-

نقش وکیل در بررسی اسناد و مدارک ملکی

نقش وکیل در بررسی اسناد و مدارک ملکی با توجه به تسلطی که بر قوانین دارند و آگاهی و دانشی که در زمینه مشکلات ملکی دارند بسیار حائز اهمیت است. با انتخاب یک وکیل حرفه‌ای و کاربلد می‌توانید از مشکلات متعددی و انواع دعاوی ملکی جلوگیری کنید.

نقش وکیل در بررسی اسناد و مدارک ملکی

شاید تا به حال به عنوان وکیل ثبت و اسناد و اینکه او کیست برخورد کرده باشید اما درک درستی از آن نداشته باشید. وکیل ثبت اسناد و املاک به دسته‌ای از وکلا گفته می‌شود که با تمام قوانین و آیین نامه‌های ثبتی و حقوقی آشنایی دارند و در دفاتر اسناد رسمی از طرف موکل خود وکالت می‌گیرد تا مسئول بررسی روند پرونده باشد یا این که موکل می‌تواند با مراجعه به یکی از دفاتر وکالت مراجعه کند و وکیلی را که دارای پروانه وکالت است را برای انجام امور ثبتی خود برگزیند. وکیل ثبت اسناد و املاک همچون وکیل ملکی در مشهد ( https://alireza-ghadiri.com/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%88%da%a9%db%8c%d9%84-%d9%85%d9%84%da%a9%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d8%b4%d9%87%d8%af/ ) سعی می‌کند تا از ضایع شدن حقوق موکل خود در امور ثبتی جلوگیری کند و به پرونده‌های امور ثبتی رسیدگی کند. همچنین وکیل اداره ثبت اسناد و املاک مسئولیت‌هایی همچون حق تنظیم قانونی اسناد رسمی، سند زدن یک ملک خاص و ... را بر عهده دارد. در این حوزه علیرضا قدیری وکیل کیفری مشهد با تکیه بر چندین سال تجربه می‌‌تواند راهنمای مناسبی برای امور ثبت و اسناد شما باشد.

 وکیل ثبت اسناد و املاک کیست؟

وکیل ثبت اسناد و املاک کیست؟

وکیل ثبت اسناد و املاک مشهد در واقع وکیل پایه یک دادگستری است که در زمینه‌های مختلف به خصوص ثبت و املاک حقوقی دانش و تجربه دارد، اما به صورت تخصصی در زمینه ثبت سند و ملک فعالیت می‌کند. مباحثی که در مربوط به ثبت اسناد و املاک هستند، توسط تمام وکلای ثبت املاک از جمله علیرضا قدیری قابل انجام هستند. از آن‌جایی قوانین مربوط به ثبت اسناد و املاک بسیار متعدد هستند این دسته از وکلا به دلیل اینکه آگاهی و تسلط کامل روی آیین نامه‌ها قوانین حقوقی و ثبتی دارند، می‌توانند فرآیند ثبت اسناد و املاک را انجام دهند. وکیل ثبت اسناد و املاک به دلیل تجربه و چندین سال سابقه کار در حوزه ثبت سند و ملک می‌تواند از اشتباهات احتمالی در حین ثبت سند و ملک جلوگیری کند. بنابراین تخصص و تجربه در حوزه ثبت املاک بسیار مهم است که این موضوع فقط از عهده وکلای پایه یک دادگستری برمی‌آید. علاوه بر این در ادامه ویژگی‌های وکیل ثبت اسناد و املاک باید بگوییم وکیل سازمان ثبت اسناد امور مختلف درباره سند را پیگیری می کند. اختلافات حقوقی درباره سند مواردی همچون الزام به ثبت سند رسمی، ابطال سند رسمی، حل تعارض مالکیت، رفع اشتباهات مربوط به تنظیم سند و... می باشد. ثبت سند جهت نظم بخشیدن به امور مربوط به املاک و اسناد انجام می شود. همچنین این اقدام از جعل و سوء استفاده افراد جلوگیری می‌کند. ضمن آن‌که دعاوی مربوط به اسناد را کاهش می‌دهد.

