-

سبد کابل یا سینی مش و انواع آن

سینی مش یک جایگزبن مناسب برای انواع نردبان کابل و سینی هدایت کابل محسوب می شود. زیرا این محصول در مقایسه با موارد نام برده انعطاف پذیری بیشتری دارد و در شرایط محیطی مختلف تهویه مناسبی را برای انواع کابل و سیم برق فراهم می کند. همچنین فرایند نصب و استفاده بسیار راحت تری دارد و هزینه مورد نیاز برای تهیه آن در مقایسه با دیگر تجهیزات مشابه کمتر است.

سبد کابل یا سینی مش و انواع آن

سبد کابل چیست؟

سبد کابل یا سینی مش یک نوع وسیله کاربردی برای انتقال و هدایت کابل، سیم لوله و شیلنگ پنوماتیک است و در سایز، ابعاد و اشکال مختلف (G، U و C) تولید می شود. این محصول در سیم کشی و تاسیسات ساختمان ها، سوله ها، سالن ها و همچنین صنایع مختلف نظیر صنایع غذایی، دارویی، ارتباطات و غیره بکار می رود و برای مدیریت و نظم بخشیدن به کابل ها و سیم ها بسیار کاربردی است. همچنین موجب افزایش طول عمر و ایمنی تاسیسات می شود.

سینی کابل وزن کم و استحکام بسیار بالایی دارد و با استفاده از انواع فولاد، نظیر استنلس استیل تولید می شود. به همین دلیل در مقابل رطوبت، خوردگی و زنگ زدگی مقاومت بسیار بالایی دارد. از نظر شکل ظاهری نیز کاملا هوشمندانه طراحی می شود و با برخورداری از خاصیت کششی و خمشی و همچنین ساختار مشبک، منعطف، شکل پذیر و با لبه های ایمنی، سیستمی کاملا پایدار و منسجم را برای نگهداری و هدایت کابل ها و سیم ها به وجود می آورد.

برای استفاده از این دسته محصولات حتی در مسیرهای پیچیده نیازی به استفاده از اتصالات نیست. به همین دلیل انتخاب و استفاده آن در تمامی صنایع، نقش موثری در کاهش هزینه های مورد نیاز برای پیاده سازی و هدایت کابل ها دارد. البته ناگفته نماند که، سینی مش در انواع مختلفی وجود دارد و برای بهره گیری بهتر و مطلوب تر از کارایی آن در صنایع مختلف، باید در انتخاب نوع مناسب دقت کرد.

سبد کابل و سینی مش

انواع سبد کابل

همانطور که عنوان شد سبد کابل در انواع مختلفی تولید می شود و هر کدام از مدل های مختلف بر حسب شرایط دارای ویژگی ها و کارایی مختص به خود هستند. به عبارت دیگر سبد کابل از نظر سبک طراحی، میزان مقاومت در برابر خوردگی و ابعاد در انواع مختلفی تولید می شود و هر کدام از انواع آن نیز کاربردهای مختص به خود را دارند.

به طور کلی سینی مش در عرض ۵۰ الی ۶۰۰ میلی متر و عمق ۳۰ الی ۱۵۰ میلی متر تولید و عرضه می شود. از نظر قطر مفتول نیز در قطر ۳ میلی متر، قطر ۴ میلی متر، قطر ۵ میلی متر و قطر ۶ میلی متر قابل دسترسی است. به طور کلی هر چقدر ابعاد سبد بزرگتر باشد، قطر مفتول های آن نیز بیشتر می شود. زیرا باید بین ابعاد و قطر مفتول سبد تناسب وجود داشته باشد و در غیر این صورت سبد استحکام و مقاومت مورد نیاز را نخواهد داشت.

فواصل مفتول های سینی مش نیز متغیر بوده و معمولاً در اکثر موارد مفتول های عرضی ۱۰۰ میلی متر و مفتول های طولی ۵۰ میلی متر از هم فاصله دارند. این دسته محصولات از نظر طول نیز دارای انواع مختلفی هستند و در استانداردهای ۲ و ۳ متری تولید و عرضه می شوند. انواع سینی مش بر اساس میزان مقاومت در برابر خوردگی نیز شامل موارد زیر است.

تولید کننده سینی مش و سبد کابل

سینی مش با پوشش رنگ الکترواستاتیک

این دسته از محصولات دارای پوششی از رنگ الکترواستاتیک بوده و معمولاً در مکان هایی که کاملاً خشک بوده و فاقد رطوبت هستند استفاده می شوند. به عبارت دیگر از سینی مش با پوشش رنگ الکترواستاتیک بیشتر در اماکن اداری و سرور روم ها استفاده می شود.

سبد مش با مفتول گالوانیزه

این نوع سبد کابل گالوانیزه همانطور که از عنوان آن مشخص است با استفاده از مفتول گالوانیزه تولید می شود و به همین دلیل از استحکام و طول عمر بالایی برخوردار است.

سینی مش با آبکاری گالوانیزه سرد

این نوع سینی مش با استفاده از گالوانیزه سرد آبکاری می شود و به همین دلیل بهترین انتخاب برای استفاده در محیط های صنعتی و بهداشتی به شمار می رود. همچنین این دسته از سبدهای کابل در محیط هایی نظیر تاسیسات برق، دیتا سنترها، صنایع و اماکن اداری، سرور روم ها، انبارها و اماکن تجاری که دارای حداقل رطوبت هستند، مورد استفاده قرار می گیرند.

سینی مش با پوشش گالوانیزه گرم

برخی از انواع سبد کابل با استفاده از گالوانیزه گرم پوشش داده می شوند و در محیط های مرطوب و همچنین خارجی نظیر تونل ها، نیروگاه ها و تاسیسات کارخانه ها مورد استفاده قرار می‌ گیرند.

سینی مش استیل ضد زنگ

این دسته از سینی های مش با استفاده از آلیاژ استیل ضد زنگ تولید می شوند و از این رو در مراکز داده، صنایع غذایی و تمامی محیط هایی که رطوبت بالایی دارند به کار می روند. زیرا در برابر رطوبت مقاومت بسیار بالایی دارند و به راحتی دچار خوردگی و زنگ زدگی نمی شوند.

به عنوان مثال کابل استیل ۳۰۴ یک نوع سینی مش استیل ضد زنگ است که کارخانه های مواد غذایی، محیط های خارجی، تاسیسات بندری و دیگر مکان هایی که دارای رطوبت بالایی هستند استفاده می شود.

سبد کابل استیل ۳۱۶ نیز یک نوع سبد کابل استیل ضد زنگ محسوب می شود و می توان از آن در اسکله ها، صنایع دارای محیط اسیدی، سکوهای نفتی و محیط های صنعتی که دارای رطوبت زیادی هستند، استفاده کرد.

تولید کننده سبد کابل یا سینی مش

در حال حاضر تولید کننده سبد کابل یا سینی مش به واسطه برندهای مختلف داخلی و خارجی تولید می شود. خوشبختانه محصولات تولید داخل نیز از نظر کیفیت، عملکرد و کارایی در سطح بسیار خوبی قرار دارند و در مقایسه با محصولات مشابه خارجی هیچگونه کم و کسری ندارند. منتهی تولیدات برند داخل از نظر قیمت مقرون به صرفه تر هستند. به همین دلیل صاحبان بسیاری از صنایع برای ساماندهی کابل ها و سیم برق ها در محیط مد نظر محصولات تولید داخل را به موارد خارجی ترجیح می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*