-

بازدید از سایت دفع و پردازش پسماند حلقه دره

علی سلاجقه، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور از مرکز دفع و پردازش حلقه دره بازدید و از اقدامات و فعالیت‌های انجا‌م‌شده در این مجموعه قدردانی کرد. به گزارش صمت سلاجقه در جریان بازدید از فرآیند بازچرخانی شیرابه‌ها و نحوه اجرای این پروژه، گفت: با توجه به نوع خاک و نفوذناپذیری بستر لاگون‌ها اجرای این طرح که یک روش علمی و پژوهشی است بسیار کاربردی بوده و اثرات آن در سرعت تبخیر و کاهش سطح شیرابه‌ها به‌خوبی نمایان است.

معاون رئیس‌جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با توجه به محصور بودن این سایت در کنار شهرهای پرجمعیت و احتمال حضور شهروندان در کنار این مجموعه، زیباسازی این محیط از نظر بصری بسیار حائز اهمیت بوده و کاشت گونه‌های بومی در این مجموعه کمک شایانی به زیبایی محیط می‌کند که در این بخش شهرداری کرج اقدامات موثری در زمینه بیولوژیک و کاشت پوشش گیاهی در این مجموعه داشته که این اقدامات قابل رؤیت و قدردانی است.

سلاجقه در ادامه از پروژه تکمیل لندفیل مهندسی بهداشتی تازه‌ساخت این مجموعه بازدید و اذعان کرد: این سایت قابلیت تبدیل به مرکز علمی و پژوهشی را دارد و می‌توان به‌عنوان پایلوت در این مجموعه با مشارکت نخبگان علمی کشور در زمینه دفن بهداشتی، کنترل شیرابه‌ها و همچنین فرآیند تبدیل پسماندها به کود با کیفیت و قابل استفاده در بخش کشاورزی استفاده کرد. در پایان این بازدید چند ساعته حسین کریمی‌پناه، سرپرست سازمان مدیریت پسماند توضیحاتی درباره پروژه‌های اجراشده در مجموعه حلقه‌دره ارائه کرد و از معاون رئیس‌جمهوری و ریاست سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور خواست تدابیری اتخاذ شود تا این مجموعه بتواند با حمایت صندوق ملی محیط‌زیست اعتبار لازم برای اجرای طرح‌ها را به‌دست آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*