دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 29 Apr 2024
کد خبر: 15017
تاریخ انتشار: 1401/02/05 02:11

طرح «تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار» تایید شد

سخنگوی شورای نگهبان از تایید طرح «تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار» در این شورا خبر داد. به گزارش ایسنا، هادی طحان‌نظیف از تایید طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب‌وکار ازسوی شورای نگهبان خبر داد و گفت: این طرح خلاف شرع مقدس و قانون اساسی شناخته نشد.

وی بیان کرد: امیدواریم همان‌طور که از عنوان این طرح مشخص است، اجرای این مصوبه به تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار و رونق کسب‌وکارها در سال «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» بینجامد.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: شورای نگهبان در مرحله آخر اشکالات مستقل و جداگانه‌ای نسبت به این طرح نداشت، اما نظر هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام راجع به مجوز کسب‌وکارهایی بود که در حوزه‌های مربوط به نظم و انضباط پولی، مالی و ارزی فعالیت دارند. بحث این بود که این مجوزها تایید‌محور باشند و این موضوع باید در مصوبه تصریح شود. طحان‌نظیف با بیان اینکه اصلاحی در این زمینه انجام شد، گفت: ما این اصلاحات را در جلسه شورای نگهبان بررسی کردیم و به مجلس شورای اسلامی اعلام شد که این مصوبه خلاف شرع مقدس و قانون اساسی شناخته نشد.

وی تاکید کرد: از نظر ما در شورای نگهبان طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب‌وکار خلاف شرع مقدس و قانون اساسی نیست و این موضوع را به مجلس اعلام کردیم. ترتیبات بعدی در اختیار مجلس است و مجلس باید آن را به دولت ابلاغ کند و دولت هم در نخستین فرصت باید آن را جهت اجرا ابلاغ کند. امیدوارم به‌زودی شاهد اجرای این مصوبه مهم باشیم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3qadaj