مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو در جمع قطعه‌سازان پیشنهاد داد

تشکیل شورای هماهنگی رفع موانع تولید

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، تشکیل شورای هماهنگی صنعت خودرو را راهکاری برای تعامل و همکاری بیشتر خودروساز و شبکه تامین برای رفع موانع تولید و افزایش کیفیت دانست. لازمه برون‌رفت از وضعیت فعلی و بهبود فضای منفی علیه خودروسازان و غلبه بر موانع، اتحاد صنعت خودرو و قطعه‌سازان است.

هم‌اندیشی خودروسازان و قطعه‌سازان
به‌گزارش ایکوپرس، مهدی خطیبی در نشست با قطعه‌سازان کشور، گفت: در صورت اجرایی‌شدن این طرح، ایران‌خودرو و سایپا، دو انجمن قطعه‌ساز و بخش خودروساز خصوصی اعضای این شورا خواهند بود. مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو با اشاره به تعهد این خودروساز برای توقف تولید خودرو دارای کسری قطعه، اظهارکرد: با ایجاد زیرساخت‌های لازم و همکاری قطعه‌سازان، از خرداد شاهد حذف خودروهای دارای کسری قطعه از فرآیند تولید و افزایش ۲۵ درصدی کیفیت محصولات ایران‌خودرو خواهیم بود. وی ادامه داد: خودرو در ایران بر خلاف سایر کشورها تبدیل به کالای سرمایه‌ای شده و ایران‌خودرو به‌دنبال این است که با افزایش تولید، سبب تغییر نگرش مردم نسبت به خودرو به‌عنوان کالای مصرفی شود. او خاطرنشان کرد: صنعت خودرو در همه جهان، به‌دلیل ارتباطات پیشین و پسین صنعتی، خدماتی و حجم گردش مالی و نوع تولید، از صنایع مهم و استراتژیک به‌شمار می‌رود اما در ایران، به‌دلیل اینکه خودرو کالای سرمایه‌ای است، اهمیت بالاتری دارد. خودرو در سبد ثروت خانوار جای دارد اما این اهمیت را برخی افراد یا گروه‌ها چندین‌برابر جلوه داده و به‌دنبال ایجاد التهاب در فضای عمومی جامعه هستند.
خطیبی به پژوهش انجام‌شده در سال ۱۳۸۲ درباره تاثیر هزینه‌های محیطی بر نرخ خودرو اشاره کرد و گفت: در این سال هزینه‌های محیطی تحمیل‌شده بر ایران‌خودرو در قالب ۱۸۶ متغیر مانند قوانین مالیاتی و کار و... بررسی شده که نتایج نشان می‌دهد با وجود اینکه هزینه‌های اعمال‌شده ارتباطی به ایران‌خودرو نداشته و صرفا بار مالی را تحمیل کرده اما در نرخ محصولات تاثیر داشته است. این روند در ۲۰ سال گذشته ادامه‌دار بوده است. وی گفت: گروه صنعتی ایران‌خودرو همگام با فرمان رئیس‌جمهوری برای افزایش تیراژ تولید، امسال ۷۵۰ هزار انواع محصولات سواری، باری و تجاری تولید و عرضه خواهد کرد.
خطیبی افزود: به‌منظور جلب رضایت مشتریان از کیفیت محصولات تولیدی، ۱۶۱ برنامه عملیاتی در زنجیره ارزش تولید و در حوزه‌های تامین، مهندسی، طراحی، فروش و خدمات پس از فروش و لجستیک در دستور کار قرار گرفته است.
وی با اشاره به اتحاد استراتژیک ایران‌خودرو و سایپا گفت: جلسات متعددی برای تشکیل کمیته‌ای مشترک در راستای تعامل و همکاری بهتر برگزار کرده و تحقق اهداف این همکاری‌ها با جدیت دنبال می‌شود.


حذف خودرو دارای کسری قطعه
قائم‌مقام توسعه و تولید گروه صنعتی ایران‌خودرو گفت: براساس فرامین هشت‌گانه رئیس‌جمهوری، راهبرد وزارت صنعت، معدن و تجارت و ابلاغیه مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، خودرو دارای کسری قطعه در برنامه‌ای فشرده و به‌تدریج، از فرآیند تولید این خودروساز حذف خواهد شد.
کیانوش پورمجیب در نشست با مدیران‌عامل سایت‌های تولیدی ایران‌خودرو اظهارکرد: با حذف خودروهای دارای کسری قطعه از فرآیند تولید، افزایش کیفیت ۲۵ درصدی محصولات را رقم خواهیم زد. وی افزود: با تاکیدات مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو و پیگیری‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت، امسال کیفیت محصولات افزایش قابل‌توجهی خواهد یافت.
پورمجیب ادامه داد: طبق برنامه، تولید خودرو طی برنامه‌ای فشرده و به‌طور تدریجی، کامل و بدون کسری و عبور مستقیم از خط تولید به‌دست مشتریان ادامه خواهد یافت.
وی با بیان اینکه تلاش‌های زیادی برای تحقق اهداف در حوزه تولید و کیفیت محصولات در حال انجام است، گفت: باید نتیجه این تلاش‌ها در افزایش رضایت‌مندی مشتریان موثر واقع شود.
وی هدف از برگزاری نشست با مدیران سایت‌های استانی ایران‌خودرو را بررسی راهکارهای مطمئن و سریع برای رفع نیاز و مطالبات مشتریان دانست و گفت: باید با بسیج امکانات و استفاده از ظرفیت‌های موجود و افزایش کیفیت محصولات تولیدی پاسخگوی مطالبات مردم و مسئولان باشیم.
قائم‌مقام توسعه و تولید گروه صنعتی ایران‌خودرو اظهارکرد: با تمام محدودیت‌های موجود و شرایط سخت تولید، با نظمی پایدار در روند تولید، شاهد افزایش کیفیت نهایی خودرو خواهیم بود که این مهم با همت تمامی کارکنان گروه صنعتی در سطح کشور و تجدید میثاق در تلاش برای دستیابی به اهداف، میسر خواهد شد. پورمجیب افزود: با نظام جامع کیفیت در ایران‌خودرو، افزایش تولید با افزایش کیفی همراه خواهد بود.
او گفت: برنامه تولید ایران‌خودرو در امسال ۷۵۰ هزار خودرو خواهد بود که ۷۲۵ هزار خودرو سواری و ۲۵ هزار خودرو سهم محصولات تجاری سنگین و نیمه‌سنگین است.


طرح جامع کیفیت محصولات و خدمات
معاون کیفیت گروه صنعتی ایران‌خودرو، طراحی، تولید و عرضه خودروهای جدید براساس نقشه راه توسعه محصولات، توقف تولید محصولات قدیمی و ارتقای سطح کیفی تولیدات را از محورهای اصلی برنامه راهبردی تحول کیفیت محصولات این خودروساز اعلام کرد. سهراب برفروشان گفت: گروه صنعتی ایران‌خودرو در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب، ابلاغیه هشت‌گانه رئیس‌جمهوری و کسب حداکثری رضایتمندی مشتریان، استقرار و اجرای کامل طرح جامع کیفیت و تولید را زیربنای برنامه راهبردی تحول کیفیت محصولات و خدمات خودرو قرار داده است. وی با بیان اینکه جریان کیفی‌سازی محصولات و خدمات ایران‌خودرو در قالب ۱۶۱ برنامه عملیاتی در دستور کار قرار گرفته، اظهارکرد: این برنامه‌ها در طول زنجیره ارزش و در حوزه‌های کیفیت تامین، کیفیت مهندسی و طراحی، کیفیت ساخت و تولید، کیفیت فروش و خدمات پس از فروش و کیفیت لجستیک طرح‌ریزی و در حال اجراست که آثار این اقدامات طی امسال برای مشتریان نمایان خواهد شد. معاون کیفیت گروه صنعتی ایران‌خودرو افزود: تمرکز بر خواسته‌ها و انتظارات مشتری در شاخص‌های کیفی، گسترش نظارت کیفی به همه واحدهای موثر در زنجیره ارزش تولید، فرآیند محوری در پیشبرد فعالیت‌ها، استانداردسازی رویه‌ها و مشخصه‌ها و دستیابی به بالاترین استانداردها در کیفیت محصولات و خدمات در کنار برنامه‌های متعدد دیگر، از اقدامات اصلی در حوزه کیفیت در سال ۱۴۰۱ است. وی گفت: گروه صنعتی ایران‌خودرو در ادامه مسیر ترسیم‌شده خود در سال ۱۴۰۱، در بستر سیاست‌ها و رویکردهای تعیین‌شده در حوزه کیفیت و با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های انسانی و تخصصی موجود در سطح این شرکت، در جهت ایجاد فضای مناسب برای ارتقای کیفیت محصولات و خدمات با نظارت و راهبری مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.


یک انتصاب
در حکمی از سوی مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، داود اسماعیل‌پور به‌عنوان مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان جتکو منصوب و معرفی شد.این تغییر مدیریتی با هدف تسریع در اجرای پروژه‌های توسعه‌ای ایران‌خودرو، مطابق با فرامین رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهوری در عرضه محصول مدرن و باکیفیت به مشتریان انجام‌شده است.توجه بیشتر به عملیاتی‌سازی پروژه‌های توسعه‌ای از جمله برقی‌سازی محصولات از دلایل این انتصاب عنوان شده است. اسماعیل‌پور از مدیران موفق و باسابقه در صنعت خودرو کشور است که پیش از این در زمینه توسعه محصولات به‌ویژه قوای محرکه خودرو دستاوردهای قابل‌توجهی کسب کرده است. در مراسم معارفه مدیرعامل جدید جتکو، قائم‌مقام توسعه و تولید گروه صنعتی ایران‌خودرو، استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در سطح کشور را از اهدف تاسیس شرکت جتکو دانست و گفت: این شرکت می‌تواند ارتباط ایران‌خودرو با شبکه دانشی کشور را نزدیک‌تر کند.
پورمجیب با بیان اینکه یکی از اهداف و ماموریت‌های اصلی جتکو، توسعه شبکه برق و الکترونیک گروه صنعتی ایران‌خودرو است، گفت: این برای نخستین‌بار است که در نظر داریم با مالکیت معنوی ایران‌خودرو شبکه برق و الکترونیک را داشته باشیم، صیانت از این حق مالکیت معنوی، بسیار وظیفه سنگینی است.
وی افزود: توسعه این پلتفرم برای محصولات گوناگون ایران‌خودرو و همکاری شرکت ساپکو برای تامین پلتفرم برق و الکترونیک، از برنامه‌ها و اهداف ایران‌خودرو و در راستای توسعه هرچه بیشتر فعالیت‌های توسعه‌ای در جتکو است. ساپکو می‌تواند با افزایش ظرفیت‌ها، میزان استفاده از این پلتفرم برق و الکترونیک را در محصولات ایران‌خودرو افزایش دهد.
وی با قدردانی از زحمات داود خسروی، مدیرعامل پیشین جتکو برای ایجاد و حفظ این شرکت، بر لزوم افزایش همکاری و ارتباط مستحکم جتکو با معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برای انجام پروژه‌های جاری و نیز پروژه‌های جدید مطابق با فرامین ریاست‌جمهوری مبنی بر تولید خودروهای هوشمند و متصل تاکید کرد. در ادامه، کیوان وزیری، مدیرعامل شرکت تام نیز با اشاره به نام‌گذاری شعار سال به‌نام «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: حرکت رو به جلو و گسترش فعالیت‌های دانش‌بنیان، از سوی مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو در دستور کار قرار دارد. برای تحقق این مهم، نهایت تلاش خود را به‌کار خواهیم بست.
وی افزود: همان‌طور که اسماعیل‌پور در سمت پیشین خود به‌عنوان مدیرعامل شرکت نیرومحرکه، موفق شده این شرکت را تبدیل به مرکز دانش‌بنیان گیربکس کشور کند، در شرکت جتکو نیز می‌تواند به شعار امسال، یعنی توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان، جامه عمل بپوشاند.
گفتنی است، جتکو از جمله شرکت‌های دانش‌بنیان زیرمجموعه گروه صنعتی ایران‌خودرو است که پروژه‌های متعددی را به‌ویژه در حوزه برقی‌سازی محصولات تعریف کرده که اجرایی‌سازی آنها با جدیت دنبال خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین