دوشنبه 24 اردیبهشت 1403 - 13 May 2024
کد خبر: 14511
تاریخ انتشار: 1401/01/24 05:08

راهنمای خرید کولر آبی

امروزه گزینه های زیادی برای خنک کننده خانه از جمله کولر آبی در بازار وجود دارد، اما تهویه مطبوع مرکزی همچنان روش اصلی، آزمایش شده و واقعی است. وقتی مردم می گویند "کولر"، این معمولاً به همان چیزی است که آنها به آن اشاره می کنند.

مقدمه

سیستم های کولر آبی مرکزی از یک کمپرسور در فضای باز و یک کنترل کننده هوای داخلی برای دمیدن هوای خنک در سراسر کانال های خانه شما استفاده می کنند. اگرچه روی کاغذ ساده است، اما قبل از خرید یک کولر گازی برای خانه، چیزهای بیشتری وجود دارد که باید درک کنید. با پوشش برخی از نکات ظریف، به شما نشان خواهیم داد که چگونه یک تهویه مطبوع را انتخاب کنید و در طول روزهای سگ تابستانی خنک بمانید.

گرمای سوزان در تابستان و سرمای یخبندان در زمستان باعث شده است که کولر در اکثر خانه ها به عنوان یکی از لوازم اصلی مورد استفاده قرار گیرند. در نتیجه، تقریباً 87٪ از خانه ها از تهویه مطبوع یا همان کولر استفاده می کنند.

فرض کنید که علاقه مند به ارتقاء واحد فعلی خود هستید یا در نظر دارید یک AC اضافی در خانه خود نصب کنید. به شدت توصیه می شود که قبل از تصمیم گیری نهایی، تحقیقات لازم را انجام دهید. خرید کولر می تواند هزینه هنگفتی را به همراه داشته باشد.

بنابراین برای اطمینان از انتخاب بهترین گزینه موجود، باید چند سوال اساسی بپرسید. کدام نوع واحد AC برای اندازه اتاق شما مناسب تر است؟ آیا به گرمایش و سرمایش هوشمند نیاز دارید؟ بهترین زمان برای خرید کولر گازی چه زمانی است؟ چگونه یک پیمانکار HVAC انتخاب کنیم؟

پاسخ تمامی این سوالات را در ادامه مقاله برای شما شرح خواهیم داد. همچنین اگر در انتخاب بین کولر آبی یا کولر گازی شک دارید به راهنمای انتخاب کولر آبی یا کولر گازی  مراجعه کنید.

 

اندازه AC کولر آبی مناسب برای خانه شما چیست؟

یک کولر آبی بیش از حد برای اتاق شما در عرض چند دقیقه سرد/گرم می شود اما نمی تواند رطوبت اضافی هوا را از بین ببرد. یک واحد کوچکتر برای انجام کار خود با مشکل مواجه خواهد شد که در طولانی مدت بر عملکرد آن تأثیر می گذارد.

شما باید مطمئن شوید که کولری را خریداری کنید که اندازه مناسبی برای اتاق شما داشته باشد، زیرا نه تنها راحتی را فراهم می کند، بلکه در هزینه شما نیز صرفه جویی می کند. با انتخاب سایز مناسب می توانید از تعمیرات غیر ضروری و قبوض بالای برق جلوگیری کنید.

اندازه کولر شما تحت تأثیر عوامل زیادی از جمله سطح رطوبت، اندازه اتاق، موقعیت اتاق شما، عایق بندی دیوارها، نوع و تعداد پنجره ها و تعداد افرادی که اتاق را اشغال می کنند، می باشد. بنابراین، مطمئن شوید که همه عوامل را در نظر بگیرید تا بعد از آن مشکلی ایجاد نشود

بودجه شما چقدر است؟

هنگام خرید کولر جدید، باید بودجه ای را کنار بگذارید. هنگام تهیه بودجه، نه تنها هزینه اولیه، بلکه هزینه نصب، بهره برداری و نگهداری را نیز در نظر بگیرید. اگر برای یک اتاق بزرگ به یک کولر با اندازه بزرگتر نیاز دارید، هزینه بیشتری خواهد داشت اما به طور موثر فضای شما را خنک می کند.