چگونه کار خود را به بهترین وکیل ثبت اسناد و املاک بسپاریم؟

واقعیت این است که تفاوتی وجود ندارد که برای شما در حوزه ثبت اسناد و املاک مشکلی پیش آمده است یا خیر. در هر صورت وکیل ثبت اسناد و املاک به دلیل تخصصی که در زمینه قوانین مربوط به ثبت ملک دارد، می تواند به شما برای کوتاه کردن پروسه ثبت املاک کمک شایانی کند. همچنین اشتباهات احتمالی که می توانند یک عمر پشیمانی را برای شما به همراه داشته باشند با کمک وکیل ثبت اسناد و املاک به حداقل می رسند. در اکثر مواقع افراد به دلیل اینکه مشکلات زیادی در حوزه ثبت سند و ملک به وجود آمده است، به وکیل ملکی مراجعه می‌کنند. وکیل اداره ثبت نیز با دریافت پرونده و مطالعه آن، کار دفاع از پرونده را آغاز خواهد کرد. اما در هر صورت برای پیشگیری از بروز مشکلات حقوقی بهتر است که از وکیل کمک بگیرید. به ویژه برای املاکی که احتمال بروز خطا و مشکل در حین ثبت آن‌ها وجود دارد.

هزینه اخذ وکیل برای ثبت اسناد و املاک چگونه است؟

هزینه اخذ وکیل برای ثبت اسناد و املاک چگونه است؟

به طورکلی هزینه اخذ وکیل ثبت بر اساس نوع دعوای مطرح شده و پیچیدگی و حساسیت پرونده‌ای که مطرح شده تعیین می‌شود و در این خصوص تعرفه مشخص و قانونی وجود ندارد. شما برای اطلاع از حق الوکاله وکیل مورد نظر خود باید با جلسه مشاوره برگزار کنید تا ضمن کسب اطلاعات کلی در مورد پرونده خود از هزینه قبول پرونده توسط وکیل نیز آگاه شوید.

ثبت اسناد در چه مواردی اجباری محسوب می‌شود؟

مطابق با قانون کشور به منظور اثبات مالیات هر یک از املاک و اراضی باید آن املاک را در اداره ثبت اسناد و املاک ثبت کرد. در اکثر مواقع ثبت ملک، زمین و باغ با مشکلی مواجه نمی‌شود. اما در برخی از مواقع ممکن است افراد در حین ثبت ملک و دارایی‌های خودشان با مشکلاتی مواجه شوند که نیازمند دانش و تجربه حقوقی باشد. در چنین شرایطی بهترین راه برای برطرف کردن مشکلات، مراجعه به وکیل ثبت اسناد و املاک است. در این صورت می‌توان در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با توجه به قوانین موجود، ثبت ملک را انجام داد. به طور کلی ثبت اسناد مطابق قانون اختیاری است مگر این‌که قراردادها و معاملات انجام شده در خصوص منافع املاکی باشد که قبل‌تر در دفتر املاک مورد ثبت شده است.

سازمان ثبت اسناد و املاک چیست؟

سازمان ثبت اسناد و املاک چیست؟

سازمان ثبت اسناد و املاک با هدف ثبت اموال و دارایی‌های اشخاص حقیقی و حقوقی راه اندازی شده است. این سازمان مشخصات املاک، متراژ ملک، موقعیت آن، کاربری ملک، مشخصات صاحب ملک را ثبت می‌کند. از اسناد مربوطه چند نسخه تهیه می‌شود. یک نسخه به مالک ملک و یک نسخه در دفتر مرکزی اسناد نگهداری خواهد شد. به صورت عمومی وظایف اداره ثبت اسناد و املاک شامل مواردی نظیر تصدیق کپی برابر اصل اسناد، اصالت امضا، تاریخ ثبت سند، تایید مشخصات مراجعه کننده، پذیرش سند و نگهداری آن به صورت اصولی، ثبت علائم تجاری شرکت‌ها، ثبت سند کلیه اموال غیر منقول‌، تنظیم سند ازدواج و طلاق، ثبت شرکت تجاری و غیرتجاری، ثبت اختراعات و ثبت طرح ها صنعتی می‌شود. همچنین یکی دیگر از وظایف مهم سازمان ثبت اسناد، نظارت بر امور سردفتران و دفتریاران اسناد رسمی اشاره است. این نکته را باید مدنظر قرار دهید که وکیل اداره ثبت اسناد و املاک به خوبی می‌تواند با کمک گرفتن از تجربه خود در این زمینه، ثبت موارد بیان شده را در مدت بسیار کوتاهی انجام دهد. این امور به این نیاز دارند تا مدارک و گواهی‌های متعددی ارائه شوند. آشنایی هرچه بیشتر وکیل ثبت اسناد و املاک با روند ثبت اسناد و نحوه شکایت از ثبت و اسناد باعث صرفه جویی در هزینه‌های موکل خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین