پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403 - 02 May 2024
کد خبر: 7395
تاریخ انتشار: 1400/09/14 12:52

افزایش سهم ایران‌خودرو با عرضه آریسان

گروه صنعتی ایران‌خودرو با هدف جلب رضایت مشتریان، بهبودهای کیفی متعددی در وانت آریسان اعمال کرده و به‌زودی با عرضه آریسان، سهم خود را از بازار خودروهای کار سبک احیا خواهد کرد.

با توجه به لزوم ارتقای استانداردها و کیفیت محصول آریسان، خط تولید این خودرو در ماه‌های اخیر متوقف و پروژه‌های متعدد کیفی برای بهبود آن اجرا شده است. تغییرات اساسی در بخش قوای محرکه و شاسی و همچنین افزایش امکانات و تجهیزات از جمله بهبودهای انجام‌شده در آریسان ۲ است.

تنوع سبد محصولات

بابک رحمانی، معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران‌خودرو با بیان اینکه این اقدام توسعه‌ای در راستای اهداف و سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت و رضایت مشتریان انجام شده، گفت: تامین بخشی از نیاز بازار خودرو کار کشور و انتظار مشتریان برای ارائه محصولی کیفی هدف ایران‌خودرو از عرضه آریسان است. خلأ ایجادشده در بازار این بخش از خودروها با آریسان۲ تامین و سبد محصولات ایران‌خودرو نیز متنوع‌تر خواهد شد. 

به‌گزارش ایکوپرس، رحمانی با بیان اینکه تغییراتی که در بدنه این محصول اعمال‌شده سبب بهره‌برداری بهینه‌تر از آن خواهد شد، گفت: با توجه به دوگانه‌سوز بودن این خودرو، برای جلوگیری از اشغال فضای بار، مخزن به زیر بدنه منتقل شده و با گنجایش بار ۷۵۰ کیلوگرم، امکان بارگیری بیشتری فراهم شده است.

معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران‌خودرو با اشاره به سابقه طولانی ایران‌خودرو در تامین خودروهای کار سبک، گفت: آریسان دارای استانداردهای آلایندگی یورو۵ و با قابلیت‌های مورد نیاز بازار، سهم ایران‌خودرو را در این بخش از بازار افزایش خواهد داد.

رحمانی گفت: آریسان به زودی به تولید انبوه خواهد رسید و به بازار عرضه خواهد شد.

تعهدات معوق به ۷هزار خودرو رسید

معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران‌خودرو همچنین با بیان اینکه برنامه‌های فروش محصولات این شرکت همچنان ادامه دارد، از کاهش تعهدات معوق ایران‌خودرو به ۷ هزار خودرو در پایان آبان خبر داد.

رحمانی با اشاره به اجرای فروش فوق‌العاده با موعد تحویل ۴۵ روز در آبان‌، گفت: در این طرح تمامی تعهدات پژو ۲۰۶ تیپ۲ در مدت ۱۵ روز تحویل مشتریان شده و باقی تعهدات نیز حداکثر در مدت ۴۵ روز واگذار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در صورت حمایت و پشتیبانی لازم، تولید و عرضه خودرو افزایش خواهد یافت، خاطرنشان کرد: این آمادگی وجود دارد تا پایان سال ۱۰۰ هزار خودرو بیش از تعهدات فعلی، به بازار عرضه کنیم. 

به‌گفته رحمانی در آبان ۴۳ هزار خودرو تحویل مشتریان شده که ۱۰ هزار خودرو آن در قالب فروش فوق‌العاده بوده است. 

معاون بازاریابی و فروش ایران‌خودرو درباره روش‌های فعلی فروش محصولات گفت: ۳ نوع فروش شامل فوق‌العاده با زمان تحویل حداکثر ۳ ماهه، پیش‌فروش با موعد تحویل یک ساله و طرح‌های فروش مشارکت در تولید با موعد تحویل بیش از یک‌ سال براساس قرعه‌کشی به اجرا گذاشته می‌شود.

برگزاری نشست تخصصی

جلسه انجمن صنفی نمایندگی‌های منتخب ایران‌خودرو با هدف هم‌اندیشی در زمینه بهبود فضای کسب‌وکار نمایندگی‌های مجاز، ارتقای رضایت مشتریان در حوزه فروش و خدمات پس از فروش و افزایش سهم بازار برگزار شد.

در این جلسه در زمینه بهبود فرآیندهای مربوط به مشتری‌مداری، تامین بهینه قطعات، تسهیل فرآیند گارانتی و افزایش شاخص رضایت مشتریان در حوزه فروش و خدمات پس از فروش، بحث و تبادل‌نظر شد.

مدیرعامل شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در این نشست، با اشاره به اهمیت بالای نمایندگی‌ها در زنجیره ارزش شرکت ایران‌خودرو، گفت: نمایندگی‌های مجاز جزء مهم‌ترین شرکای تجاری در امر خدمت‌رسانی به مشتریان هستند و به همین منظور در مجموعه جلساتی که برای بررسی مشکلات نمایندگی‌ها با انجمن صنفی و دفاتر منطقه‌ای برگزار می‌شود، همواره درباره خواسته‌ها و نیازمندی‌های آنها تا حد امکان اقدامات لازم به انجام می‌رسد.

سیدرضا مفیدی با اشاره به بازنگری انجام‌شده در شاخص‌های فرآیندی شرکت ایساکو که منتج به ابلاغ اهداف روزآمد برای ۴ ماه پایانی سال شد، اظهار امیدواری کرد، اجرای دقیق برنامه‌ها و حرکت در مسیر بهبود، سبب رشد چشمگیر شاخص‌های رضایت مشتریان و افزایش سهم بازار شود.

مدیرعامل ایساکو در پایان این نشست گفت: این سلسله جلسات تا رسیدن به‌تمامی اهداف تبیین شده در راستای ارتقای رضایت مشتریان و سایر ذی‌نفعان ادامه خواهد یافت. در این نشست، معاون بازاریابی و فروش شرکت ایران‌خودرو نیز گزارشی از اقدامات در دست انجام برای بهبود وضعیت کسب‌وکار نمایندگی‌ها و برنامه‌ها و اهداف ترسیم‌شده در این‌باره ارائه کرد.

سخن پایانی

بخشی از مشکلات تجاری نشدن خودروها به کمبود بعضی از قطعات برمی‌گردد که وارد نشده یا داخلی بوده و تامین قطعات منفصله آن با مشکل مواجه است. این امر دوره‌ای اتفاق می‌افتد و مشکل تجمیع خودرو در کف کارخانه را رقم می‌زند. حالا باید دید شرکت‌های خودروساز با کمک وزارت صنعت، معدن و تجارت با چه تدابیری این چالش را رفع خواهند کرد. هرچه آمار عرضه خودرو بالا برود بازار آرامش بیشتری خواهد داشت.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3z87b3