-

هزینه سفر به ژاپن در سال ۱۴۰۲

ژاپن به شکوفه‌های گیلاس، غذاهای رنگارنگ، کیمونو، انیمه و مانگا، ربات‌های پیشرفته، سامورایی، نینجا، کوه فوجی و قلعه‌هایش در دنیا معروف است. این کشور کهن، در حال حاضر یکی از قدرتمندترین قطب‌های اقتصادی جهان نیز به شمار می‌رود و از لحاظ تکنولوژی در صدر جدول قرار دارد. همین دلایل کافی هستند تا ژاپن به مقصدی توریستی تبدیل شود و سالانه پذیرای هزاران گردشگر از سراسر دنیا باشد.

هزینه سفر به ژاپن در سال 1402

هزینه سفر به ژاپن در سال 1402

ژاپن به شکوفه‌های گیلاس، غذاهای رنگارنگ، کیمونو، انیمه و مانگا، ربات‌های پیشرفته، سامورایی، نینجا، کوه فوجی و قلعه‌هایش در دنیا معروف است. این کشور کهن، در حال حاضر یکی از قدرتمندترین قطب‌های اقتصادی جهان نیز به شمار می‌رود و از لحاظ تکنولوژی در صدر جدول قرار دارد. همین دلایل کافی هستند تا ژاپن به مقصدی توریستی تبدیل شود و سالانه پذیرای هزاران گردشگر از سراسر دنیا باشد.

در این مقاله قصد داریم هزینه سفر به ژاپن 1402 را با جزئیات بررسی کنیم. با کسب اطلاعات درباره هزینه‌ها، مدیریت بهتر و هوشمندانه‌تری روی بودجه سفر خواهید داشت. واحد پول ژاپن، ین است. در حال حاضر که این مطلب را منتشر می‌کنیم، هر ین 35900 تومان ارزش دارد؛ اما با دلار نیز می‌توانید به این کشور سفر کنید. اگر عاشق سفر و کسب تجربه‌های جدید هستید و کشور رویایی ژاپن نیز در لیست مقصدهای مورد نظر شما قرار دارد، مطالعه مطلب زیر را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید.

هزینه ویزا ژاپن و عوارض خروج از کشور

برای دریافت ویزای توریستی ژاپن باید مدارکی همچون اصل گذرنامه با حداقل شش ماه اعتبار، دو قطعه عکس، پرینت رزرو هتل، گردش سه ماه آخر حساب بانکی به زبان انگلیسی، گواهی اشتغال به کار یا تحصیل در ایران، معرفی‌نامه، ترجمه شناسنامه و برنامه سفر به زبان انگلیسی را به سفارت ارائه دهید. علاوه‌بر این‌ها، هزینه ویزای ژاپن که در سال 1402 معادل 65 دلار است را نیز باید پرداخت کنید. ویزای توریستی فقط مخصوص اشخاصی است که قصد تفریح در ژاپن را دارند. بنابراین برای کار یا تحصیل در این کشور، معتبر نیست.

عوارض خروج از کشور نیز در سال 1402 برای همه کشورها یکسان است. افرادی که اولین بار از ایران خارج می‌شوند، باید مبلغ 400 هزار تومان و افرادی که برای بار دوم یا سوم کشور را ترک می‌کنند، باید به ترتیب 600 و 800 هزار تومان بپردازند.

هزینه بلیط هواپیمای رفت و برگشت ژاپن

بخش قابل‌توجهی از هزینه تور ژاپن از ایران، صرف خرید بلیط هواپیما می‌شود. هزینه بلیط هواپیما برای رفت و برگشت از ژاپن، بین 48 تا 65 میلیون تومان است. از آنجا که پرواز ایران به ژاپن مستقیم نیست و اغلب هواپیماها در کشورهای قطر و فیلیپین نیز توقف می‌کنند، مدت زمان این پرواز بین 26 تا 57 ساعت متغیر است. در حقیقت، برای سفر به ژاپن، مسیری طولانی و خسته‌کننده را در پیش خواهید داشت؛ اما مناظر زیبا، جاذبه‌های دیدنی و تجربه‌های تازه، خستگی راه را از تن شما بیرون می‌کنند.

هزینه اقامت در ژاپن

برای اقامت در ژاپن می‌توانید هتل، هاستل یا اتاق‌های کپسولی اجاره کنید. هزینه اجاره هتل در ژاپن با توجه به نوع و امکانات هتل و محل قرارگیری آن تعیین می‌شود. این هزینه برای هتل‌های ارزان قیمت و هاستل‌ها حداقل بین 45 تا 100 دلار برای اقامت هر نفر به مدت یک شب است. اگر قصد اقامت در هتل‌های پنج ستاره و لوکس با امکانات ویژه را داشته باشید، مبالغ تا 450 دلار نیز بالا می‌روند.

یکی از اقامتگاه‌های عجیب که در کمتر جایی از دنیا پیدا می‌شوند، هتل‌های کپسولی هستند که ظاهر و حتی اندازه آن‌ها شبیه به یک کپسول است و فقط برای یک نفر جای خواب دارد. هزینه رزرو این اقامتگاه‌ها در ژاپن، هر شب به ازای یک نفر، برابر با 14 تا 35 دلار در سال 1402 در نظر گرفته شده است.

در نظر داشته باشید که اگر در فصل‌های گردشگری مانند بهار به ژاپن سفر کنید، برای اقامت در انواع هتل، هاستل و کپسول باید مبلغ بیشتری بپردازید. به همین دلیل قیمت تور ژاپن نوروز گران‌تر از دیگر فصل‌های سال خواهد بود.

هزینه رفت و آمد شهری در ژاپن

در محاسبه قیمت سفر به ژاپن، حتما هزینه رفت‌وآمد را مدنظر قرار دهید. به هر یک از شهرهای ژاپن که سفر کنید، بهترین راه‌ها برای تردد، استفاده از مترو و اتوبوس است. برای هر سفر با این دو وسیله نقلیه باید حدود 0.7 تا 1.4 دلار پرداخت کنید.

روش دیگر برای رفت‌وآمد در سطح شهر، استفاده از تاکسی است. هزینه رفت و آمد در ژاپن با تاکسی در سال 2024 برای دو کیلومتر اول، 5.2 دلار و به ازای هر یک کیلومتر اضافه، 2.3 دلار خواهد بود. هر ساعت توقف نیز برابر با 21.8 دلار است. طبق آمارهای به دست آمده از گردشگران، هر مسافر در طول روز باید حدود 20 دلار صرف هزینه‌های رفت‌وآمد در سطح شهرهای مختلف ژاپن کند.

هزینه خورد و خوراک در ژاپن

خورد‌و‌خوراک بخش مهمی از هزینه‌های سفر را به خود اختصاص می‌دهد و به‌هیچ‌وجه قابل‌اجتناب نیست. هر نفر در سفر به ژاپن، روزانه حدود 30 تا 40 دلار را صرف صبحانه، نهار و شام می‌کند؛ البته بستگی دارد که شما چه هتل یا رستورانی را برای خوردن غذا انتخاب کنید یا چه غذاهایی را سفارش دهید. هر وعده فست‌فود معمولا بین 4 تا 7 دلار هزینه دارد و ارزان‌تر از غذاهای سنتی است.

سوشی، این غذای مشهور و محبوب ژاپنی، یک غذای لوکس محسوب می‌شود و هزینه آن بین 14 تا 21 دلار است؛ البته دیده شده که در برخی از رستوران‌های لاکچری ژاپن، این غذا با مبالغ نجومی و تا 114 دلار نیز به فروش می‌رسد. برای کاهش هزینه های سفر به ژاپن می‌توانید فست‌فود بخورید یا غذاهای حاضری و ارزان‌قیمت نوش جان کنید.

هزینه بازدید از جاذبه های گردشگری ژاپن

بازدید از جاذبه‌های گردشگری کاملا به روحیه و سلیقه شما بستگی دارد. اگر می‌خواهید سفری اقتصادی به ژاپن داشته باشید، باید بازدیدها را به حداقل برسانید یا به سراغ مکان‌های رایگان و ارزان‌قیمت بروید. بازدید از برخی معابد و اماکن مذهبی ژاپن که شهرت جهانی ندارد، رایگان است؛ اما برای معابد مشهور، موزه‌ها و قلعه‌ها باید بین 3.5 تا 10.5 دلار هزینه کنید. تم پارک‌ها نیز در دسته تفریح‌های لاکچری ژاپن قرار می‌گیرند و هزینه بازدید از آن‌ها به ازای هر نفر حدود 35 تا 70 دلار است.

اگر اطلاعات چندانی درباره جاهای دیدنی ژاپن ندارید، بهتر است از تورهای گردشگری استفاده کنید. این تورها در ازای دریافت 21 دلار، جاهای دیدنی شهری را که به آن سفر کرده‌اید، به شما نشان می‌دهند.

هزینه تماس و اینترنت در کشور ژاپن

محبوب‌ترین شرکت‌های سیم‌کارت در بین گردشگران ژاپن، دو شرکت موبال (Mobal) و سافت بانک (Softbank) هستند؛ زیرا دسترسی به آن‌ها آسان است و از زبان انگلیسی پشتیبانی می‌کنند. هزینه این سیم‌کارت‌ها بین 14 تا 40 دلار است و بین 8 تا 31 روز اعتبار دارند. اغلب آن‌ها نیز 2.5 تا 8 گیگابایت اینترنت رایگان با اعتبار 5 تا 10 روز را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند.

البته گزینه دیگر برای ارتباط با ایران، خریداری Pocket WiFi است که فقط دسترسی به اینترنت را برای شما فراهم می‌کند. هزینه هر گیگابایت اینترنت در ژاپن، حدود 3.5 دلار است.

هزینه سفر با تور ژاپن تریپ

از آنجا که آژانس‌های مسافرتی متعددی تورهای ژاپن را برگزار می‌کنند، در نهایت این سوال ایجاد می‌شود که هزینه سفر به ژاپن با تور بهتر است یا بدون تور؟ قیمت تور ژاپن در آژانس هوایی تریپ از 3100 دلار شروع شده و با توجه به تاریخ سفر، نوع هتل و تعداد روزهای اقامت، تغییر می‌کند.

اگر با آژانس مسافرتی تریپ همراه شوید، کلیه امور مربوط به ویزا توسط آژانس انجام می‌شود؛ همچنین تورلیدرهای فارسی‌زبان، مسافران را همراهی می‌کنند و شما را به تماشای جاهای دیدنی و جاذبه‌های گردشگری ژاپن خواهند برد. برای اطلاع از برنامه‌های سفر و تاریخ تور ژاپن به www.trip.ir مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*