-

پربازده‌ترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری

صندوق سرمایه گذاری نهاد واسط مالی است که نقش آن جمع آوری سرمایه پولی اشخاص و اقدام به سرمایه‌گذاری در دارایی‌های مالی است. در این بین سرمایه‌گذاران نیز از سود حاصل منتفع می‌شوند.

یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای سرمایه‌گذاری میزان ریسک پذیری است. صندوق سرمایه‌گذاری با قراردادن سرمایه در دارایی‌های مختلف، ریسک سرمایه‌گذاری را کاهش می‌دهد و از این جهت مناسب افراد با درجه ریسک‌پذیری متفاوت است. در این مقاله قصد داریم ابتدا به تعریف صندوق سرمایه‌گذاری سهامی و سپس به معرفی کامل بهترین صندوق سرمایه گذاری کشور بپردازیم. با ما همراه باشید.

صندوق سهامی؛ پربازده ترین صندوق سرمایه گذاری

نوعی از صندوق های سرمایه گذاری را با عنوان صندوق سرمایه‌گذاری سهامی می‌شناسیم. همانطور که از نام آن مشخص است، در این دسته از صندوق‌ها بخش بزرگی از دارایی‌های صندوق را سهام شرکت‌های بورسی تشکیل می‌دهند. پس بازدهی بیشتری دارند و البته تحت تاثیر نوسانات بازار بورس نیز هستند و نوسانات بازار ریسک سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها را نسبت به سایر صندوق‌ها بیشتر می‌کند.

این دسته از صندوق‌ها معمولا مناسب افراد با نگاه بلند مدت در بازار سرمایه است. این به این دلیل است که در بلند مدت قیمت واحدهای صندوق افزایش بیشتری را تجربه خواهد کرد. البته باید این نکته را مد نظر داشت که تضمینی برای عملکرد صعودی صندوق‌های سهامی در دوران رکود اقتصادی وجود ندارد. با این وجود در دوران رونق بورس این صندوق‌ها، پربازده ترین صندوق سرمایه گذاری به شمار می‌روند. با این حال که نمی‌توان ریسک موجود در این سرمایه‌گذاری را به صفر رساند، اما می‌توان آن را با استفاده از مدیریت حرفه‌ای مدیران صندوق و دانش تخصصی کاهش داد.

یک صندوق سرمایه‌گذاری که در دسته صندوق سهامی فعالیت می‌کند، باید 70 الی 95 درصد از سرمایه جمع آوری شده از افراد را در سهام و حق تقدم سهام شرکت‌های فعال بازار بورس اوراق بهادار سرمایه‌گذاری ‌کند. بخش باقی مانده از درصد سرمایه باید در اوراق با درآمد ثابت سرمایه‌گذاری شود. برای مثال سپرده‌های بانکی و اوراق مشارکت، اوراق با درآمد ثابت محسوب می‌شوند.

تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌های سهامی به اندازه صندوق وابسته است. در صندوق‌های کوچک معمولا بین 5 تا 50 هزار و در صندوق‌های بزرگتر معمولا بین 50 تا 500 هزار واحد سرمایه‌گذاری قابل انتشار است. صندوق‌های سهامی معمولا ضامن نقدشوندگی ندارند.

برای انتخاب بهترین صندوق سرمایه گذاری باید موارد زیادی را در هر صندوق بررسی کنید. مواردی مثل: سوددهی در گذشته، ترکیب دارایی‌ها، استراتژی و اهداف مدیران صندوق و … که تمام این اطلاعات معمولا در امیدنامه صندوق ذکر می‌شود. در این بین ممکن است میزان سودآوری یک صندوق اهمیت بسیاری برای سرمایه‌گذار داشته باشد. برای انتخاب بهترین صندوق سرمایه گذاری سهامی باید کارنامه صندوق را از نظر عملکرد و میزان بازدهی آن بررسی کنید.

افرادی که نگران حفظ ارزش سرمایه خود هستند، نباید از صندوق‌های سرمایه‌گذاری غافل شوند. در سال‌های اخیر رونق بازار سرمایه و نگرانی مردم برای حفظ ارزش سرمایه‌های نقد خود، شرکت‌های مدیریت دارایی را به تأسیس صندوق‌های سرمایه‌گذاری متعدد سوق داده است. در این بین بسیاری از افراد علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بازار بورس که دانش و تخصص یا وقت کافی برای انجام و پیگیری معاملات بازار را ندارند، می‌توانند یکی از انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری را انتخاب کنند.

