-

رفع تصرف بیش از ۳۴ هکتار اراضی ملی اصفهان

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه اقدامات موثری در راستای حفاظت از اراضی ملی استان انجام شده است، گفت: با اجرای آرای قضایی از ابتدای سال افزون‌بر ۳۴ هکتار اراضی ملی استان اصفهان از ید متصرفان خارج شد.

به گزارش صمت از استان اصفهان، علیرضا قاری‌قرآن، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: با تلاش‌های صورت‌گرفته ضمن تشدید در حفاظت اراضی و پیشگیری از وقوع تصرفات، برای اجرای احکام قضایی از اراضی ملی اقدام و به بیت‌المال بازگردانده شده‌اند. وی افزود: امسال ۴۰۹ رأی قضایی به نفع دولت و بیت‌المال اخذ شده و ۵۵ مورد در راستای حفاظت از اراضی ملی و برخورد جدی با سودجویان و تخریب‌کنندگان اراضی دولتی اجرایی شد. مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اذعان کرد: طی اجرای این احکام قطعی قضایی ۳۴.۸ هکتار از این اراضی در سطح استان اصفهان از ید غیرقانونی متجاوزان خارج، رفع تصرف و به دولت اعاده شد. وی خاطرنشان کرد: به موجب دست‌درازی به بیش از ۶ هزار و ۱۱ هکتار از اراضی دولتی، ۸۰ مورد طرح دعوی و پرونده حقوقی علیه اشخاص متخلف تشکیل شده است.

قاری‌قرآن با اشاره به اینکه تجاوز به اراضی ملی، تجاوز به حقوق همه مردم به‌ویژه نسل آینده این کشور است، هشدار داد: مردم عزیز استان اصفهان پیش از خرید یا اقدام به ساخت‌وساز بنا، از مراجع قانونی ذی‌صلاح استعلام بگیرند چراکه تجاوز به اراضی ملی ضمن تشکیل پرونده‌های قضایی و تخریب بنا‌های احداثی، آنها را متحمل زیان می‌کند.

وی درباره اراضی تحصیل شده در سطح استان اصفهان اذعان کرد: با تلاش‌های انجام‌شده در نیمه نخست امسال ۳۴۱ هکتار اراضی ملی و موات داخل حریم استان تحصیل شده است. مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در پایان گفت: از دیگر اقداماتی که به منظور حفاظت از اراضی ملی استان انجام شده است اجرای طرح کاداستر با هدف رفع و کاهش تداخلات اراضی ملی با املاک شخصی و جلوگیری از جعل اسناد بوده است. از این رو، در راستای اجرای دقیق قانون حدنگار ۴۵۵ سند دفترچه‌ای اراضی دولتی استان اصفهان به سند تک برگ تبدیل و ۷۵۰ صورتمجلس تفکیکی در سطح و طبقات اخذ شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*