-

استقبال وزیر صنعت، معدن و تجارت از پروژه ایران‌خودرو

در جریان بازدید وزیر صنعت، معدن و تجارت از گروه صنعتی ایران‌خودرو، پروژه جدید توسعه‌ای این شرکت به وزیر معرفی شد که مورد استقبال وی قرار گرفت.

پروژه TF۲۱ ایران‌خودرو که به‌تازگی به تصویب مدیرعامل این شرکت رسیده، محصولی در کلاس ابعادی B و دارای امکانات روز و استانداردهای هشتادوپنج‌گانه مصوب است.


برنامه‌های توسعه‌ای
به‌گزارش ایکوپرس، ویژگی مهم این پروژه، برنامه زمان‌بندی ۱۸ ماهه مطابق با استاندارد تعریف شده جهانی است که موضوع مهمی برای صنعت خودرو کشور به‌شمار می‌رود و حکایت از عزم مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو برای تحقق برنامه‌های توسعه‌ای دارد.
در بازدید وزیر صنعت، معدن و تجارت، مدل مفهومی این پروژه با مقیاس ۱.۱ با تلاش شبانه‌روزی ساخته شد و محصول این پروژه به رویت وی رسید که این مدل و همچنین زمان ۱۸ ماهه برای طراحی و تولید آن مورد استقبال وزیر قرار گرفت.
ویژگی این محصول متفاوت از سایر پروژه‌ها است و با تولید این محصول، صنعت خودرو کشور وارد مرحله‌ای جدید از نوع و سبک طراحی خودرو خواهد شد که به‌طور قطع امید به آینده صنعت خودرو در حوزه طراحی متبلور خواهد شد.


تنوع‌بخشی به سبد محصولات
نمونه مفهومی محصول پروژه TF۲۱ خودرویی کراس‌اوور و در کلاس ابعادی B است.
محصول جدید گروه صنعتی ایران‌خودرو با استایلی متمایز، با تجهیز خطوط تولید و ایجاد آمادگی در شبکه تامین، اواخر نیمه نخست سال آینده وارد بازار خواهد شد.
این خودرو دارای استانداردهای هشتادوپنج‌گانه مصوب و به‌روز و دارای استحکام و ایمنی بالا است و منطبق با طرح ارتقای کیفیت از مرحله طراحی، پس از طی کردن تمامی مراحل و گذر از دروازه‌های تکوین محصول، قابلیت تولید و عرضه خواهد داشت.
از اهداف تولید این خودرو پاسخگویی به نیاز مشتریان و تنوع‌بخشی به سبد محصولات ایران‌خودرو است و پیش‌بینی می‌شود سهم ۱۵ درصدی از تولیدات این شرکت را به خود اختصاص دهد.
در این پروژه، در راستای تحقق شعار سال «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»، طبق دستور مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، بهره‌مندی از توان شرکت‌های دانش‌بنیان برای سرعت‌بخشی به فعالیت‌ها تکلیف شده است.
این خودرو قابلیت اجرای استانداردهایی مانند سیستم ایمنی اخطار فشار باد تایر، راهنمایی راننده در تعویض دنده، سیستم پایداری الکترونیکی و کاهش مصرف سوخت را دارد و پوشش‌دهنده تمامی استانداردهای خودروسازان معتبر جهانی است.
تجهیز به موتورهای به‌روز و کم‌مصرف سری TU از جمله ویژگی‌های این محصول است که در گام نخست با گیربکس دستی و اتوماتیک و در مرحله بعد با موتور سه‌استوانه IK۳ تولید و عرضه خواهد شد.
گروه صنعتی ایران‌خودرو در راستای تسریع در تولید و عرضه محصول جدید و مطابق سلایق و انتظارات جامعه، دو پروژه K۱۲۵ و TF۲۱ را به‌صورت موازی پیش می‌برد. نمونه مفهومی پروژه TF۲۱ که همزمان با تعطیلات نوروزی ازسوی تیم معاونت تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران‌خودرو آماده‌ شده به تایید مدیرعامل این شرکت رسیده و برای تولید و عرضه محصول نهایی آماده‌ می‌شود. تصمیم‌گیری به‌موقع و اعتقاد به فعالیت و تفکر جهادی در تمام ارکان سازمان، از ویژگی‌های برجسته ایران‌خودرو است که در این پروژه به بهترین شکل نمود یافته است.


حذف قرعه‌کشی با افزایش تولید
مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو با بیان اینکه فراتر از دستور رئیس‌جمهوری، تعداد خودروهای کف پارکینگ را به ۱۵ هزار دستگاه خواهیم رساند، از به‌روزآوری تعهدات به مشتریان در آینده نزدیک خبر داد.
مهدی خطیبی با اشاره به بازدید سرزده رئیس‌جمهوری از پارکینگ اصلی ایران‌خودرو گفت: ۱۱ اسفند سال گذشته ۱۲ هزار خودرو در این پارکینگ وجود داشت که تکمیل و تحویل مشتریان شده است.
وی افزود: سرعت‌بخشی به روند تکمیل و تحویل خودرو یکی از اقدامات صورت گرفته است، به‌گونه‌ای که تحویل روزانه به ۴ هزار خودرو نیز رسید که از این تعداد، تحویل بیش از هزار خودرو به‌صورت حضوری و مراجعه مشتریان به سایت‌های تولیدی ایران‌خودرو بوده است. نه‌تنها این پارکینگ، بلکه تجمع خودروها در سایر پارکینگ‌ها نیز کاهش یافته است.
خطیبی اضافه کرد: تعداد خودرو کف پارکینگ‌ها به ۱۵ هزار دستگاه خواهد رسید که با اضافه شدن تولید هفته سوم و چهارم فروردین‌، این عدد به ۳۶ هزار خودرو می‌رسد و روند کاهشی با ادامه تکمیل‌ و عرضه ادامه خواهد داشت.
وی افزود: محور اصلی فعالیت‌های ایران‌خودرو فرمایشات رهبر معظم انقلاب و تحقق شعار سال «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» است. در تمامی پروژه‌ها، دستورالعمل‌هایی تدوین شده که مبنای آن توجه خاص به نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان است.
خطیبی گفت: برنامه ایران‌خودرو برای امسال تولید ۷۵۰ هزار خودرو شامل ۷۲۵ هزار خودرو سواری و ۲۵ هزار خودرو تجاری و سنگین است که فراتر از دستور رئیس‌جمهوری مبنی بر افزایش ۵۰ درصدی تولید خواهد بود.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو افزود: با افزایش قابل‌توجه تولید، فرآیند قرعه‌کشی به‌عنوان یکی از دغدغه‌های جامعه رفع خواهد شد که پیش‌بینی می‌شود در مدت ۳ ماه آینده به این سمت حرکت کنیم.
وی با بیان اینکه از محل افزایش تیراژ تولید، افزایش اشتغال نیز محقق خواهد شد، تاکید کرد: با رشد ۳۵۰ درصدی تولید در ایران‌خودرو دیزل، بیش از ۴ هزار نفر و در مجموع با تولید ۷۵۰ هزار خودرو، در گروه صنعتی ایران‌خودرو و در شرکت‌های قطعه‌ساز و تامین‌کننده بیش از ۲۵ هزار نیروی کار جدید جذب و دارای شغل خواهند شد.
خطیبی درباره پروژه‌های جدید و خودروهایی که از خط تولید خارج خواهند شد، گفت: ۲ محصول سمند و پژو ۴۰۵ که در حوزه دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب برای تولید و عرضه محصول باکیفیت بوده، از مدار تولید خارج خواهند شد.
وی دلیل حذف این محصولات را قدیمی بودن آن دانست و گفت: این ۲ محصول کمترین رضایتمندی را میان مشتریان ایران‌خودرو براساس شاخص‌های رضایت مشتری دارند. هدف ایران‌خودرو تولید خودروهای روز، با امکانات بیشتر و در نهایت افزایش رضایتمندی مشتریان است.
وی با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد کیفیت خودرو مربوط به شبکه تامین و قطعه است، گفت: در ۳ بازه زمانی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت دستورالعمل‌های مشخصی را تدوین کرده‌ایم و با تشدید نظارت‌ها، ارتقای کیفیت در خطوط تولید را رقم می‌زنیم.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو افزود: رعایت نکردن کیفیت در تولید قطعه و خودرو، خط قرمز این شرکت خودروساز است و در این زمینه با هیچ سازنده‌‌ای مماشات نخواهیم کرد.
وی افزود: امسال ۷ محصول ارتقایافته وارد بازار خواهد شد. علاوه‌بر آن ۲ محصول پروژه‌های K۱۲۵و TF۲۱ نیز در حال توسعه است که یقینا مورد توجه و پسند مشتریان قرار خواهد گرفت. این ۲ محصول در ابتدا و نیمه نخست سال آینده وارد بازار خواهند شد.
او تصریح کرد: محصول پروژه TF۲۱ خودرویی است در کلاس ابعادی B که با امکانات مدرن و پیشرفته و در کلاس روز جهانی و با ظاهری بسیار زیبا و طیف رنگی متعدد تولید و عرضه خواهد شد.
زمان طراحی تا تولید این خودرو در مجموع ۱۸ ماه تعیین شده که اتفاقی بی‌نظیر در صنعت خودرو داخلی است و از این منظر نیز کاملا قابل رقابت با صنایع خودروسازی جهان است.
وی گفت: با خودروهای جدید، تنوع‌ مناسبی به محصولات خواهیم داد که سبب رضایتمندی مشتریان خواهد شد.
خطیبی با اشاره به افزایش عرضه در اواخر سال گذشته گفت: در ۱۰ درصد زمان سال، بیش از ۲۷ درصد خودروهای تحویل شده کل سال را عرضه کرده‌ایم. از هفته دوم بهمن گذشته تولید روزانه ایران‌خودرو افزایش یافته و تا پایان اسفند بیش از ۱۰۰ هزار خودرو تحویل مشتریان شد. در ابتدای بهمن تعداد خودروهای ناقص و کف پارکینگ بیش از ۸۲ هزار خودرو بوده است.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو تصریح کرد: افزایش بی‌سابقه عرضه در روزهای پایانی سال سبب شد خلاف سال‌های قبل، نرخ بسیاری از محصولات ایران‌خودرو در بازار نه‌تنها افزایشی نباشد بلکه روند نزولی در پیش بگیرد.
او عنوان کرد: از این پس دیگر شاهد تاخیر در تحویل خودرو نخواهیم بود. درحال‌حاضر تعداد قابل‌توجهی از خودروهایی که موعد تحویل‌شان اردیبهشت و خرداد بود را هم تحویل داده‌ایم.


