-

قیمت طلا و سکه به کدام سو می‌رود؟

در معاملات امروز شاخص بورس روند نزولی داشت. قیمت طلا و دلار صعودی بودند.

شاخص کل بورس امروز در ادامه بازار نوسانی چهارشنبه هفته گذشته با افت بیش از ۱۸ هزار واحدی روبه‌رو بود و در کانال یک میلیون و ۳۷۸ هزار واحد قرار گرفت. علاوه بر افت ۱٫۳۲ درصدی شاخص کل، شاخص هم‌وزن نیز در پایان معاملات امروز ۱٫۲۶ درصد افت داشت. ارزش کل معاملات بازار سهام امروز حدود ۳۲۰۰ میلیارد تومان ثبت شد.

شاخص کل فرابورس نیز امروز با ۱۶۳ واحد افت در کانال ۱۸ هزار و ۶۷۳ واحد قرار گرفت و آریا، بپاس و زاگرس بیشترین تاثیر منفی در شاخص فرابورس را داشتند.

علی عصاری، کارشناس بازار سهام گفت: با توجه به وضعیت امروز بازار، احتمالا فردا در نیمه اول روال منفی ادامه خواهد یافت. در نیمه دوم احتمال بازگشت و رشد در بازار وجود دارد البته به شرط تغییرات در وضعیت گروه‌های خودرو و پالایش.

ارزش ارز دیجیتال ریپل هنوز زیر یک دلار باقی مانده اما داده‌ها نشان می‌دهد نهنگ‌های ریپل حرکت کردند. بر اساس داده‌ها حدود ۱۴۹ میلیون دلار ارز دیجیتال ریپل به یک کیف پول ناشناس منتقل شده است.

تراکنش دیگری به مبلغ ۱۷۷ میلیون دلار هم با ارز دیجیتال ریپل انجام شده و به نظر می‌رسد در چند روز گذشته حدود ۳۰۰ میلیون دلار ریپل جابه‌جا شده است.

بانک مرکزی مکزیک اعلام کرده تا سال ۲۰۲۴ ارز دیجیتال بانک مرکزی را منتشر می‌کند.

پلیس مالزی در پی شکایت عمومی مردم ۱۷۲۰ ماینر بیت‌کوین را توقیف کرد. پلیس ۷۶ منطقه را بازرسی کرد و پی برد ۳۰ منطقه غیرقانونی بیت‌کوین استخراج می‌کنند.

اگر محدوده ۴۷ هزار دلار از دست برود اولین حمایت برای بیت‌کوین محدوده ۴۵ هزار دلار است و اگر این ناحیه از دست برود حمایت بعدی ۴۰ تا ۴۲ هزار دلار است.

در مقابل اگر بیت‌کوین بتواند مقاومت ۵۳ هزار دلار را پشت سر بگذارد بازار روندی صعودی پیدا می‌کند.

طلا و ارز

قیمت سکه در بازار امروز چهارشنبه ۱۳ و ۱۲۰ هزار تومان اعلام شد. قیمت نیم‌سکه نیز شش میلیون و ۸۰۰ هزار تومان ثبت شد.

قیمت اونس جهانی طلا امروز شنبه ۱۱ دی‌ماه ۱۴۰۰ در بالاترین نرخ ۱۸۳۰ دلار و در پایین‌ترین قیمت ۱۸۲۸ دلار اعلام شد.

قیمت طلا ۱۸ عیار در بالاترین نرخ بازار نیز امروز یک میلیون و ۳۰۱ هزار تومان و در پایین‌ترین نرخ یک میلیون و ۲۹۸ ثبت شده است.

قیمت دلار در صرافی‌های بانکی امروز شنبه ۱۱ دی با سه تومان افزایش، ۲۷,۳۹۱ تومان معامله شد. در طی معاملات امروز، ۲۷,۳۹۵ تومان بیشترین قیمت و ۲۷,۳۷۹ تومان کمترین قیمت ثبت شده برای دلار است.

منبع: تجارت نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*