-

بهترین کلینیک برای درمان کم شنوایی؛ آوا اودیولوژی

کم شنوایی از جمله مشکلاتی است که در بسیاری از افراد همچون سالمندان به علت افزایش سن و کودکان به علت مشکلات ژنتیکی ایجاد می‌شود. این مشکل ممکن است به شکل‌‌های مختلفی کیفیت زندگی فرد را تحت تاثیر قرار دهد. حتی می‌تواند از نظر اجتماعی موجب انزوا و افسردگی گردد.

بهترین کلینیک برای درمان کم شنوایی؛ آوا اودیولوژی

کم شنوایی از جمله مشکلاتی است که در بسیاری از افراد همچون سالمندان به علت افزایش سن و کودکان به علت مشکلات ژنتیکی ایجاد می‌شود. این مشکل ممکن است به شکل‌‌های مختلفی کیفیت زندگی فرد را تحت تاثیر قرار دهد. حتی می‌تواند از نظر اجتماعی موجب انزوا و افسردگی گردد. بنابراین درمان کم شنوایی از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید به آن توجه داشت. با پیشرفت علم، برای برطرف شدن این مشکل، روش‌‌های گوناگونی به کار گرفته می‌شوند. کم شنوایی به دلایل مختلف به وجود می‌آید و ممکن است برای هر کدام درمان‌های خاصی مد نظر باشند.

بیماری کم شنوایی

افرادی که از بیماری کم شنوایی رنج می‌‌برند، دچار مشکلات گوناگونی علاوه بر کم شنوایی خواهند شد؛ که در این میان مشکلات روحی از مشکلات جسمی، بیشتر خواهند بود. در برخی از موارد این بیماری قابل درمان بوده و در مواردی نیز غیرقابل بازگشت است. کم شنوایی سه نوع مختلف دارد که شامل حسی عصبی، انتقالی و مختلط می‌شوند.

انواع کم شنوایی

  • کم شنوایی حسی_عصبی: کم شنوایی حسی_عصبی نوعی بیماری است که در نتیجه اختلال عصب شنوایی ایجاد می‌‌شود. در اکثر موارد، این بیماری قابل درمان نبوده و تنها در مواردی نادر فرد بهبود می‌یابد. برخی از کم شنوایی‌ها نیز همچون بیماری منیر ممکن است اختلال در عصب شنوایی را به دنبال داشته باشند. حتی در موارد غیرقابل درمان نیز، کمک کننده‌هایی همچون سمعک می‌‌توانند کیفیت زندگی فرد را بهبود بخشند.
  • کم شنوایی انتقالی: زمانی که مشکل هدایتی در گوش وجود داشته باشد و صوت به خوبی به گوش داخلی منتقل نشود، کم شنوایی انتقالی به وجود می‌آید. این مشکل معمولاً مربوط به اختلالات گوش خارجی و گوش میانی است. در این بیماری اغلب عصب گوش سالم بوده و ممکن است در اثر ضربه، موم‌های گوش و... ایجاد شود. درمان این نوع کم شنوایی معمولاً راحت‌تر خواهد بود.
  • کم شنوایی مختلط: در این مورد، تنها یک عامل برای کم شنوایی وجود ندارد؛ بلکه چند عامل در آن دخیل هستند. به این معنا که ممکن است همزمان عصب دچار ضعف شده و مشکل انتقالی و هدایتی نیز وجود داشته باشد.

مراحل اصولی انتخاب سمعک مناسب

سمعک انواع مختلفی داشته که شامل سوپر پاور، ضد آب، فوق هوشمند وایرلس، دیجیتال، هوشمند و نامرئی می‌شود. برای این که ادیولوژیست بتواند بهترین سمعک را به شما پیشنهاد دهد، ابتدا از طریق تست‌های گوناگون سطح کم شنوایی و سلامت بخش‌های مختلف گوش، از گوش داخلی، میانی و بیرونی را مورد بررسی قرار می‌دهد. سپس نوبت به قالب گیری می‌رسد. این مرحله ارتباط مستقیمی با میزان مهارت شخص دارد.

پس از قالب گیری، مشاوره جامع و کاملی در مورد نوع سمعک انتخابی و شرایط شخص انجام می‌گیرد. سپس لابراتوار از روی قالب، اقدام به ساخت سمعک مناسب می‌‌کند. اکنون نوبت به تنظیم اولیه سمعک می‌رسد که به وسیله یک دستگاه و با کمک اطلاعات شنوایی شخص، انجام می‌شود. این مرحله آزمایشی بوده و براساس نیاز و اظهارات بیمار تغییر می‌یابد. ممکن است افراد در ابتدای استفاده از سمعک، مشکلات گوناگونی داشته باشند و دچار کاهش کیفیت زندگی شوند. بنابراین توصیه می‌گردد که در یک ماه اول در مکان‌های از آن شلوغ استفاده نکنند.

پس از طی این مرحله، سمعک به طور دقیق و براساس اظهارات جدید فرد تنظیم شده و فرد می‌تواند برای کاهش مشکلات ناشی از کم شنوایی، در هر مکانی از آن استفاده کند. در دوره‌های مختلف ممکن است فرد دچار مشکلاتی از قبیل کاهش صدا و عملکرد سمعک شود. کلینیک‌های درمان کم شنوایی، امکان اصلاح و تنظیم مجدد سمعک را برای شما فراهم‌ می‌سازند.

در یک کلینیک معتبر درمان کم شنوایی، چه خدماتی ارائه می‌شود؟

در مراکز معتبر و با سابقه، کارشناسان شنوایی سنجی می‌‌توانند با روش تمپانومتری و... سلامت و شنوایی در بخش‌های مختلف گوش را بررسی نمایند. گوش میانی و پرده صماخ در این روش به طور دقیق چک شده و هرگونه مشکل گزارش خواهد شد. برای انجام روش‌های دقیق‌تر درمانی در یک مرکز، ادیوگرام گرفته می‌شود. ادیوگرام با دستگاه‌های دقیقی مانند ادیومتری انجام می‌گیرد. با استفاده از این روش‌ها، شنوایی سنج می‌تواند با دقت بیش‌تری درمان و سمعک مناسب افراد مختلف را انتخاب کند.

آوا اودیولوژی بهترین کلینیک درمان کم شنوایی

این موضوع که درمان کم شنوایی برای شما موثر است یا نه، تا حد زیادی به کلینیکی که برای درمان انتخاب می‌‌کنید بستگی دارد. کلینیک کم شنوایی آوا اودیولوژی | https://avaaudiology.ir / یکی از کلینیک‌های شناخته شده شنوایی سنجی در مازندران است که در شهر ساری خیابان قارن ساختمان شهریار طبقه اول واحد 7 واقع شده است. این کلینیک با بهره مندی از کادری مجرب و متخصص در زمینه شنوایی سنجی، تجویز و تنظیم سمعک خدمات متنوعی را به مراجعین خود ارائه می‌دهد. همچنین کلینیک آوا اودیولوژی انواع سمعک‌ها را با بهترین کیفیت و قیمت ارائه می‌دهد. برای خرید سمعک از این کلینیک، ابتدا باید برای ارزیابی شنوایی اقدام کنید. این ارزیابی توسط متخصص شنوایی انجام می‌شود و میزان کاهش شنوایی شما را تعیین می‌کند. پس از انجام ارزیابی شنوایی، متخصص شنوایی بهترین سمعک را برای شما تجویز می‌کند.

سخن پایانی

اگر برای درمان کم شنوایی به یک کلینیک معتبر مراجعه نمایید، احتمال انجام نتیجه بخش بودن درمان، افزایش خواهد یافت. کلینیک آوا اودیولوژی مرکزی معتبر برای انجام کلیه خدمات مربوط به کم شنوایی است. این مرکز مجهز به بهترین دستگاه‌ها بوده و کلیه خدمات توسط کادری مجرب و با سابقه انجام می‌گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*