تحقق اهداف در ایران‌خودرو کرمانشاه
همچنین مدیرعامل شرکت ایران‌خودرو کرمانشاه با اشاره به تحقق اهداف این شرکت در سال ۱۴۰۰ گفت: مطابق با راهبردهای گروه صنعتی ایران‌خودرو توانستیم به اهداف تعیین‌شده دست یابیم.
محمد ملکی رشد ۵ درصدی تولید، رشد حدود ۲۴ درصدی تجاری‌سازی خودروها، رشد حدود ۵ درصدی حمل جاده‌ای، رشد ۹۶۲ درصدی حمل ریلی و رشد ۱۲۰۴ درصدی تحویل حضوری محصولات را از دیگر موفقیت‌های کسب شده در سال ۱۴۰۰ عنوان
کرد.
وی یکی از مهم‌ترین دستاوردهای یک سال گذشته ایران‌خودرو کرمانشاه را کسب جایزه ملی مدیریت مالی ایران عنوان کرد و گفت: این جایزه ملی، نشان‌دهنده عملکرد درخشان و کارآمد در حوزه شفافیت مالی، مدیریت درست منابع، رعایت اصول و ضوابط حرفه‌ای، گزارش‌دهی مناسب اطلاعات و توجه ویژه به اثربخشی حسابداری در حوزه مدیریت مالی این شرکت است.
ملکی کسب دو گواهینامه بین‌المللی ایزو ۴۵۰۰۱ و ۱۴۰۰۱ را از دیگر توفیقات این شرکت در بخش‌های مدیریت ایمنی و مدیریت محیط‌زیست دانست و تصریح کرد: ایران‌خودرو کرمانشاه در سال گذشته علاوه‌بر کسب امتیاز برترین واحد تولیدی در استان، در بخش‌های خانه بهداشت برتر، کارفرمای حامی کارگر و کارفرمای سلامت‌محور در سی‌وسومین جشنواره استانی امتنان نیز حائز رتبه نخست شده است.
وی گفت: افزایش تیراژ و تنوع تولید محصولات و همچنین ارتقای کیفیت محصولات تولیدی براساس برنامه‌ریزی و با تکیه بر نیروی انسانی توانمند و آموزش‌دیده که در راستای منویات رهبر معظم انقلاب است، در سال ۱۴۰۱ دنبال خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*