دوشنبه 24 اردیبهشت 1403 - 13 May 2024
کد خبر: 14841
تاریخ انتشار: 1401/01/31 01:38

لزوم احیای ۱۲۰ واحد صنعتی راکد در گیلان

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از برگزاری نخستین جلسه ستاد احیا و فعال‌سازی واحدهای صنعتی تملک‌شده گیلان خبر داد و گفت: عزم مسئولان استان بر فعال‌سازی واحدهای صنعتی و جلوگیری از هدررفت بیشتر منابع و سرمایه‌گذاری انجام‌شده و پویایی در حوزه تولید و افزایش اشتغال است.

به‌گزارش صمت و به نقل از روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت گیلان، تیمور پورحیدری در نخستین جلسه ستاد احیا و فعال‌سازی واحدهای صنعتی گیلان ذیل کارگروه که با حضور معاون اقتصادی استانداری و سایر اعضای مرتبط تشکیل شد، اظهار کرد: مسئولیت توقف تولید و عواقب آن برعهده بانک یا هر نهادی است که آن شرکت صنعتی را تحت‌تملک گرفته و به تعطیلی کشانده‌ است.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان تاکید کرد: در سالی که مزین شده به نام «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» است، به هر شکل ممکن مسائل حقوقی و چالش‌های آن را در اسرع وقت مرتفع و تعیین‌تکلیف کنند تا این واحدها بلافاصله به چرخه تولید بازگردند.
وی با بیان اینکه در گیلان، ۱۲۰ واحد تولیدی تحت‌تملک بانک‌ها، تامین اجتماعی و سایر نهادها است، تشریح کرد: باید با برنامه زمان‌بندی دقیق این واحدها را یا خود مالکان فعال کنند یا از طریق مزایده به افراد ذی‌صلاح واگذار شوند.
پورحیدی بهره‌مندی از توان داخلی و مراکز علمی را در احیای واحدهای راکد در اولویت دانست و اضافه کرد: استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز پژوهشی برای توانمندسازی و ارتقای دانش فنی و تولید روزآمد این‌گونه واحدها در اولویت قرار خواهد گرفت تا از وضعیت ماشین‌آلات فرسوده قبلی فاصله بگیرند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3qaayp