یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403 - 05 May 2024
کد خبر: 8683
تاریخ انتشار: 1400/09/30 12:45

شرایطی که لازم است از قبل حضور آمبولانس خصوصی پیش بینی شده باشد

ایمنی و امنیت همیشه باید بیشترین اولویت را برای هر برگزار کننده رویداد داشته باشد. با وجود جان ‌های بسیار در خطر و خطرات بی ‌شماری که می ‌تواند باعث قتل عام و تراژدی های باورنکردنی شود، همیشه بهترین کار این است که تمام اقدامات احتیاطی را برای کاهش آسیب ‌های احتمالی انجام دهیم. اگر شما یک سازمان دهنده رویداد هستید، باید برای شرایطی که لازم است از قبل حضور آمبولانس و تدارکات اورژانسی پیش بینی شده باشد، کاملا آمادگی داشته باشید.

آمبولانس خصوصی

برخی از آمبولانس ‌ها توسط شرکت ‌های تجاری خدمات اورژانس، معمولاً بر اساس قرارداد با دولت محلی یا ملی، شبکه‌ های بیمارستانی، تسهیلات مراقبت ‌های بهداشتی و شرکت‌ های بیمه اداره می ‌شوند. شرکت های خصوصی ارائه دهنده خدمات اورژانس نیز در حال فعالیت می باشند که می توانید با رزرو کردن آمبولانس های آنان، از امنیت رویدادهایی که برگزار می کنید اطمینان حاصل نمایید.

در ایالات متحده، شرکت‌ های آمبولانس خصوصی، خدمات اورژانس 911 را در شهرهای بزرگ و همچنین بیشتر مناطق روستایی طی قرارداد با دولت ‌های محلی ارائه می ‌کنند. در مناطقی که شهرستان یا شهر محلی خدمات 911 خود را ارائه می‌ دهند، شرکت ‌های خصوصی ترخیص و انتقال از بیمارستان ‌ها و دیگر امکانات و خدمات مرتبط با سلامت را انجام می‌ دهند. در اکثر مناطق، شرکت ‌های خصوصی بخشی از طرح خدمات اورژانس و حضور آمبولانس در پی بلایای اضطراری دولت محلی هستند و برای پاسخ، درمان و بازیابی کلی EMS به شدت به آنها متکی هستند.

استفاده از این سیستم این مزیت را دارد که خدمه اورژانس را همیشه برای مواقع اضطراری واقعی و تهیه تدارکات اورژانسی در دسترس نگه می دارد. سازمان های آمبولانس خصوصی خدمات دیگری نیز ارائه می کنند؛ مثلا حضور آمبولانس های آماده به خدمات در محل هایی که احتمال بروز آسیب حین انجام کار بالا می باشد. این دست از محل های کار معمولا شامل مکان ها یا کارگاهی صنعتی و کارخانه ها می باشد.

انواع مراقبت های پیش بیمارستانی

حضور آمبولانس خصوصی و ارائه خدمات مراقبتی و تدارکات اورژانسی در محل حادثه، بر افزایش شانس زنده ماندن بیماران تاثیری مستقیم و بسزا دارد. هرچقدر انواع مراحل این مراقبت ها بیشتر شناخته شوند و برای انجام آن ها همکاری شود، احتمال نجات افراد نیز بیشتر می شود.

شش مرحله مراقبت های پیش بیمارستانی عبارتند از:

  1. تشخیص زودهنگام: این نکته بسیار مهم است که در صورت بروز هرگونه حادثه، افراد حاضر در محل از آن باخبر شوند، مشکل را درک کنند و متوجه باشند که حضور آمبولانس خصوصی و تدارکات اورژانسی ضرورت دارد.
  2. گزارش زودهنگام: اولین افرادی که در صحنه حضور دارند باید با خدمات فوریت های پزشکی به شماره 115 تماس بگیرند و جزئیاتی را ارائه دهند تا امکان پاسخ دهی مناسب و حضور آمبولانس فراهم شود.
  3. پاسخ زودهنگام: پس از بروز هر حادثه، اولین امدادگران حرفه ای اعزام می شوند و در سریع ترین زمان ممکن به صحنه می رسند تا شروع مراقبت های درمانی و تدارکات اورژانسی را فراهم کنند.
  4. مراقبت خوب در صحنه: خدمات فوریت های پزشکی مداخلات مناسب و به موقع را برای درمان بیمار در صحنه حادثه بدون آسیب بیشتر ارائه می دهد.
  5. انتقال به مراکز مراقبت های بهداشتی و درمانی: بیمار برای تثبیت وضعیت حیاتی خود به یک محیط مراقبتی مناسب، مانند بخش اورژانس در یک بیمارستان، نیاز دارد. در پی حضور آمبولانس خصوصی، بیمار به مراکزی با حضور کادر درمان انتقال داده می شود و جهت دریافت مراقبت های پیشرفته تر، در اختیار پزشکان قرار می گیرد.

 

در چه شرایطی لازم است که از قبل حضور آمبولانس خصوصی پیش بینی شده باشد؟

aaos.org می گوید : هرگونه تجمع گسترده مردم، خواه کنسرت موسیقی، رویداد ورزشی، مراسم مذهبی، تظاهرات سیاسی یا نمایشگاه عمومی باشد، در معرض خطرات متعددی است. این خطرات ممکن است به شکل آتش سوزی، ازدحام، شورش، حملات تروریستی یا سایر حوادث ناگوار رخ دهند و در صورت مدیریت ضعیف ممکن است منجر به تلفات متعدد شود. حضور آمبولانس و تهیه تدارکات اورژانسی برای رویدادهایی با چنین ماهیتی فقط یک پیش گیری ساده نیست. در واقع، اقدام احتیاطی ضروری است که در برخی شرایط می تواند با الزامات قانونی نیز همراه باشد.

حضور گروه های بزرگ منجر به هرج و مرج و تلفات انسانی وحشتناک شده است، اگر به دنبال تراژدی هایی باشیم با مداخله به موقع پزشکی و با حضور آمبولانس ها در محل، می توان به سادگی از بروز چنین حوادث تراژیک و بروز تلفات جانی یا مالی برای افراد پیش گیری کرد.

آمبولانس خصوصی

چرا داشتن حداقل یک آمبولانس خصوصی در محل در طول یک رویداد در مقیاس متوسط ​​تا بزرگ مهم است؟

  1. کمک های پزشکی

تجمع زیاد افراد در یک فضای کوچک، با توجه به تعداد متغیرها، پیش نیازی برای وقوع حوادث است. وظیفه اصلی حضور آمبولانس خصوصی در محل در این زمینه، درمان و پیشگیری از آسیب های مرگبار است. در چنین مواردی، یک آمبولانس کاملاً مجهز در محل می ‌تواند در صورت نیاز به عنوان یک واحد پزشکی سیار نیز خدمت کند.

  1. نشانه ای از اطمینان

در اجتماعات بزرگ، خطر واقعی برای جان انسان ها ممکن است لزوماً ناشی از آتش سوزی یا انفجار نباشد، بلکه بیشتر ناشی از وحشتی است که چنین حوادثی ممکن است ایجاد کنند. هر سال در هند، هراس منجر به تلفات بیشماری در صورت بروز یک حادثه می شود. ازدحام جمعیت معبد راتانگاره در سال 2013، 115 کشته برجای گذاشت، در حالی که ازدحام جمعیتی ساباریمالا در سال 2012 به کشته شدن 100 نفر دیگر منجر شد و چنین فجایعی در این کشور بسیار رایج است. آمبولانس ها خصوصی (همراه با سایر خدمات اورژانسی) صرفاً با حضور در محل، به طور ناخودآگاه به مردم اطمینان می دهند که در صورت بروز هر گونه مصدومیت سریعاً به آنها رسیدگی می شود و در نتیجه از ایجاد وحشت جلوگیری می شود.

  1. انعطاف پذیری

آمبولانس‌های مدرن برای رسیدگی به چندین نوع تلفات احتمالی ناشی از سوختگی و حملات قلبی، ضربه‌ های شدید و مصرف بیش از حد داروهای خاص یا خطرناک، تجهیز شده ‌اند؛ بنابراین آن ها بیش از حد قادر به مقابله با هر فاجعه بالقوه ای هستند که ممکن است در یک رویداد در مقیاس بزرگ رخ دهد و حضور آمبولانس می تواند برای پوشش دادن حوادثی متنوع به کار آید.

  1. سرعت

وقتی صحبت از نجات مردم می شود، زمان بسیار مهم است و هر تاخیری می تواند عواقب ناگواری برای بیمار داشته باشد. رویدادهای بزرگ اغلب زیرساخت ‌های اطراف خود را تحت فشار قرار می ‌دهند، زیرساخت هایی مانند جاده ‌ها، پل ‌ها و مسیرهای پیاده ‌روی. در نتیجه این فشار مانع از این می ‌شود که وسایل نقلیه اورژانسی از سایر نقاط شهر بتوانند به سرعت به یک حادثه واکنش نشان دهند؛ بنابراین، حضور آمبولانس در محل، زمان پاسخگویی در صورت تصادف را تا حد زیادی کاهش می دهد.

هر شرکت برگزار کننده رویداد، باید برای بروز حوادث مختلف آمادگی داشته باشد. اگر قصد برگزاری رویدادهایی با حضور جمعیت های بالا دارید، بهتر است از شرکت های آمبولانس خصوصی مانند پارس امداد که ارائه دهنده خدمات اورژانس می باشند یاری بگیرید و با فراهم نموندن حضور آمبولانس خصوصی در محل، برای بروز هرگونه حادثه احتمالی آماده باشید.

حضور آمبولانس در رویدادهای شما، نه تنها از لحاظ امنیت کاری مفید و ضروری است، بلکه به مشتریان یا شرکت کنندگان در رویداد شما احساس امنیت می بخشد و برای وجهه حرفه ای شما موثر بوده و می تواند تبلیغاتی مثبت به شمار آید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3kvea2