جمعه 07 اردیبهشت 1403 - 26 Apr 2024
کد خبر: 40686
نویسنده: رپورتاژ
تاریخ انتشار: 1402/02/23 15:07

آینده صنعت ارزهای دیجیتال در کشور چگونه است؟

سرمایه‌گذاری و استفاده از ارزهای دیجیتال در چند سال گذشته به عنوان یکی از پرمخاطب‌ترین سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی در دنیا شناخته می‌شود و افراد بسیار زیادی را به این سمت جذب کرده است.
 آینده صنعت ارزهای دیجیتال در کشور چگونه است؟

گفت‌و‌گو با یکی از فعالان حوزه ارزهای دیجیتال در ایران

سرمایه‌گذاری و استفاده از ارزهای دیجیتال در چند سال گذشته به عنوان یکی از پرمخاطب‌ترین سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی در دنیا شناخته می‌شود و افراد بسیار زیادی را به این سمت جذب کرده است. در کشور ما نیز به رغم وجود مشکلات متعدد اقتصادی، همچنان استفاده از این گونه از سرمایه‌گذاری، طرفداران زیادی دارد. اما یکی از مشکلات مهم موجود در مسیر این نوع سرمایه‌گذاری‌ در کشور ما، همواره عدم وجود یک پایگاه داخلی برای ارائه خدمات و پاسخ‌گویی به مخاطبان در این حوزه بوده است؛ مشکلی که البته امروز با تاسیس صرافی‌های ارز دیجیتال برطرف شده است. اما با وجود این فعل و انفعالات در حوزه ارز دیجیتال در کشور، می‌توان به پیشرفت این نوع سرمایه‌گذاری در کشور امیدوار بود؟

در این زمینه گفت‌و‌گویی را با مهسا کمالی‌وند، قائم مقام مدیرعامل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس انجام داده‌ایم که شرح آن را در ادامه می‌خوانید:

رمزارز۱

با توجه به اینکه صنعت ارزهای دیجیتال به شدت مورد توجه قرار گرفته، به نظر شما میزان پیشرفت کشور ما برای پذیرش ارزهای دیجیتال چقدر بوده‌است؟

به‌طور‌کلی پیشرفت خوب و قابل قبولی در این عرصه وجود داشته‌است؛ اما همان‌طور که می‌دانید، مسیر زیادی تا تبدیل شدن به یک کشور پیشرو در صنعت ارزهای دیجیتال فراروی ما قرار دارد. برای تسهیل پذیرش رمزارزها در کشور، ابتدا باید مشکلات موجود در این صنعت مرتفع شود و مقامات مربوطه با رسیدگی به دغدغه‌های فعالان این عرصه، گامی موثر در این راستا بردارند.

تجربه‌‌ چندین ساله در این صنعت باعث شده که از نزدیک با برخی از مهم‌ترین چالش‌های این صنعت مواجه شوم که یکی از آنها عدم قانون‌گذاری شفاف و دیگری، نبود آگاهی کافی و لازم در میان مردم بوده‌است. البته طی سال گذشته اقداماتی برای قانون‌گذاری در برخی از بخش‌های این صنعت صورت گرفته‌ و مجموعه ما نیز به صورت مستمر برای افزایش آگاهی مردم تلاش‌های زیادی انجام داده‌است. امیدوارم امسال با توجه ویژه مسئولان به این حوزه شاهد پیشرفت‌های شایان توجهی در این عرصه باشیم.

لازم به ذکر است که ایران در مقایسه با کشورهای دیگر پتانسیل بالایی برای پذیرش و بهره‌گیری از ارزهای دیجیتال دارد. به عنوان مثال، کشور ما می‌تواند از ظرفیت بالای نیروی جوان به خصوص نسل Z و بانوانی که توانمندی بسیار بالایی برای پیشرفت این صنعت دارند استفاده کرده و با آموزش آنها به ویژه در حوزه ترید و گیمینگ، درآمد بالایی را از این حوزه کسب کند؛ اقدامی که در نهایت موجب پیشرفت در عرصه جهانی خواهد شد.

با وجود شرایط اقتصادی کنونی، به نظر شما استفاده از رمزارزها چه تاثیری در اقتصاد خواهد داشت؟

اگر از جنبه موانع مربوط به تراکنش‌های بین‌المللی به این موضوع نگاه کنیم، فعالان اقتصادی می‌توانند بدون وجود هرگونه واسطه شخص ثالث با تمام دنیا تعامل مالی داشته‌ باشند. به عنوان مثال، بازرگانان در صادرات و واردات می‌توانند به راحتی تراکنش‌های مالی را بدون محدودیت انجام داده و همچنین افرادی که در حوزه مشاغل آنلاین فعالیت دارند، می‌توانند دستمزد خود را از کارفرمایان بین‌المللی بدون هیچ مشکلی دریافت کنند. حتی اگر از جنبه ذخیره ارزش هم نگاه کنیم، رمزارزها برای افرادی که با فشارهای اقتصادی و به خصوص تورم مواجه هستند نیز حافظ ارزش دارایی است. بنابراین، می‌توان گفت که رمزارزها می‌توانند بخش عمده‌ای از دغدغه‌های اقتصاد دیجیتال کشور را حل و فصل کنند.

به عنوان قائم‌مقام یک مجموعه‌ فعال در حوزه صرافی ارز دیجیتال در کشور مزیت‌های استفاده از امکانات و ابزارهای آن را برای مبادلات ارزهای دیجیتال چیست؟

اولین رسالت ما در صرافی او ام پی فینکس افزایش آگاهی مردم در حوزه ارزهای دیجیتال و سپس فراهم کردن محیطی امن و کاربرپسند برای انجام معاملات با پشتیبانی ۲۴ ساعته تلفنی و آنلاین است. با این صرافی، کاربران ایرانی دیگر نیازی به استفاده از صرافی‌های خارجی ندارند و همچنین با ریسک بسته‌شدن حساب‌هایشان مواجه نخواهند شد؛ بنابراین می‌توانند با خیالی آسوده معاملات خود را همگام با استانداردهای جهانی انجام دهند. علاوه بر این، هر زمانی از شبانه‌روز که کاربران نیاز به راهنمایی داشته باشند می‌توانند از طریق تماس تلفنی و چت آنلاین با تیم پشتیبانی راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.


نویسنده:
کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3nrvyx