صندوق مشترک آگاه؛ بهترین صندوق سرمایه گذاری در کشور

صندوق سرمایه گذاری مشترک آگاه در سال 1387 شروع به کار کرد. این صندوق به منظور مدیریت دارایی‌ سرمایه‌گذاران با سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌های بازار سرمایه، اوراق قرضه، سپرده‌های بانکی و سایر دارایی‌ها فعالیت خود را شروع کرد.

صندوق سرمایه‌گذاری آگاه تاکنون بیش از 37000 درصد بازدهی داشته است! این بازدهی به قطع صندوق سرمایه‌گذاری مشترک آگاه را دارای بهترین عملکرد در میان صندوق‌‌های سرمایه‌گذاری بازار سرمایه می‌کند. صندوق مشترک آگاه صندوق‌ در سهام است. پس طبق الزامات موجود بین 70 تا 90 درصد از پورتفوی سرمایه‌گذاری خود را به سهام شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اختصاص داده است.

قیمت هر واحد سرمایه‌گذاری صندوق آگاه در زمان تاسیس 100 هزار تومان بوده است. این در حالی است که قیمت هر واحد صندوق سرمایه‌گذاری مشترک آگاه امروز به بیش از 37 میلیون تومان رسیده است! این حقیقت مهر تاییدی بر این است که صندوق مشترک آگاه پربازده ترین و بهترین صندوق سرمایه گذاری در بازار بورس ایران است.

بهترین صندوق سرمایه گذاری کشور را بهتر بشناسیم!

واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری غیر قابل انتقال به غیر هستند و برای هر سرمایه‌گذار جدید واحدهای جدید صدور و برای سرمایه‌گذاران مایل به خروج از صندوق ابطال توسط مدیر صندوق صورت می‌گیرد.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری متعددی از نوع در سهام در بازار سرمایه ایران وجود دارند. همانطور که عنوان کردیم شاید مهم‌ترین پارامتر در انتخاب صندوق برای سرمایه‌گذاران در وهله اول، عملکرد و میزان بازدهی صندوق سرمایه‌گذاری باشد که صندوق سرمایه‌گذاری آگاه در این خصوص عملکرد درخشانی دارد. بازدهی صندوق مشترک آگاه از افزایش قیمت واحدهای آن است و سود نقدی بین سرمایه‌گذاران تقسیم نمی‌شود؛ که از این جهت مطابق قانون صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی عمل می‌شود. NAV صندوق، قیمت صدور و قیمت ابطال هر واحد به طور روزانه توسط مدیر صندوق محاسبه و اعلام می‌شود.

سرمایه‌گذاران با سرمایه‌گذاری در صندوق مشترک آگاه می‌توانند بدون داشتن تخصص، از فرصت‌های سودده بازار سرمایه بهره‌مند شوند. آگاه از قدیمی‌ترین و معتبرترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری کشور است و سرمایه‌گذاران می‌توانند با توجه به سابقه زیاد، فعالیت مستمر و درخشان و اهداف این صندوق با خاطری آسوده از امنیت آن، سرمایه‌گذاری خود را انجام دهند.

سخن پایانی

صندوق سرمایه‌گذاری نهاد واسط مالی است که نقش آن جمع آوری وجوه اشخاص و اقدام به سرمایه‌گذاری در دارایی‌های مالی است. صندوق سهامی نوعی صندوق سرمایه‌گذاری مشترک است که اکثر دارایی آن را سهام شرکت‌های فعال در بازار سرمایه تشکیل می‌دهند. این صندوق‌ها برخلاف صندوق‌ سرمایه گذاری با درآمد ثابت اغلب تقسیم سود دوره‌ای ندارند. برای انتخاب بهترین صندوق سرمایه گذاری باید موارد زیادی را بررسی کنید اما اگر معیار انتخاب‌تان بازدهی بالا باشد، صندوق سرمایه‌گذاری آگاه از قدیمی‌ترین و معتبرترین صندوق‌های بازار و البته پربازده‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری در کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین