پنج‌شنبه 06 اردیبهشت 1403 - 25 Apr 2024
کد خبر: 16892
تاریخ انتشار: 1401/03/03 01:08

سپاه به کمک صنعت خودرو می‌آید

گروه صنعت: سردار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا، سردار مرتضی میرزایی فرمانده نیروی انتظامی استان مازندران، سرهنگ مرتضی رمضانی فرمانده سپاه شهرستان بابل و سرهنگ مصطفی بازوند فرمانده سپاه بابلسر از شرکت خودروسازی خزر بازدید کردند.

 فرمانده سپاه کربلای مازندران در حاشیه بازدید از سایت خودروسازی خزر با قدردانی از پیشرفت رو به جلو این سایت تولیدی، گفت: تولیدکنندگان به‌عنوان جهادگران خط مقدم در عرصه‌های گوناگون با دشمنان و تحریم‌های ظالمانه و جنگ اقتصادی معاندان خوب درخشیدند و این جای بسی خرسندی است.

سیاوش مسلمی، فرمانده سپاه کربلا در ادامه گفت: سپاه با توجه به ماموریت‌های تعریف‌شده، از جمله حفظ دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی در راستای حمایت‌ها، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها در عرصه تولید گام برداشته است.

 وی تصریح کرد: مفتخریم که سایت خودروسازی خزر با مدیریت مدیرعاملی جوان و پویا از کمترین ظرفیت خود به سطح بسیار خوبی ارتقا یافته و این توانمندی به‌دست‌آمده مرهون زحمات تک‌تک عزیزان مجموعه بوده و حضور ما در این شرکت به‌منظور قدردانی از موفقیت‌های حاصل شده است.

ماموریت تعریف‌شده

سردار مسلمی با تاکید بر حمایت همه‌جانبه از سایت خودروسازی خزر اظهار کرد: مجموعه سپاه براساس ماموریت‌های تعریف‌شده، از هیچ کمکی به مجموعه‌های تولیدی و صنایع از جمله خودروسازی دریغ نمی‌کند.

فرمانده سپاه کربلای مازندران عنوان کرد: اگر رقابت سالم در جامعه ایجاد شود، صنعت به رشد بالایی دست خواهد یافت و این موضوع همدلی تمام نهادها را می‌طلبد.

وی افزود: کیفیت خواست همه مشتریان است و رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تاکید دارند که با توجه به برنامه‌های تعریف‌شده، امیدواریم این امر محقق شود.

تولید محصول جدید

مهدی امینی، مدیرعامل شرکت خودروسازی خزر نیز در این بازدید، با قدردانی از زحمات سردار مسلمی و سردار میرزایی به جهت نگاه حمایتگرانه در راستای پشتیبانی از صنایع استان به‌ویژه سایت خودروسازی خزر گفت: در حالی‌که تحریم گریبان صنایع را گرفته، به همت و پشتیبانی‌های مجموعه دلسوزان نظام، ایران‌خودرو توانسته از بسیاری موانع با قوت بیشتر از گذشته عبور کند.

وی افزود: دشمنان می‌خواستند با تحریم‌های ظالمانه صنایع، موجب رکود و کاهش رشد اقتصادی شوند، اما با همت و همدلی صنعتگران و پشتیبانی مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی، کمر تحریم‌ها شکسته شد و تولید در گروه صنعتی ایران‌خودرو روند افزایشی داشته و این روند ادامه دارد.

امینی با بیان اینکه در حال‌حاضر سایت خودروسازی خزر در تولید روند افزایشی دارد، تصریح کرد: با توجه به درایت مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو و مدیران ارشد گروه، با ایجاد جو همدلانه و هم‌محور کردن همه واحدها در گروه صنعتی و همه سایت‌های تولیدی مقرر شد از اردیبهشت به صورت افزایشی روند تولید عبور مستقیم و بدون کسری در دستور کار قرار گیرد و با همت تمام همکاران، از این ماه (خرداد) ۱۰۰ درصد خودروها به‌صورت عبورمستقیم تولید می‌شود.

