-

اهمیت مشاوره خانواده و ویژگی های مشاور خوب

مشاوره خانواده، یکی از بهترین راه های مقابله با چالش های خانوادگی می باشد. رفتارهای هیجانی و اعتیاد مواردی هستند، که می توان برای حل آنها نزد مشاور خانواده رفت.

اهمیت مشاوره خانواده و ویژگی های مشاور خوب

مشاوره خانواده ، یکی از بهترین راه های مقابله با چالش های خانوادگی می باشد. رفتارهای هیجانی و اعتیاد مواردی هستند، که می توان برای حل آنها نزد مشاور خانواده رفت.

هنگامی که، به بیماری های جسمی مبتلا می شویم، در پی یافتن بهترین پزشکان و مراکز پزشکی هستیم. غافل از اینکه معضلات روانی و اجتماعی نیز از این قاعده مستثنی نمی باشند. به این ترتیب، در سال های اخیر مراکز مشاوره خانواده متعددی تاسیس شده اند، که با مراجعه به آنها می توان راه های مقابله با مشکلاتی از جمله اعتیاد، ابراز احساسات غیر عادی، رفتارهای هیجانی، سرد مزاجی، پرخاشگری و... پیدا نمود. از این روی، بنیان خانواده ها استحکام بیشتری یافته و اعضا می توانند ارتباط سالم تری با یکدیگر برقرار نمایند.

در طی یک تعریف مختصر، می توان گفت مشاوره خانواده ، یکی از انواع روان درمانی می باشد. این علم، رفتار هر یک از اعضای خانواده را به صورت مجزا و به دقت مورد آنالیز قرار داده و به بهبود سطح زندگی آنها می پردازد.

همچنین، مشاور خانواده خوب در تهران و دیگر نقاط کشور، فردی است که در حین درمان، مشکلات آتی را نیز پیش بینی نماید و تا حد ممکن از بروز آن ها جلوگیری کند. یک مشاور خانواده ایده آل، در طولانی مدت، در کنار خانواده خواهد بود و پروسه ی درمان را به سوی ارتباط بهتر اعضا با یکدیگر، حفظ سلامت و موفقیت خانواده پیش می برد.

مشاوره خانواده دکتر رامین علوی نژاد

مراجعه به مرکز مشاوره خانواده، یک الزام اجتناب ناپذیر پیش از ازدواج می باشد.

به مشاور مراجعه کنیم و یا روانشناس خانواده

همانطور که میدانید، حوزه های کاری مشاور و روانشناس خانواده در عین شباهت هایی که با یکدیگر دارند، متفاوت می باشند. اما، در صورتی که نمی دانید باید نزد کدام یک مراجعه نمایید، توصیه می کنیم ابتدا نزد مشاور بروید. چرا که، در صورت نیاز مشاور، شما را به روانشناس ارجاع خواهد داد.

به عنوان مثال، اگر زوجی هستید که تصمیم به جدایی دارید؛ می بایست به بهترین مشاوره خانواده در تهران و یا دیگر شهرها مراجعه نمایید. اما، اگر در حین جلسات، کاشف به عمل آمد که این تصمیم، ریشه های روانی عمیق و قابل درمانی دارد، شاید یک روانشناس خانواده ، گزینه ایده آل تری برای ادامه ی درمان باشد. همچنین، برخی از روانشناسان حرفه ای هستند، که علاوه بر مشاوره، به درمان هم می پردازند.

ایا مشاوره خانواده خوب است

یک خانواده موفق، در کنار یک مشاور خانواده خوب دوام پیدا می کند.

آیا مشاوره خانواده خوب است

الگوهای رفتاری خانواده بر فرد تأثیر می گذارد و بنابراین ممکن است لازم باشد خانواده بخشی از برنامه درمانی باشد.

مشاوران رو روانشناسان خانواده ابعاد مختلف یک مشکل را در نظر می گیرند. همانطور که دلائل شکل گیری یک مشکل شامل عوامل درون فردی و بین فردی است درمان مشکل نیز این عوامل مختلف را در بر می گیرد.

مشاوره خانواده:

بی پایان نیست

به راه حل ها توجه می کند.

ساختار جلسات را برای تمامی اعضاء خانواده در نظر می گیرد.

نتایج پژوهشی زیادی از آن حمایت می کند.

چگونه جلسات درمانی موثری داشته باشیم

یک جلسه درمانی معمولی 50 دقیقه، یک بار در هفته است. زمان کوتاهی برای حل بسیاری از مسائل در بین افراد مختلف است. برای اینکه از زمان خود با مشاور خود به بهترین شکل استفاده کنید، در اینجا چند نکته برای داشتن جلسات مؤثر مرور می شود.

قبل از درمان آماده شوید

هر یک از اعضای خانواده باید سؤالات یا مشکلاتی را که می خواهند درباره آنها صحبت کنند یادداشت کنند.

قوی و محترم بمانید.

آرام صحبت کنید

سعی کنید بحث نکنید

ممکن است احساس کنید که خانواده شما هرگز نمی تواند اختلافات طولانی مدت را حل کند. اما نا امید نباشید. با گوش دادن و خویشتن داری، خانواده شما می توانند پیوند خود را دوباره ترمیم کند و اختلافات و آسیب های قدیمی را برطرف کنند.

از آنجایی که این تجربه بسیار مثبت و قدرتمندی می باشد، مراجعین همیشه خانواده درمانی را به دیگران توصیه می کنند. حتی جلسات خسته‌کننده‌ و ناراحت‌کننده‌ هم لازم هستند. بدون آنها، نمی توان الگوهای رفتاری سمی را شناسایی کرد، افسردگی را درک کنرد، یا کنترل خود را در دست بگیرید و بفهمید که برای تغییر زندگی چه کاری باید انجام دهید.

هیچ چیزی برای ترسیدن در مورد مشاوره خانواده وجود ندارد

مشاوره یک مکان امن برای مقابله با احساسات منفی و حرکت به جلو است.

هر تصمیمی که با روانشناس خانواده خود می گیرید بر اساس بحث و تفکر دقیق خواهد بود. وقتی بعد از جلسات مشاوره به گذشته خود نگاه کنید، متوجه خواهید شد که با حمایت مشاور انتخاب های درستی انجام داده اید.

معرفی مشاور خوب در تهران

اگر شما، در حال جستجو برای یافتن مشاور خانواده می باشید؛ این بدین معناست، که خانواده برای شما در اولویت قرار دارد و اولین قدم را برای بهبود چالش های خانوادگی خود برداشته اید.

اما، این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که، وب سایت ها و پلتفرم های زرد گزینه های خوبی برای پیدا کردن متخصصان روان نیستند. چرا که، هیچ نوع معیاری برای سنجش صحت مطالب آنها وجود ندارد. در این راستا، قصد داریم یکی از بهترین و زبردست ترین مشاوران حال حاضر را به شما معرفی نماییم.

دکتر رامین علوی نژاد، جز آن دسته از روانشناسان حاذق می باشند، که خدمات مشاوره خانواده ، مشاوره کودک، زوج درمانی، روانکاوی و... انجام می دهند. ایشان دوره دیده اروپا هستند و هم اکنون در منطقه جردن تهران در حال فعالیت می باشند.

پیش از مراجعه به مطب دکتر علوی، می توانید مقالاتی در رابطه با توهم و هذیان، مشکلات جنسی، درمان وسواس، درمان استرس بدون دارو، اعتیاد به اینترنت، اختلال دو قطبی و... را در وب سایت تخصصی ایشان، مطالعه نمایید. برای دریافت نوبت مشاوره به آدرس زیر مراجعه فرمائید:

https://drraminalavi.com/family-counseling

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*