کولر آبی با امکانات بیشتر قیمت بالاتری نیز خواهد داشت. هزینه ها و مزایای انتخاب کولر را بنویسید. اگر مزایا ارزش پول را ندارند، سرمایه گذاری در مدل بهتر را در نظر بگیرید. کولرهای ابی با امکانات کمتر به طور قابل توجهی ارزان تر از سایر گزینه ها هستند.

اما ممکن است قدرت خنک کنندگی آنها نیز کمتر باشد. اگرچه، کولرهای دیواری هزینه نصب بالاتری نسبت به نصب روی پنجره خواهند داشت. اگر مجبور به گرم کردن یا خنک کردن اتاق های بزرگتر هستید، مینی اسپلیت ها مقرون به صرفه هستند.

موقعیت مکانی خانه خود را در نظر بگیرید

آیا خانه شما دائماً زیر نور خورشید داغ است یا در منطقه ای زندگی می کنید که با درختانی احاطه شده است که جلوه خنک کنندگی می دهند؟ آیا در یک محیط خشک یا یک منطقه ساحلی با رطوبت بالا زندگی می کنید؟ بسته به آب و هوای منطقه شما، ممکن است به کولر بزرگ تری نیاز داشته باشید.

 

ساختار اتاق خواب ها

آیا می خواهید یک دستگاه خود را در اتاق زیر شیروانی که دارای دیوارهای کج است قرار دهید؟ آیا پنجره شما روی دیوار است؟ ساختار اتاق شما نشان می دهد که کولر اتاق در کجا قرار می گیرد و چه نوع از آن را برای آن مکان مناسب تر است.

کولر آبی دیواری روی دیوارهای مستقیم نصب می شوند، در حالی که اگر دیوارهای شیبدار دارید، کولر روی زمین ترجیح داده می ‌شوند. برای انتخاب کولر مناسب باید ارتفاع و عرض پنجره خود را اندازه بگیرید. اگر سایر گزینه ها برای فضای شما نامناسب باشند، کولرهای قابل حمل بهترین هستند.

در حالی که آنها به راحتی قابل حمل هستند و می توانند تقریباً در هر مکانی جا شوند، ظرفیت خنک کنندگی آنها نیز ممکن است محدود باشد.

بهترین زمان برای خرید کولر آبی

راهنمای خرید کولر آبی آبسال و کولر آبی انرژی

خرید کولر آبی در فصل اوج مصرف هرگز ایده خوبی نیست. هنگامی که هوا شروع به گرم شدن می کند، فروش کولرگازی رونق می گیرد. به طور مشابه، هنگامی که دما کاهش می یابد، قیمت پمپ های حرارتی برگشت پذیر نیز به دلیل افزایش تقاضا بالا می رود.

خرید کولر آبی در فصل های خارج از فصل که پاییز در بهار و پاییز است، همیشه توصیه می شود. در بهار هوا خنک است و بسیاری از مردم فکر نمی کنند کولر را روشن کنند. در طول ماه های پاییز، آنقدر سرد نیست که مردم به پمپ های حرارتی تمام وقت نیاز داشته باشند. بنابراین، کاهش تقاضا به شما کمک می کند تا در این دو فصل به یک معامله خوب دست پیدا کنید.

نصب کولر آبی شما

راهنمای خرید کولر آبی آبسال و انرژی

نصب نادرست می تواند باعث افزایش 30 درصدی قبض برق شما شود. کولر شما برای عملکرد مناسب باید به خوبی آماده باشد. در مورد کولرهای دیواری مطمئن شوید که دستگاه تراز باشد تا با مشکل زهکشی مواجه نشود. هر شکاف و شکاف اطراف واحد خود را بپوشانید زیرا نشت هوا می تواند بر مصرف انرژی تأثیر بگذارد.

 

هر نوع کولری نیاز به نصب خاصی دارد که هرگز نباید ندید بگیرید. می توانید با یک متخصص مشورت کنید تا ایده بهتری در مورد نصب کولر خود داشته باشید. مطمئن شوید که یک متخصص حرفه ای در زمینه نصب این وسیله  را انتخاب کردید تا از بروز هر گونه مشکل اساسی بعدا جلوگیری کنید. در نهایت برند کولر آبی آبسال مناسب ترین کولر ها را در ایران تولید میکند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3keewv