-
نویسنده<!-- -->:<!-- --> <!-- -->رپورتاژ

چگونه در تابستان موهای ابریشمی و درخشان داشته باشیم؟

موهای چرب و نامرتب در فصل گرما عذاب آور است. بنابراین نگهداری مناسب مو بسیار مهم خواهد بود. شستشو و مراقبت اصولی از مو از ایجاد عرق بر روی پوست سر و آسیب رساندن به فولیکول های مو توسط نور خورشید و آلاینده ها جلوگیری خواهد شد. نکات زیر را برای موهای سرزنده و سالم می توانند اثربخش باشند.

چگونه در تابستان موهای ابریشمی و درخشان داشته باشیم؟

موهای چرب و نامرتب در فصل گرما عذاب آور است. بنابراین نگهداری مناسب مو بسیار مهم خواهد بود. شستشو و مراقبت اصولی از مو از ایجاد عرق بر روی پوست سر و آسیب رساندن به فولیکول های مو توسط نور خورشید و آلاینده ها جلوگیری خواهد شد. نکات زیر را برای موهای سرزنده و سالم می توانند اثربخش باشند.

قرار گرفتن منظم در معرض نور خورشید باعث شود: موهای شما خشک و شکننده شود. همچنین عدم درخشش و ريزش مو نیز از اثرات نور شدید خورشید هستید. زمانی که ریزش مو به سراغ شما بیاید؛ محصولات مراقبت از مو شما اهمیت ویژه ای پیدا می کند. برای جلوگیری از آسیب، توصیه می شود به طور منظم از موهای خود مراقبت کنید.

اما چگونه در تابستان موهایی شاداب داشته باشیم؟

  1. چرب کردن موها:

استفاده از روغن های مختلف روشی عالی برای درمان بیشتر مشکلات موی شماست. مشکل مو هر چه که باشد، چرب کردن یک راه عالی برای مراقبت از پوست سر برای کاهش این وضعیت است.

روغن نارگیل، بادام یا زیتون را یک شب روی موهای خود بمالید و صبح روز بعد آن را بشویید. در صورت امکان از شامپو استفاده نکنید و بگذارید یک رو روی سطح سر بماند.

  1. موهای خود را تمیز نگه دارید:

آفتاب، عرق و کثیفی در طول تابستان بر موهای شما اثر می گذارد.

حتما هفته ای دو بار موهایتان را شامپو بزنید تا همه چربی ها از بین بروند. از شامپو بیش از حد خودداری کنید زیرا می تواند موهای شما را خشک کند. هر زمان که می توانید از شامپو اجتناب کنید از نرم کننده استفاده کنید زیرا گره زدگی را آسان می کند.

  1. بسته موی خانگی

درست مانند پوست شما، موهای شما نیز برای مبارزه با اثرات بد آب و هوا نیاز به مراقبت بیشتری دارند. از یک پک خانگی استفاده کنید تا درخشندگی، نرمی، لطافت، حجم و جهش بیشتر به موهایتان اضافه شود. یکی از محصولاتی که برای پوست شما مفید خواهد سرم ضد چروک استیلادر است که کاربرد های خاصی در جوان سازی پوست شما خواهد داشت.

همچنین، می‌توانید از بسته‌های گیاهی یا بسته‌بندی‌هایی که از مواد طبیعی ساخته شده است استفاده کنید. تخم مرغ، عسل، سس مایونز و ماست به ویژه برای بدون وز کردن مو مفید هستند.

  1. تغذیه مغذی و سالم

عادات غذایی ما تاثیر زیادی بر وضعیت موهای ما دارد.

یک رژیم غذایی متعادل از میوه ها و سبزیجات برای تغذیه ای که موهای شما را تامین می کند بسیار مهم است. بادام، سویا، دانه کتان، شیر و فرآورده های شیری، نخود و گوجه فرنگی را در رژیم غذایی خود حتما بگنجانید.

اگر گوشت یا تخم مرغ می خورید، آن را جزئی از رژیم غذایی خود قرار دهید. زیرا مواد پروتئینی برای موی شما بسیار مفید هستند.

  1. آب بنوشید

بدن شما به حداقل هشت لیوان آب در روز نیاز دارد. در ماه های تابستان باید تا جایی که می توانید آب بنوشید. هیدراته نگه داشتن بدن بهترین راه برای اطمینان از سلامت موهایتان است.

  1. از ابزارهای حرارتی اجتناب کنید

موهای بدون حالت شما را وسوسه می کند که بیشتر مدل دهید. سشوار کردن و حالت دادن به موهایتان باعث می شود که موهایتان آسیب ببینند. فوران گرما از سشوار رطوبت را از موهای شما کم میکند.

نکاتی برای زیبایی بیشتر موهای شما:

  • از آبجو بدون الکل استفاده کنید. موهایتان را با ماءالشعیر آبکشی کنید. خواص موجود در ماءالشعیر، درخشندگی آنی به موهای آسیب دیده و بد حالت شما می بخشد.
  • مقداری خمیر تازه آلوئه ورا را به پوست سر و موهای خود بمالید. بعد از 20 دقیقه آن را بشویید. این روش به طور طبیعی مو را حالت می دهد و آن را مرطوب می کند و کیفیت آن را بهبود می بخشد.
  • کمتر شامپو را روی نوک موهایتان بمالید. کف شامپو به طور خودکار از بالای سر تا نوک آن پایین می آید. استفاده از شامپو بر روی نوک ها باعث خشکی بیشتر آنها می شود و منجر به دو شاخه شدن انتهای آنها می شود
  • برای جلوگیری از شکافتن نوک موها و حفظ سلامت موهایتان، موهایتان را مرتب کنید
  • از یک سرم مو محافظ در برابر آفتاب برای موهای خود استفاده کنید
  • برای موهایی که بسیار کدر به نظر می‌رسند، یک شبه بی‌گودی نواری بپوشید و صبح‌ها بدون استفاده از ابزارهای گرما، موهای پرپشت و موج‌دار با فر داشته باشید. استفاده از سشوار فقط آن سلامت موهای شما را به خطر می اندازد، بنابراین برای جلوگیری از آسیب گرما، خشک کردن در هوای آزاد بهترین راه حل است.

فروشگاه لوکسین لوکس افتخار این را دارد که میزبان لوکس پسندان و خاص پسندان در سراسر ایران است که می تواند نیاز مردم عزیزمان را با کیفیت و قیمتی فراتر از تصور شما کالا های مورد نیاز شما را تامین کند.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین