شنبه 08 اردیبهشت 1403 - 27 Apr 2024
کد خبر: 13411
تاریخ انتشار: 1400/12/25 04:09

مگاموتور دانش‌بنیان شد

مدیرعامل شرکت مگاموتور از اخذ گواهینامه تاییدیه دانش‌بنیان برای ۳ بخش موتور بهبودیافته تیبا، موتور توربوشارژ و مجموعه ترمز دیسکی مجهز به ABS شاهین، خبر داد و گفت: این اتفاق باعث کاهش نرخ و افزایش کیفیت قوای‌محرکه محصولات گروه خودروسازی سایپا خواهد شد.

به‌گزارش سایپانیوز، عباس شهریاری درباره اینکه شرکت مگاموتور در ۳ بخش با همت مهندسان داخلی خود توانسته، دانش‌بنیان شود و این امر بر کیفیت و نرخ محصولات اثر می‌گذارد، اظهارکرد: با ارزیابی کارگروه تشخیص صلاحیت شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، شرکت مگاموتور موفق به اخذ گواهی تاییدیه شرکت دانش‌بنیان شد. 

او با بیان اینکه شرایط بسیار سختگیرانه برای اعطای مجوز دانش‌بنیان به شرکت‌های بزرگ مانند مگاموتور، وجود دارد، افزود: دانش‌بنیان شدن مجموعه‌های تولیدی و صنعتی در ۳ سطح درجه‌بندی شده که در بهترین حالت، شرکت دانش‌بنیان‌شده می‌تواند از مزیت‌های مانند معافیت از مالیات، تخفیف در تعرفه گمرکی برای واردات قطعات، دریافت تسهیلات با نرخ سود ۸ درصد و ثبت به‌عنوان مجموعه دانش‌بنیان در سایت معاونت علمی ریاست‌جمهوری برخوردار شود.

مدیرعامل شرکت مگاموتور با تاکید بر اینکه دانش‌بنیان شدن یک مجموعه صنعتی بسیار ارزشمند است، گفت: سختگیری در این حوزه به‌ویژه درباره شرکت‌های بزرگ زیاد است اما با همت کارشناسان و مهندسان مجموعه مگاموتور موفق شدیم در ۳ بخش موتور بهبودیافته تیبا، موتور توربوشارژ و مجموعه ترمز دیسکی مجهز به ABS شاهین گواهینامه تاییدیه دانش‌بنیان دریافت کنیم. او با بیان اینکه شرکت‌های که طبق چارچوب خاص دارای یک تکنولوژی خاص باشند، آن شرکت دانش‌بنیان خواهد شد، تصریح کرد: در حال‌حاضر شرکت مگاموتور در ۳ بخش یادشده، موفق به اخذ گرید ۳ شده و تمام تلاش بر این است که تا اردیبهشت گرید یک حاصل شود، در چنین شرایطی می‌توان از تمام تسهیلات عنوان‌شده بهره‌مند شد. شهریاری گفت: شرکت مگاموتور نخستین شرکت تولیدی قوای محرکه در ایران است که توانست دانش‌بنیان شود؛ بنابراین برای سال پیش‌رو در نظر داریم درباره سایر محصولات مانند گیربکس خودرو شاهین به سمت دانش‌بنیان شدن حرکت کنیم. شرکت مگاموتور با طراحی و تولید قوای‌محرکه محصولات جدید گروه سایپا توانسته ضمن برآورده‌سازی نیازمندی‌های گروه سایپا، موفق به تولید محصولات مطابق با الزامات و استانداردهای روز قوای محرکه با توان و دانش متخصصان داخلی و کاهش وابستگی به خارج از کشور شود؛ در این میان، ارتقای سطح دانش‌بنیانی برای تمام محصولات و طرح‌های توسعه‌ای در دستور کار قرار گرفته است. 

آغاز امدادرسانی نوروزی سایپا از امروز

طرح امداد نوروزی گروه سایپا از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰تا ۱۴ فروردین سال آینده برگزار می‌شود.

به‌گزارش سایپانیوز، سیدمحمدرضا موسوی، مدیرعامل سازمان خدمات پس از فروش سایپا گفت: طرح خدمات و امداد نوروزی گروه سایپا با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی به مدت ۱۹ روز اجرا خواهد شد و افزون بر ۱۲۰۰ نمایندگی مجاز سایپا و ناوگان امدادی و عاملیت تعمیراتی و پایگاه‌های ثابت در سراسر کشور به ارائه خدمات تعمیرگاهی به هموطنان خواهند پرداخت.

او با بیان اینکه شبکه خدمات پس از فروش با تمام توان بهترین خدمات را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مسافران نوروزی ارائه می‌کند، افزود: تمام خودروهای تولیدی گروه خودروسازی سایپا در تمام شهرهای کشور در طول ایام تعطیلات نوروزی تحت پوشش خدمات درون تعمیرگاهی قرار می‌گیرند. مدیرعامل سازمان خدمات پس از فروش سایپا یادآور شد: در طرح امداد نوروزی، عملکرد تمام واحدهای امدادی از طریق سامانه‌های هوشمند و بازدیدهای میدانی مستمر و سایر ابزارهای کنترلی تحت نظارت قرار می‌گیرد. او با اشاره به ارسال تمام قطعات موردنیاز به نمایندگی‌های سایپا در راستای اجرای طرح امداد نوروزی، گفت: با توجه به پیش‌بینی حجم سفرهای نوروزی و با در نظر گرفتن دستورات ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا، نمایندگی‌های منتخب سایپا آماده خدمت‌رسانی به مشتریان هستند.

موسوی یادآور شد: مرکز تماس شرکت امدادخودرو سایپا به شماره ۰۹۶۵۵۰ به صورت ۲۴ ساعت آماده پاسخگویی به مشتریان است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3kdga2