طرح ملی هوشمندسازی یارانه آرد و نان مصداق کار دانش بنیان و مجاهدت شبانه روزی است
دکتر ابراهیمی گفت: ۴ هزار نیروی انسانی و ۷۰۰ نفر از تکنسین های بانک سپه ظرف ۸۷ روز طرح ملی هوشمندسازی یارانه آرد و نان را عملیاتی کردند.
دکتر ابراهیمی گفت: ۴ هزار نیروی انسانی و ۷۰۰ نفر از تکنسین های بانک سپه ظرف ۸۷ روز طرح ملی هوشمندسازی یارانه آرد و نان را عملیاتی کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بانک سپه، دکتر ابراهیمی مدیرعامل بانک سپه در آیین ارائه دستاوردهای طرح ملی هوشمندسازی یارانه آرد و نان و رونمایی از بزرگترین سامانه اشتراک گذاری تجربه خرید که با حضور دکتر سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، معاونان وزارت کشور و وزارت جهاد کشاورزی، نمایندگان مجلس و مدیران ارشد بانک سپه برگزار شد، گفت: بانک سپه به عنوان بازوی اجرایی دولت همواره آماده اجرای پروژههای بزرگ ملی در جهت خدمت به مردم است.
مدیرعامل بانک سپه با اشاره به سابقه آغاز طرح ملی هوشمندسازی یارانه آرد و نان، گفت: پس از محول شدن پروژه ملی هوشمندسازی یارانه آرد و نان به بانک سپه، مطالعات دقیق و مهندسی نرمافزاری و سختافزاری این طرح عظیم در بانک سپه آغاز شد و به لطف خداوند یک کار فنی دانش بنیان با همدلی و هماهنگی همه سازمانهای دست اندرکار با نیت کار برای خدا و خدمت به مردم و حرکت جهادی در کشور ادامه پیدا کرد.
دکتر ابراهیمی مدل طراحی سامانه هوشمندسازی یارانه آرد و نان را مدلی بر پایه حسابداری صنعتی عنوان کرد که قابلیت برآورد میزان آرد مورد استفاده در ۷۰۰ نوع نان موجود در کشور را دارد.
وی افزود: به دلیل عدم وجود سوئیچ کالایی در زمان آغاز طرح، سامانه بی سیم برای انتقال و تبادل اطلاعات و پس از آن سوئیچ کالایی برای اولین بار در شرکت امید پی وابسته به بانک سپه طراحی شد و مورد استفاده بیش از ۸۰ هزار دستگاه کارت خوان در سراسر کشور قرار گرفت.
مدیرعامل بانک سپه توزیع عادلانه فراگیر و هوشمند یارانه آرد و نان و کاهش انحراف مصارف گندم و آرد یارانهای را در کنار شفاف سازی داده های زنجیره گندم، آرد و نان کشور را از مهمترین اهداف کلان طرح هوشمند سازی یارانه آرد و نان برشمرد.
وی با اشاره به گامهای سه گانه اجرای این طرح، گفت: گام اول، شفاف سازی دادههای تبدیل آرد به نان در استقرار کارتخوانهای هوشمند، گام دوم، تحلیل داده و اشراف بر رفتار زنجیره تامین، نانوایان و مشتریان و گام سوم، هوشمندسازی سقف آرد یارانهای قابل خرید نانوایان متناسب با عملکرد نانواییها بود.
دکتر ابراهیمی افزود: در زمان اجرای طرح حدود ۴ هزار نفر از نیروی انسانی و ۷۰۰ نفر از تکنسینهای بانک درگیر این پروژه بودند و موفق شدند در مدت ۸۷ روز سیستم را در کل کشور مستقر کنند.
مدیرعامل بانک سپه انجام این کار سخت و پیچیده در مدت زمان کوتاه را حاصل همراهی وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت کشور، وزارت جهاد کشاورزی و استانداران با بانک سپه به عنوان عامل اجرایی و شرکت امید پی دانست.
وی افزایش سهمیه آرد نانوایان دارای رفتار متعهدانه، کاهش قیمت ۵۰ تا ۷۰ درصدی حباب قیمت مجوز نانواییها، دو برابر شدن قیمت معاملات غیر رسمی آرد خارج از شبکه، امکان نظارت هوشمند توسط مردم بر کیفیت و کمیت نان و کاهش حداقل یک و نیم میلیون تنی نیاز به تامین آرد یارانهای در مقایسه با روند انتظاری مصرف در دو سال ابتدایی طرح را از مهمترین دستاوردهای طرح تا پایان سال ۱۴۰۲ برشمرد.
دکتر ابراهیمی با اشاره به تخصیص واحد پشتیبانی برای طرح ملی هوشمندسازی یارانه آرد و نان، اظهار داشت: پشتیبانی این سیستم با قابلیت ۲۲۰۰ تماس در روز به صورت آنلاین و قابلیت پردازش ۲۰۰۰ تراکنش در ثانیه، عملکرد قابل قبولی را ایجاد کرده که امکان اشراف و نظارت اطلاعاتی مسئولان ذیربط را از طریق ۷۳۰ داشبورد مدیریتی فراهم میکند.
مدیرعامل بانک سپه از رونمایی بزرگترین سامانه اشتراک گذاری تجربه خرید در قالب برنامه کاربردی نظر خبر داد و گفت: رصد جریان خرید، مشاهده موقعیت مکانی نانوایان بر روی نقشه، مسیریابی به نانوایی مورد نظر، نمایش مشخصات نانوایی و رتبه نانوایی و نظرات مردم نسبت به آن نانوایی بخشی از امکانات برنامه کاربردی نظر است.
دکتر ابراهیمی امکان بررسی جزئیات صورت حساب الکترونیکی خرید نان، ثبت امتیاز و میزان رضایت از عملکرد نانوا در هر تجربه خرید، امکان ثبت رویداد برای نانوایی به شرط حضور در فاصله مجاز و امکان مشاهده تراکنشها به تفکیک کارتهای بانکی را از دیگر قابلیتهای سامانه اشتراک گذاری تجربه خرید (برنامه کاربردی نظر) عنوان کرد.
وی در پایان از همه دستاندرکاران طرح ملی هوشمندسازی یارانه آرد و نان قدردانی و بر استمرار خدمات جهادی بانک سپه به مردم فهیم کشور تاکید کرد.