-
قائم مقام وزیر صمت خبر داد

سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیارد دلاری برای تامین انرژی و آب صنعت

قائم مقام وزیر صمت گفت: سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۲ میلیارد دلار در حوزه تامین انرژی و آب در دستور کار وزارت صمت بوده و چندین پروژه ملی در این خصوص در کشور تعریف و وارد فاز اجرایی شده است.

سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیارد دلاری برای تامین انرژی و آب صنعت

به گزارش خبرنگار صمت از استان البرز، سید مهدی نیازی در جمع صنعتگران و تولیدکنندگان بزرگ استان البرز اظهار کرد: سرمایه ‌ گذاری بالغ بر ۱۲ میلیارد دلار در حوزه تأمین انرژی و آب در دستور کار وزارت صمت است و چندین پروژه ملی در این خصوص در کشور تعریف شده و وارد فاز اجرایی شده است.

وی بیان کرد: همه این عزیزان، تاکنون اتفاقات بزرگی در عرصه تولید کشور رقم ‌ زده ‌ اند و حتما تمام تلاش دولت بر این نکته معطوف است تا علیرغم برخی مشکلات انباشته ‌ شده از گذشته با کمک و همفکری خود صنعتگران از این شرایط عبور کنیم و بسیاری از مشکلات و موانع موجود مرتفع شوند.

قائم ‌ مقام وزیر صمت تصریح کرد: اولویت وزارت صمت واگذاری حداکثری امور به بخش خصوصی و تشکل ‌ های منسجم این حوزه است، در همین راستا با توجه به همکاری بسیار خوبی که میان خانه صمت و اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان البرز شکل ‌ گرفته است؛ امیدواریم روند موجود در تفویض اختیارات که مورد تاکید وزارت صمت است در این استان تداوم یابد. وی خاطرنشان کرد: خانه صنعت، معدن و تجارت از تشکل ‌ های بسیار ریشه ‌ دار و محکم حوزه تولید و تجارت کشور است، در وزارت صمت همواره تلاش شده به ‌ صورت مستمر از ظرفیت ‌ های این تشکل بزرگ بهره ‌ برداری شود.

نیازی گفت: خوشبختانه در استان البرز این اتفاق به ‌ خوبی رقم خورده و شاهد همکاری و همراهی بسیار خوب تشکل ‌ ها با بخش دولتی و به ‌ ویژه اداره کل صمت استان هستیم، خانه صنعت، معدن و تجارت استان البرز در دوره جدید شکل منسجمی یافته و حتماً با حمایت ‌ های ویژه استاندار محترم البرز که نگاه ویژه ‌ ای به بخش تولید دارند، اتفاقات قابل ‌ توجهی در این حوزه در آینده شاهد خواهیم بود. وی اظهار کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت در دوره جدید با رویکرد کاملاً تحولی شاهد پوست ‌ اندازی عمیق درروند تصمیم ‌ گیری ‌ ها است؛ طبعأ بخش تولید کشور نباید از روندهای فناورانه موجود در دنیا عقب ‌ تر بماند، در همین راستا این وزارتخانه با تغییر نگاه در خصوص ساختارهای بوروکراتیک و سنتی پیشین، دنبال اصلاح مناسبت و متناسب موارد مبتنی با شرایط حاضر است.

قائم ‌ مقام وزیر صمت بیان کرد: اولویت تعریف ‌ شده در این اصلاح ساختاری بازآفرینی نقش ‌ ها بر اساس توسعه فناورانه و برمدار نوآوری در بخش صنعت، معدن و تجارت است، وزارت صمت در اصل به دنبال تحقق یک ادبیات جدید حکمرانی در بخش تولید است و تمام تلاش خود را به کار بسته تا به هدف ارتقای شرایط مبتنی بر اصول دانش ‌ بنیان در این حوزه دست یابد.

وی تصریح کرد: به ‌ موازات این اصلاحات و سازمان ‌ دهی شرایط، رفع موانع تولید نیز در اولویت بعدی وزارت صمت قرار دارد و در همین خصوص نگاه ویژه ‌ ای نیز به توسعه سرمایه ‌ گذاری ‌ ها در بخش زیرساخت ‌ های تأمین انرژی و آب انجام ‌ گرفته است.

نیازی خاطرنشان کرد: با لحاظ تمامی ظرفیت ‌ ها و مزیت ‌ های موجود در کشور، هم ‌ اکنون سرمایه ‌ گذاری بالغ ‌ بر ۱۲ میلیارد دلار در حوزه تأمین انرژی و آب در دستور کار وزارت صمت است و چندین پروژه ملی در این خصوص در کشور تعریف ‌ شده و وارد فاز اجرایی شده است که ازجمله آنها می ‌ توان به طرح ‌ های انتقال آب از خلیج ‌ فارس و تولید ۱۴ هزار مگاوات برق اختصاصی بخش صنعت اشاره کرد.

وی متذکر شد: بحث تامین نقدینگی مورد نیاز بخش صنعت نیز در قالب تسهیلات بانکی متناسب با تقاضای موجود موردتوجه جدی وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده در دولت مصوبات بسیار خوبی داشته که حتماً کارگشا خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*