-
نویسنده<!-- -->:<!-- --> <!-- -->محمد بهارلومحمدزاده

نقش‌آفرینی انجمن‌ها در خلق مزیت عضویت(بخش نخست)

محمد بهارلومحمدزاده-مشاور حاکمیت کسب‌وکارهای خانوادگی

نقش‌آفرینی انجمن‌ها در خلق مزیت عضویت(بخش نخست)

تجربه نشان داده است که انجمن ‌ ها برای مدیریت عضویت، باید فعالیت ‌ های پرجنب ‌ وجوش و در حال رشد داشته باشند. امروزه، انجمن ‌ ها می ‌ توانند با بکارگیری استراتژی حفظ و رشد، قوی ‌ تر از همیشه فعال شوند. اثربخشی استراتژی رشد انجمن ‌ ها بستگی به تمایل آنها برای انطباق، نوآوری و اجرای راه ‌ حل ‌ های مبتنی بر داده ‌ های تولید ارزش برای اعضا دارد.جذب اعضای جدید، استفاده ظرفیت آنها در امور انجمن و یافتن داوطلبان همکاری در مدیریت از چالش ‌ های اصلی انجمن ‌ ها است. در بسیاری از موارد، تصور اعضای انجمن ‌ ها، نبود فرصت ‌ های کافی برای مشارکت اعضا در فعالیت ‌ های انجمن است. بنابراین برای حمایت از جذب و حفظ اعضا باید مشوق ‌ ها و مزایایی فراهم شود تا افراد را برای پیوستن به انجمن متقاعد کند. در نقطه مقابل، پیوستن به انجمن ‌ ها دارای مزایایی مانند توسعه حرفه ‌ ای (اخذ گواهینامه)، فرصت ‌ های شبکه ‌ سازی با همتایان در زمینه کاری و دسترسی به اخبار و اطلاعات تخصصی صنعت است. از این ‌ رو، ۱۰ مزیت خاص اعضا برای کمک به تحقق اهداف سیستم عضویت انجمن ‌ ها ارائه می ‌ شود.

۱ . جامعه اعضای آنلاین

مزایای یک جامعه اعضای آنلاین بی ‌ پایان است که عبارتند از: ارتباط همتا به همتا، دسترسی به کارشناسان، منابع انحصاری و بسیاری موارد دیگر. جامعه آنلاین شما تبدیل به خانه دیجیتالی برای اعضا می ‌ شود تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنید و با انجمن در تعامل باشید. اعضا نیازی ندارند که منتظر کنفرانس سالانه شما برای تعامل باشند. آنها می ‌ توانند این کار را هر روز با یک پلتفرم جامعه آنلاین انجام دهند. جامعه آنلاین مسیری فراگیر برای شناخت و درک علاقه ‌ مندی، خواسته و نیازهای اعضا است. گفت ‌ وگوی اعضا، منابعی که دانلود می ‌ کنند و بازخوردی که به شما می ‌ دهند، همه در ساخت شخصیت اعضای مهم هستند.

۲ . وضوح چشم انداز

داشتن چشم ‌ انداز آینده موجب کشش بیشتر و فراگیرتر شدن انجمن ‌ ها می ‌ شود. باید راهکارهای اثربخش ‌ تری برای رهبران نسل ‌ های آتی انجمن ‌ ها ارائه شود. با ایجاد فضا برای مشارکت، به ‌ راحتی نقش داوطلبانه در انجمن ترویج می ‌ شود. استقبال بالقوه داوطلبان جدید امیدوارکننده است. عضویت، به ‌ ویژه در شعبه ‌ های محلی، ارزش زیادی خواهد داشت، زیرا آنها می ‌ توانند با متخصصان، نسل جوان (دانشجویان) و کارآفرینان محلی ارتباط برقرار کنند و به معرفی انجمن بپردازند. همسویی اعضای جوانان به توسعه کارگروهی می ‌ انجامد.

۳ . آموزش آنلاین انعطاف پذیر

گسترش مولفه ‌ های یادگیری آنلاین به اعضا و مخاطبان بالقوه نشان می ‌ دهد که شما به رشد حرفه ‌ ای آنها توجه دارید. برای استفاده حداکثری از مزایای خاص اعضا، می ‌ توان از یک سیستم مدیریت یادگیری ( LMS ) یکپارچه با جامعه آنلاین استفاده کرد. ایجاد این حس اجتماعی در پیشنهادات آموزش آنلاین و حضوری، می ‌ تواند منجر به رضایت بیشتر اعضا و افزایش تعامل بین آنان شود. بهترین نرم ‌ افزار LMS از انواع محتوا پشتیبانی می ‌ کند، به شما امکان می ‌ دهد دوره ‌ های آنلاین نوشتاری، ویدئو، وبینارهای زنده و... ایجاد کنید. یک سیستم مدیریت یادگیری، می ‌ تواند با فروش دوره یا صدور گواهینامه، درآمد انجمن را نیز افزایش دهد.

۴ . نوآوری در عضویت

مدل عضویت جدیدی در نحوه عضوگیری مطرح است که تضمین می ‌ کند اعضا نحوه مشارکت خود را به ‌ جای داشتن یک منو، از میان چند گزینه انتخاب کنند. در این نوآوری ۳ نوع عضویت وجود دارد؛ عضویت رایگان که متقاضیان این نوع عضویت به مجموعه کامل مزایای انجمن نیازی ندارند. عضویت میانی برای کسانی که ارزشی در عضویت کامل پیدا نمی ‌ کنند و در نهایت، عضویت کامل که متقاضیان این بخش به تمام مزایای انجمن دسترسی دارند. در پرتو مدل جدید، افرادی که در زمینه تخصصی کار می ‌ کنند، بدون نیاز به مدرک تحصیلی بالاتر، از شرایط عضویت متنوع ‌ تری برخوردار خواهند بود. پیش از این، عضویت در انجمن ‌ ها بدون مدرک دانشگاهی، میسر نبود. مدل جدید عضوگیری شرایط را برای مشارکت بالا و گسترده افراد جدید باز می ‌ کند.

۵ . برنامه های منتورینگ

اجرای یک برنامه منتورینگ یا راهنمای شغلی نیز دارای مزایا و جذابیت ‌ هایی برای اعضای حرفه ‌ است. معمولا برنامه ‌ های منتورینگ، توسعه حرفه ‌ ای و شبکه ‌ سازی را تشویق می ‌ کند و امکان برقراری ارتباط بین اعضای باتجربه با اعضای جوان جویای موفقیت را فراهم می ‌ آورد، تا هر دوطرف منابعی به اشتراک بگذارند و با هم در راستای تحقق اهداف متقابل شغلی کار کنند.نکته ‌ ای برای علاقه ‌ مندان کسب این تجربه: «ابتدا یک گروه اصلی خوب از منتورها / مربیان پیدا کنید. اگر شما تخمین می ‌ زنید ۵۰ نفر می ‌ خواهند منتی شوند، مطمئن شوید حداقل ۵۰ منتور در دسترس دارید و قبل از شروع برنامه در محل هستند. این کار با درخواست از منتورها برای ثبت ‌ نام قبل از اجرای برنامه شدنی است.» ادامه این مطلب چهارشنبه آینده در همین ستون منتشر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*