-

معرفی پرفروش‌ترین و بهترین رنگ ماشین؛ ماشین چه رنگی بخریم؟

ماشین یکی از دارایی‌های مادام‌العمر ماست و نمی‌توان مانند لباس هر چند ماه یکبار رنگ آن را عوض کرد. به همین دلیل اکثر خریداران در انتخاب رنگ ماشین وسواس به خرج می‌دهند و این موضوع چندان غیرمنطقی هم نیست.

معرفی پرفروش‌ترین و بهترین رنگ ماشین؛ ماشین چه رنگی بخریم؟

ماشین یکی از دارایی‌های مادام‌العمر ماست و نمی‌توان مانند لباس هر چند ماه یکبار رنگ آن را عوض کرد. به همین دلیل اکثر خریداران در انتخاب رنگ ماشین وسواس به خرج می‌دهند و این موضوع چندان غیرمنطقی هم نیست. از طرف دیگر رنگ خودرو، بر قیمت آن هم تاثیر می‌گذارد و حتی آمار تصادفات رانندگی با برخی رنگ‌ها بیشتر است! بنابراین هنگام خرید ماشین نباید اهمیت انتخاب رنگ درست را دست کم بگیرید. در این مقاله بهترین رنگ ماشین را معرفی کرده و راهنماییتان می‌کنیم کدام رنگ خودرو مناسب شماست. از شما دعوت می‌کنیم مطالعه مطلب کاربردی پیش‌رویتان را از دست ندهید.

1. سفید؛ یکی از پرطرفدارترین رنگ‌های ماشین در جهان

آمار و ارقام نشان می‌دهد که 23 درصد از خودروهای جهان سفید رنگ هستند و بی‌دلیل نیست که ماشین‌های سفید طرفداران پروپاقرصی دارند. رنگ سفید باعث می‌شود که کثیفی، گردوغبار و خراش‌های جزئی به چشم نیایند. همچنین خودروهایی که رنگ سفید دارند، نور خورشید و به عبارتی گرما را منعکس می‌کنند و ماشین برای مدت طولانی‌تری خنک می‌ماند. در‌نتیجه اگر در منطقه گرمسیری زندگی می‌کنید که بیشتر ماه‌های سال نور خورشید مستقیم می‌تابد، سفید بهترین رنگ ماشین است. همچنین در مقایسه با سایر رنگ‌ها، ماشین‌های سفید معمولا همیشه مد هستند و قدیمی نمی‌شوند. ضمن اینکه تعداد تصادفات با ماشین‌های سفید کمتر از رنگ‌های دیگر است.

2. رنگ ماشین مشکی متالیک؛ بهترین رنگ ماشین برای خاص‌پسندان

ظاهر لاکچری و خاص رنگ مشکی متالیک، بسیاری از خریداران را به سمت این رنگ خودرو می‌کشد. این رنگ باکلاس‌تر از رنگ‌های دیگر در نظر گرفته می‌شود اما مشکل اینجاست که اگر از رنگ باکیفیتی برای خودرو استفاده نشده باشد (که متاسفانه این موضوع برای اکثر خودروهای ساخت داخل صدق می‌کند)، دیر یا زود رنگ خودرو در معرض نور خورشید کمرنگ می‌شود.

همچنین ماشین‌های مشکی رنگ، گرمای آفتاب را بیشتر جذب می‌کنند و معمولا گران‌تر از ماشین سفید هستند. بر این اساس اگر بیشتر در مناطق با آب و هوای گرم رفت‌وآمد دارید، منطقی‌تر این است که ماشینی به رنگ سفید خریداری کرده و مابقی بودجه‌تان را صرف قیمت ردیاب شنود دار کنید تا امنیت خودرو تضمین شود؛ زیرا با وجود قیمت بالای این دستگاه‌ها، همیشه امنیت نسبت به ظاهر اولویت بالاتری دارد.

3. خاکستری؛ جایگزینی مناسب به جای ماشین مشکی

ماشین‌هایی که به رنگ خاکستری روشن هستند، برخلاف مشکی به‌مرور‌زمان کمرنگ نشده و در‌نتیجه از ارزش فروش آن‌ها کاسته نمی‌شود. تمیز نگه داشتن خودروهای خاکستری رنگ نیز راحت‌تر است؛ زیرا مشابه با سفید، رنگ‌های طیف خاکستری هم کمتر کثیفی، گردوغبار و خراش‌های جزئی را نشان می‌دهند.

