شنبه 08 اردیبهشت 1403 - 27 Apr 2024
کد خبر: 89035
تاریخ انتشار: 1402/04/12 10:47

آیا ایمپلنت دندان خراب می شود؟

کاشت دندان یکی از درمان های فوق العاده جایگزین دندان های از دست رفته است که بیش از تصور شما بر کیفیت زندگیتان پس از دندان های جدید تاثیرگذار خواهد بود.
آیا ایمپلنت دندان خراب می شود؟

 ایمپلنت دندان یک سرمایه گذاری بسیار ارزشمند بوده و بنابراین مراقبت از آنها بسیار حائز اهمیت است. با این حال شاید این سوال در ذهن بسیاری شکل بگیرد که آیا ایمپلنت دندان خراب می شود. قطعا بله و برخی از عادات بد می توانند کیفیت و زیبایی دندان های جدید شما را به خطر بیندازند.

پس ایمپلنت ها اعتماد به نفس شما را افزایش می دهند، طبیعی به نظر می رسند و با نگهداری مناسب می توانند تا آخر عمر باقی بمانند. اما در حالی که آنها می توانند در تغییر لبخند شما معجزه کنند، چندین عادت وجود دارد که باید از آنها برای حفظ آنها اجتناب کنید.

ایمپلنت دندان چگونه خراب می شود؟

برخی از عادات روزانه هستند که می توانند یا به ماندگاری ایمپلنت شما برای چندین دهه کمک کنند یا برعکس باعث شوند که آنها سریع از بین برود. با رعایت این موارد و شاهد ماندگاری بالای کاشت دندان، دیگر نگران افزایش هزینه ایمپلنت دندان نخواهید بود. برخی از این عادات عبارتند از:

- فشردن فک روی هم یا دندان قروچه

وقتی در خواب دندان قروچه می کنید یا فک خود را فشار می دهید، این فشار اضافی و سایش مکرر می تواند منجر به مشکلات زیادی از جمله آسیب رساندن یا شل شدن ایمپلنت دندان شما شود. البته دندانپزشک شما می تواند به شما کمک کند تا متوجه شوید که آیا دندان قروچه دارید یا خیر و یک محافظ دهان سفارشی برای ایمن نگه داشتن دندان های شما بسازد.

- مصرف بیش از حد شکر

به طور کلی، تنقلات شیرین شانس ابتلا به بیماری لثه را افزایش می دهند، چیزی که دلیل اصلی از دست دادن دندان است. این وضعیت در نهایت می ‌تواند به استخوان فک آسیب رسانده و بافت ‌های همبند نگه ‌دارنده دندان‌ های طبیعی و ایمپلنت دندان را در جای خود از بین ببرد. درست است که برخی درمان‌ های بیماری لثه به خوبی عمل می کنند، اما کاهش مصرف قند راه بسیار ساده ‌تری برای جلوگیری از این فاجعه است.

- جویدن اقلام غیر خوراکی

شما باید پس از ایمپلنت دندان برخی عادات عصبی مانند جویدن یخ، خودکار یا ناخن را کنار بگذارید. در حالی که ایمپلنت از موادی با کیفیت بالا ساخته می شود، اما برای جویدن پلاستیک، فلز یا بافت های سخت مانند ناخن طراحی نشده اند. در این صورت، نه تنها ترمیم خود را شکسته یا دچار ترک خوردگی می کنید، بلکه می‌توانید به طور بالقوه به استخوان ‌های اطراف ایمپلنت دندان آسیب زده و در نهایت آن را در معرض خطر شکست قرار دهید.

- سیگار کشیدن

اگر سیگار برای دندان های طبیعی مضر است، برای ایمپلنت های دندان نیز همینگونه می باشد و شاید هم بدتر. سیگار کشیدن خطر ابتلا به بیماری لثه را افزایش می دهد و همین رشد و اتصال استخوان فک شما را با ایمپلنت دندان سخت تر می کند. افراد سیگاری ۲ تا ۳ برابر بیشتر احتمال دارد ایمپلنت های دندانی خود را از دست بدهند. توجه داشته باشید برای رهایی از زردی و خرابی دندان می توانید از اسنپ اسمایل استفاده کنید.

- عدم استفاده از نخ دندان

ایمپلنت‌ های دندان نمی ‌توانند حفره ایجاد کنند، اما همچنان باید آنها را مسواک زده و نخ دندان بکشید تا بقیه قسمت ‌های دهان خود را از پلاک محافظت کنید. نخ دندان غذا و پلاک را از اطراف خط لثه، از جمله قسمت هایی از ایمپلنت دندان که با مسواک نمی توانید به آنها دسترسی پیدا کنید، از بین می برد. پس از آنجایی که بیماری لثه علت اصلی شکست ایمپلنت دندانی است، محافظت از لثه بسیار مهم است.

همانطور که در بالا مشاهده نمودید، رعایت موارد بالا برای محافظت از ایمپلنت های دندان، شما را در موقعیت بهتری برای سلامت کلی قرار می دهند. برای اطلاعات بیشتر می توانید با دندانپزشک خود مشورت نموده و اگر فکر می کنید ترک هر یک از این عادت ها دشوار است، با او در میان بگذارید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3kgkna