-

ماینرهای غیرمجاز، برق ۲ سال تبریز را مصرف کرده‌اند

مجری تامین برق مراکز استخراج رمزارزها در شرکت توانیر از کشف و ضبط ۲۲۲ هزار و ۶۵۲ رمز ارز غیرمجاز در ۵ هزار و ۸۶۱ مرکز در ایران طی ۹ ماه‌ نخست امسال خبر داد.

محمد خدادادی در گفت‌وگو با ایلنا از یاسوج، ظرفیت ماینرهای غیرمجاز کشف و ضبط شده در ایران را ۶۲۵ مگاوات عنوان و اظهار کرد: این میزان انرژی معادل با مصرف برق دو سال کلانشهر تبریز است.

مجری تامین برق مراکز استخراج رمزارزها در شرکت توانیر با تاکید بر اینکه هزینه برق مصرف شده به‌صورت تعرفه صادراتی از متخلفان دریافت می‌شود، خاطرنشان کرد: دوبرابر مبلغ دریافتی توانیر از متخلفان رمز ارز غیرمجاز، توسط دستگاه قضایی از متخلفان این تخلف دریافت خواهد شد.

خدادادی در شرکت توانیر گفت: در دو ساله گذشته ۳۵ میلیارد ریال تعرفه صادراتی از سوی متخلفان رمز ارزهای غیرمجاز پرداخت شده و سهم گزارش‌های مردمی در کشف رمز ارزهای غیرمجاز به بیش از ۴۰ درصد افزایش یافته است.

مجری تامین برق مراکز استخراج رمزارزها در شرکت توانیر بیشترین کشفیات رمز ارزهای غیرمجاز در ایران را مربوط به استان تهران عنوان کرد و یادآور شد: درصد کشفیات رمزارزهای غیرمجاز در تعرفه صنعتی بالاترین سهم را داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*