4. نقره‌ای؛ پرفروش‌ترین رنگ خودرو در ایران

خودروهای نقره‌ای سهم 26 درصدی در پرطرفدارترین رنگ‌های خودرو دارند و رتبه اول را به‌عنوان بهترین رنگ ماشین در دنیا به خود اختصاص داده‌اند. این خودروها رنگ براق‌تری نسبت به خودروهای خاکستری دارند و در پنهان کردن کثیفی‌ها و لکه‌ها عالی هستند. همچنین گل‌و‌لای در روزهای بارانی که روی پانل‌های پایینی ماشین برجای می‌ماند، در ماشین‌های نقره‌ای به اندازه خودروهای سفید مشهود نیست. با‌این‌حال از طرف دیگر خودروهای نقره‌ای در جاده دید ضعیفی دارند.

5. قهوه‌ای؛ یکی دیگر از بهترین رنگ‌ها برای خودرو

اگر به دنبال رنگی هستید که نیاز به نگهداری چندانی نداشته باشد، قهوه‌ای هم گزینه مناسب دیگری برای شماست. مانند خاکستری و نقره‌ای، همه رنگ‌های قهوه‌ای در پنهان کردن خاک و خراش روی سطح ماشین شما به خوبی عمل می‌کنند و به‌ویژه در پوشاندن لکه‌های گل ایده‌آل هستند. به‌طور‌کلی رنگ‌های روشن‌تر قهوه‌ای مانند بژ، شامپاینی و طلایی بهترین طیف‌های این رنگ بوده و نگهداری خودرو با چنین رنگ‌هایی کاری ساده‌ است. همچنین ظاهر طبیعی و باکلاسی دارند. خلاصه اینکه اگر می‌خواهید خودروی شما شخصیت بیشتری داشته باشد و برای مدت طولانی‌تری تمیز به نظر برسد، قهوه‌ای یکی از بهترین رنگ‌های ماشین است.

6. قرمز؛ بهترین رنگ ماشین برای افراد جسور

قرمز رنگ محبوبی برای خودروهای اسپرت است و جسارت مالک خودرو را بیش از رنگ‌های دیگر به رخ می‌کشد. اگر شخصیت برون‌گرایی داشته یا دوست دارید ماشینتان خیلی خاص و متفاوت با دیگر خودروها به نظر برسد، قرمز رنگ ایده‌آلی برای خودروی شماست. خودروهای قرمز به‌طور‌موثری آلودگی و کثیفی را پنهان می‌کنند. با این حال، اگر بیش‌از‌حد کثیفی روی رنگ قرمز جمع شود، کدر شدن رنگ ماشین اتفاق دور از انتظاری نیست. اگر قرمز را برای خودرویتان پسندیدید، به خاطر داشته باشید که ماشین‌های قرمز نیاز به مراقبت و نگهداری دائم دارند و احتمالا مجبور شوید برای تمیز نگه داشتن ماشین، زمان بیشتری نسبت به رنگ‌های دیگر بگذارید.

7. آبی؛ بهترین رنگ ماشین برای افراد آرام و متین

آبی در بین رانندگانی که می‌خواهند شخصیت آرام و متینی را به تصویر بکشند، محبوبیت بالایی دارد. رنگ‌های آبی تیره‌تر ظاهر مطمئن‌تر و معتبرتری دارند. با این حال تمیز کردن و نگهداری از ماشین‌های آبی در طیف رنگی مختلف اغلب چالش‌برانگیزتر از سایر رنگ‌هاست؛ به‌ویژه آبی‌های تیره حتی کوچک‌ترین ذرات گرد و غبار و کثیفی را نشان می‌دهند؛ بنابراین اگر می‌خواهید خودروی آبی رنگ بخرید، چنین نکته ناخوشایندی را به خاطر داشته باشید.

تامین امنیت خودرو یا توجه به ظاهر؟ سوال مهم‌تر اینجاست!

در این مقاله 7 مورد از بهترین رنگ‌های ماشین را معرفی کردیم و گفتیم هر رنگ خودرو مناسب چه کسانی است. با وجود اینکه رنگ ماشین اهمیت بسیاری دارد اما نکته مهم‌تر این است که مقداری از بودجه خود را برای خرید ردیاب یا جی پی اس کنار بگذارید و سپس با‌توجه‌به ترجیحات شخصی برای رنگ ماشین تصمیم بگیرید.

دلیل تاکید ما این است که ردیاب، وسیله‌ای ساده و در‌عین‌حال بسیار کاربردی است و در بازار نه‌چندان ارزان‌قیمت خودرو، عدم سرقت این دارایی ارزشمند را تضمین می‌کند. با وجود یک ردیاب حتی اگر خودروی شما موردطعمه سارقان قرار بگیرد، شما می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن آن را پیدا کنید. در این زمینه پیشنهاد ما فروشگاه ایران رهیاب است که به‌عنوان اولین مرکز پخش و فروش ردیاب خودرو، ردیاب شخصی و ردیاب آهنربایی در ایران بهترین دستگاه‌ها را عرضه می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع ردیاب به وب‌سایت این فروشگاه سر بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین