-

پیش بینی قیمت داربست در سال ۱۴۰۱

با توجه به ساخت و سازهای بسیار زیادی که طی چند سال اخیر صورت گرفته، استفاده از لوله داربست برای ساخت سازه‌های مختلف کاربرد بسیار زیادی پیدا کرده است.

پیش بینی قیمت داربست در سال ۱۴۰۱

تا همین چند سال پیش بیشتر از داربست‌های چوبی برای این منظور استفاده می‌شد؛ اما طی سال‌های اخیر استفاده از لوله‌های فلزی بیشتر شده است. زیرا با توجه به استحکام و قابلیت‌هایی که دارند، می‌توانند کاربرد و عملکرد بهتری داشته باشند. ما در این مطلب سعی داریم ضمن معرفی لوله داربست و ویژگی‌های آن به نکاتی در خصوص خرید داربست اشاره کرده و قیمت لوله داربست در سال 1401 را مورد پیش‌بینی قرار دهیم.

قیمت لوله داربست

داربست چیست و چه کاربردی دارد؟

همان‌طور که می‌دانید و دیده‌اید برای ساخت سازه‌های مختلف از لوله‌های داربست استفاده می‌شود. جنس و استحکام این نوع لوله‌ها مهم است؛ زیرا اگر از استقامت کافی بهره‌‌مند نباشند، می‌توانند خسارات جانی و مالی بسیاری را به وجود آورند. عموما برای استفاده از لوله داربست از لوله‌های درزدار استفاده می‌شود که از ورق‌های سیاه و به روش نورد گرم تهیه می‌شوند. این لوله‌ها دارای طول 3 تا 6 متری هستند. افرادی که در حوزه تولید و فروش این دسته محصولات فعالیت دارند، این نوع لوله داربست را با عنوان لوله 5 می‌شناسند که در دو نوع سبک و سنگین ارائه می‌شود.

ساز و کار لوله‌های داربست به این صورت است که در استفاده از آن‌ها از لوله‌های مختلفی استفاده می‌شود که به کمک بست‌های مخصوص به یکدیگر اتصال می‌یابند. همان‌طور که می‌دانید این نوع داربست‌ها تنها به این دلیل مورد استفاده قرار می‌گیرند که بتوانند دسترسی سازندگان سازه‌های مختلف را به ارتفاعات بالاتر مهیا کنند؛ به همین دلیل و به علت آن که مایعاتی از داخل آن عبور نمی‌کند، تحت آزمایش‌های سیالات نیز قرار نمی‌گیرند. از مهم‌ترین مواردی که لازم است در اتصال لوله داربست و ساخت آن مورد توجه قرار گیرد داشتن تخصص کافی در این حوزه است؛ زیرا همان گونه که پیش‌تر هم اشاره کردیم، سهل‌انگاری در اتصال صحیح آن‌ها می‌تواند موجب خسارات جبران‌ناپذیری شود.

انواع داربست

لوله‌هایی که به عنوان داربست مورد استفاده قرار می‌گیرد دارای انواع مختلفی هستند که بهتر است با انواع و کارکرد هر یک آشنا باشید تا بتوانید هنگام سفارش و خرید لوله داربست انتخاب بهتری داشته باشید. ما در ادامه به مدل‌های مختلف آن اشاره خواهیم کرد.

خرید لوله داربست

داربست ستاره‌ای یا چکشی

این نوع داربست با توجه به کارکردی که دارد، باز و بسته کردن‌شان سر پروژه به راحتی صورت می‌گیرد؛ زیرا از پایه‌های قائم و مهارهای افقی تشکیل شده است. ویژگی خاص این نوع لوله داربست آن است که برای ارتفاع‌های بلند نیز قابل استفاده است و سر هم کردن آن‌ها نیاز به تخصص خاصی ندارد. ضمن اینکه حمل و نقل آن‌ها نیز به آسانی صورت می‌گیرد. دلیل نامگذاری آن به چکشی این است تنها با استفاده از ضربات چکش می‌توان آن‌ها را از هم جدا نمود و نیازی به استفاده از پیچ و مهره ندارد.

از مزایای این نوع داربست می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برای کفراژبندی کردن سقف‌هایی که دارای قوس هستند می‌توان از این نوع لوله داربست استفاده کرد.
  • این قطعات وزن کمتری داشته و حمل و نقل آن‌ها ساده‌تر انجام می‌گیرد.
  • افراد غیر متخصص نیز می‌توانند نسبت به نصب و جمع‌آوری آن اقدام کنند.