وی افزود: تولید بدون کسری تاثیر مستقیمی بر کیفیت و همچنین کاهش هزینه‌های تولید خواهد داشت.

مدیرعامل خودروسازی خزر تصریح کرد: درحال‌حاضر با توجه به همدلی ایجادشده در گروه صنعتی ایران‌خودرو در راستای هدف تکلیف‌شده از سوی رهبر معظم انقلاب در موضوع کیفیت، در گروه صنعتی ایران‌خودرو، ۱۶۱ برنامه زیرساختی در تمام حوزه‌ها در راستای ارتقای کیفیت تعریف‌شده تا در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و جلب رضایت مشتریان با سرعت و جدیت بیشتر به هدف ارتقای کیفیت به‌صورت جهشی دست یابیم.

وی افزود: امید بتوانیم رضایتمندی مشتریان را به لحاظ کیفی و کمی با کمک همکاران همدل در گروه صنعتی جلب کنیم. خودروسازی خزر به‌دنبال ارتقای مجموعه و تولید محصول جدید است که در نهایت موجب اشتغال بیشتر جوانان با غیرت منطقه خواهد شد.

رضایت کارکنان و مشتریان

مدیر حوزه مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در بازدید از ایران خودرو خراسان و تعدادی از شرکت‌های زیرمجموعه در استان خراسان رضوی، از نزدیک در جریان روند تامین و تولید و وضعیت منابع انسانی این شرکت‌ها قرار گرفت.

امیرهوشنگ روشن‌آزاده در جلساتی صمیمی با کارگران خطوط تولید این شرکت‌ها، با گفت‌وگو با آنها، بر اجرای برنامه‌های تولید طبق سیاست‌های کلان گروه صنعتی ایران‌خودرو و توجه ویژه به کیفیت محصولات تاکید کرد.

وی با بیان اینکه منابع انسانی، ارزشمندترین سرمایه ایران‌خودرو است، گفت: تخصص و دانش کارکنان گروه صنعتی ایران‌خودرو، مزیت رقابتی برای این مجموعه به‌شمار می‌رود که نگهداری آنها از وظایف اصلی مدیران صنعتی است.

روشن‌آزاده افزود: رضایت کارکنان منجربه رضایت مشتریان خواهد شد و هر قدر مشکلات و مسائل کاری کمتر باشد، کارگران با تمرکز و دقت بیشتری به تولید ادامه خواهند داد که در کیفیت محصول نهایی اثرگذار خواهد بود.

وی با قدردانی از کارگران تصریح کرد: در ماه‌های اخیر رکوردهای متعددی در تولید خودرو کامل و بدون کسری و عرضه به بازار رقم خورده که تمامی آن با تلاش شبانه‌روزی کارکنان مجموعه انجام شده است.

مدیر حوزه مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو و هیات همراه، علاوه‌بر ایران‌خودرو خراسان از خطوط تولید قطعه‌سازان استان شامل الکتریک خودرو شرق، قطعات خاور خراسان و قطعات محوری خراسان نیز بازدید کردند.

پروژه K۱۲۵ بنزینی و برقی

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران‌خودرو با اشاره به اینکه برقی‌سازی خودروها برنامه‌ریزی شده، خاطرنشان کرد: خودرو K۱۲۵ نخستین محصولی است که همزمان مدل بنزینی آن، با طراحی مدل برقی در دستور کار قرار گرفته، البته ورود خودرو با مدل بنزینی خواهد بود.

محسن رضایی‌منش با بیان اینکه میانگین مصرف سوخت سبد محصولات ایران‌خودرو با تعریف پروژه و براساس نقشه راه توسعه موتور کاهش خواهد یافت، گفت: با تولید انبوه موتورهای کم‌مصرف، از سال ۱۴۰۱ می‌توانیم سالانه ۲ میلیون لیتر کاهش مصرف سوخت داشته

باشیم. پروژه‌های قوای محرکه ایران‌خودرو، از منظر مصرف انرژی و کاهش ارزبری، برای اقتصاد کشور مفید خواهد بود.

وی گفت: طی ۵ مرحله، مصرف سوخت سبد محصولات ایران‌خودرو با موتورهای جدید و تکنولوژی‌های روز و برقی‌سازی به مشخصات خودروهای روز خواهد رسید.

رضایی‌منش با بیان اینکه راهبردهای نقشه راه موتور ایران خودرو، راهبردهای کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت است، اظهار کرد: در راهبردهای کوتاه‌مدت، جایگزینی موتورهای پرمصرف با موتورهای به‌روزتر و افزایش سهم خودروهای پایه گازسوز را در دستور کار داریم.

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران‌خودرو، افزود: در راهبردهای میان‌مدت، ارتقای موتورهای موجود در خانواده EF، TU، XU در دستور کار است که با همکاری با شرکت‌های ایپکو و دیگر سازندگان انجام می‌شود.

وی گفت: برای عمل به تکلیف سازمان استاندارد، راهبرد میان‌مدتی را در دستور کار قرار داده‌ایم و برمبنای آن، پروژه‌هایی را تعریف کردیم که بتوانیم از استانداردها عبور کنیم. آزمون‌هایی که در مراکز معتبر نیز انجام شده، این نوید را می‌دهد که راه را درست طی کرده‌ایم و همکاران ما در بخش مهندسی، به بهترین نحو این پروژه‌ها را در دستور کار داشته‌اند.

رضایی‌منش با بیان اینکه راهبرد نقشه راه در بلندمدت نیز توسعه خانواده موتورهای کم‌مصرف بوده و موتور سه‌استوانه است، گفت: در این راستا برخی پروژه‌ها مصوب شده و طبق نقشه راه در حال جاری‌سازی است.

یک اتحاد هوشمندانه

دبیر انجمن خودروسازان ایران گفت: همکاری مشترک ایران‌خودرو و سایپا در حوزه قوای محرکه، سرآغازی برای تولید محصول مشترک است و شکل‌گیری اتحاد استراتژیک بین دو شرکت به‌طور حتم اثرات مطلوبی به‌دنبال خواهد داشت.

احمد نعمت‌بخش افزود: اقدامات گروه صنعتی ایران‌خودرو برای تکمیل سبد محصولات برای پاسخگویی به نیاز مشتریان، ارزشمند است.

وی با بیان اینکه آغاز همکاری دو خودروساز بزرگ، رویکرد هوشمندانه و تاریخی در صنعت خودرو خواهد بود، خاطرنشان کرد: امروزه در بسیاری از کشورهای پیشرفته صنعتی، اتحاد استراتژیک به‌عنوان تنها راه بقا، توسعه بازار و تنوع محصول در صنعت خودرو قلمداد می‌شود و آغاز این حرکت در صنعت خودرو ایران، نویدبخش دستاوردهای ارزشمند خواهد بود.

وی افزود: خودروهای عرضه‌شده در نمایشگاه از منظر کیفیت و زیبایی قابل رقابت با همتایان خارجی است.

دبیر انجمن خودروسازان ایران، با اشاره به اینکه خودروسازان در شرایط سخت تحریمی و هجمه‌ها، توجه ویژه‌ای به تولید خودرو با نشان ایرانی داشته‌اند، خاطرنشان کرد: طراحی و تولید تارا، حاصل این تفکر است که باید زمینه ورود آن به بازارهای خارجی فراهم شود.

نعمت‌بخش خاطرنشان کرد: مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو تلاش‌های خوبی برای کاهش چشمگیر خودروهای کسری‌دار، ارتقای کیفی محصولات و توسعه محصولات جدید انجام داده است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3woljv