزمان ۳ عدد از بالک‌های جرثقیل کارگاه در خط ۶ و ۵ نیز تعویض شد و در عین حال همزمان پروژه نصب و راه‌اندازی اره و دریلینگ ۳ پروژه ریل در حال انجام بود.

یوسف‌زاده تاکید کرد: با احجام سنگین تعمیراتی و شرایط خاص تجهیزات نورد ۶۵۰ باز هم تعمیرات در گراف تعیین‌شده ۷ شبانه‌روز و با توجه به حضور حجم زیادی از نیروهای کارگاه، نت تعمیرات و پیمانکاران بدون هیچ‌گونه حادثه انسانی و تجهیزاتی با شرایط مطلوب به پایان رسید و در موعد مقرر شمش‌گیری انجام شد.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*