داربست مثلثی

اگر به ساختار این نوع داربست‌ها توجه کرده باشید، دیده‌اید که یکسری فریم‌های مثلثی که به صورت نری و مادگی در یکدیگر اتصال می‌یابند، ساختار آن را تشکیل داده‌اند. باز و بسته کردن این نوع داربست ساده است؛ اما هنگام خرید داربست لازم است به نکات زیر توجه داشته باشید.

  • به استاندارد بودن فریم‌های داربست توجه کنید.
  • داربست مثلثی نباید با استفاده از لوله‌های درزدار تهیه شده باشد.

داربست چکشی کاسه‌ای

اين نوع لوله داربست نیز مانند داربست چکشی ستاره‌ای از پايه‌های قائم و مهارهاي افقي تشکیل شده که دارای اندازه‌های مختلفی هستند. ویژگی استفاده از این نوع داربست آن است که می‌توان آن را در هر ارتفاعی و با هر ترازی با استفاده از جک‌های قابل رگلاژ تنظیم نمود. از جمله مزایای استفاده از این نوع داربست می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • باز و بسته کردن آسان اتصالات بدون نیاز به ابزار
  • امکان نصب آن در ارتفاع بلند بدون محدودیت
  • امکان استفاده از آن در تاسیس پالایشگاه، نمای ساختمان، ساخت پل و ..

تفاوت داربست کاسه‌ای، ستاره ای و مثلثی با یکدیگر

استفاده از این دو نوع لوله داربست تشابهات بسیاری با یکدیگر دارد؛ اما تفاوت‌هایی میان آن‌ها وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به سرعت باز و بسته کردن آن‌ها اشاره کرد که در داربست چکشی کاسه‌ای این سرعت عملکرد بالاتر است؛ ولی از نظر تعادل، ایمنی داربست مثلثی نسبت به داربست چکشی کاسه‌ای کمتر بوده و بر همین اساس استفاده و کاربرد آن نسبت به دو مدل اخیر کمتر است.

در خرید لوله داربست چه عواملی را باید در نظر گرفت؟

همان‌طور که خودتان نیز در سطح شهر استفاده‌های گوناگون از انواع لوله داربست را دیده‌اید، می‌دانید که این نوع لوله‌ها انواع چندان متفاوتی ندارند. به دلیل آن که برای انتقال سیالات از این لوله‌ها استفاده نمی‌شود، تنها توجه به استحکام آن‌ها حائز اهمیت است. لوله داربست عموما در سایزهای 1 و 1.2 اینچ تولید می‌شوند که ضخامتی بین 2، 2.5 و 3 میلی‌متر دارند. همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، این لوله‌ها با ارتفاعی به طول 6 متر عرضه می‌شوند؛ اما چنانچه شما برای استفاده در ارتفاع کم نیاز به خرید داربست دارید، می‌توانید طول 3 متر آن را نیز سفارش دهید.

قیمت لوله داربست بر چه اساسی تعیین می‌شود؟

در تعیین قیمت لوله داربست موارد مختلفی همچون قطر، طول و ضخامت آن می‌تواند موثر باشد. غیر از این مواردی که ذکر کردیم، موارد دیگری همچون جنس لوله داربست، نوع بست‌ها، کفشک‌ها و همچنین مسائل سیاسی و اقتصادی نیز بر تعیین قیمت این محصول تاثیرگذار است؛ زیرا با توجه به هر اتفاقی که در منطقه رخ می‌دهد، قیمت دلار نیز افزایش پیدا کرده و همین امر در تغییر قیمت فلزات و آهن و .. موثر خواهد بود. بنابراین بر همین اساس می‌توان پیش‌بینی کرد که قیمت داربست در سال 1401 با توجه به نرخ تورم و همچنین مسائل پیش‌بینی نشده‌ای که ممکن است در زمینه اقتصادی رخ دهد، نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشد.

لوله داربست

شرکت فولاد رادمهر

چنانچه در زمینه نصب داربست فعالیت دارید و یا نیاز است برای انجام پروژه‌های ساختمانی و صنعتی از داربست استفاده کنید، بهتر است به جای اجاره داربست، اقدام به خرید لوله داربست نمایید تا جهت انجام پروژه‌های بعدی برای شما صرفه اقتصادی بیشتری داشته باشد. شرکت فولاد رادمهر با توجه به فروش اینترنتی که دارد، می‌تواند در اسرع وقت و با قیمتی رقابتی در بازار محصولات مورد نظر شما را در اختیارتان قرار دهد. برای اطلاع از قیمت و سایر محصولات این مجموعه می‌توانید به سایت این شرکت مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین