شنبه 15 اردیبهشت 1403 - 04 May 2024
کد خبر: 98714
تاریخ انتشار: 1402/09/20 09:03

ژیان هم نیم میلیارد را رد کرد! / قیمت عجیب خودروی محبوب ایرانی ها

ژیان جزو خودروهایی است که برای تمام ایرانی‌ ها به شدت خاطره برانگیز است.
ژیان هم نیم میلیارد را رد کرد! / قیمت عجیب خودروی محبوب ایرانی ها

شاید تصور کنید این خودرو قیمت آنچنان بالایی ندارد اما سخت در اشتباه هستید.

اگر به دنبال خرید یک ژیان از بازار آزاد باشید با قیمت‌های عجیبی مواجه می‌شوید.

این خودرو با قیمت‌های بین ۲۰۰ الی ۶۵۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

اما آیا خودرویی مانند ژیان با قیمتی بالای نیم میلیارد تومان می‌ارزد.

آگهی خودرو ژیان

تاریخچه تولید ژیان

سیتروئن ژیان (Citroën Dyane) یک خودروی سوپرمینی تولید شده توسط شرکت اتومبیل‌سازی سیتروئن است. تاریخچه تولید سیتروئن ژیان به سال ۱۹۶۷ بازمی‌گردد.

ژیان به عنوان یک نسخه بهبود یافته از مدل قبلی سیتروئن ۲CV (دوشیش واپان) معرفی شد. طراحی خودرو به شدت الهام گرفته از ۲CV بود ولی در ژیان تغییراتی ایجاد شد تا ظاهر خودرو جدیدتر به نظر برسد. ژیان دارای سقف برجسته‌تر، کاپوت جلویی با سطح بزرگتر و چراغ‌های جلوی بزرگتری بود.

ژیان با موتوری ۶۰۲ سی سی و قدرت ۲۹ اسب‌بخار مجهز شده بود. این خودرو به عنوان یک خودروی شهری کوچک و اقتصادی در بازار عرضه شد. همچنین ژیان دارای پنج نفر ظرفیت بود و قابلیت حمل بار محدودی را نیز داشت.

در طول دوره تولید ژیان، چندین نسخه و ورژن از این خودرو عرضه شد. به عنوان مثال، در سال ۱۹۷۸، نسخه Dyane 6 معرفی شد که دارای موتور ۶۰۲ سی سی بود اما با قدرت ۳۶ اسب‌بخار. همچنین در سال‌های بعد، تغییراتی در طراحی و امکانات ژیان صورت گرفت.

تولید سیتروئن ژیان در سال ۱۹۸۳ به پایان رسید و جایگزین آن توسان (Citroën AX) شد. با این حال، ژیان به عنوان یکی از محبوب‌ترین خودروهای سیتروئن در تاریخ به یاد ماند و هنوز هم در بازار خودروهای کلاسیک مورد توجه قرار می‌گیرد.

منبع:روزگار خودرو


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3nlpwr