-
نویسنده<!-- -->:<!-- --> <!-- -->رپورتاژ

بررسی مشخصات سقف وافل در انواع سازه ها

بررسی مشخصات سقف وافل در انواع سازه ها + آشنایی با انواع ویژگی ها، کاربرد، امکانات و مشخصات سقف های وافل در صنعت ساختمان سازی

بررسی مشخصات سقف وافل در انواع سازه ها

مشخصات سقف وافل برای استفاده بهتر از این اقلام کاربردی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. شما می توانید نصب و راه اندازی هر یک از این اقلام را با در نظر گرفتن ویژگی ها و مشخصات کمی و کیفی این سازه ها انجام دهید. به این ترتیب کیفیت نصب آن ها بسیار افزایش می یابد. به طور کلی سقف های وافل برای سازه هایی است که دهانه بزرگی دارند اما استفاده از ستون در آن با محدودیت هایی رو به رو است. به همین خاطر با استفاده از سازه های وافلی تعداد ستون ها برای دهانه بزرگ ساختمان کاهش پیدا می کند.

مشخصات قیمت سقف وافل

مشخصات سقف وافل در خصوص قیمت و هزینه نهایی کار از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و برای برآورد هزینه های نهایی پروژه مورد نظر بررسی می شود. به طور کلی هزینه های اجرای این سقف ها بیشتر از سایر سازه های سقفی است که پیش از اجرای سقف ها وافل در محیط ساختمان به کار برده می شدند. از این رو برخی از مشتریان با محدودیت هایی برای نصب و اجرای این سازه ها رو به رو می شوند. انواع دسته بندی های این سقف ها هزینه متریال به کار رفته در اجرای سقف را به حداقل می رسانند.

با به کار بردن انواع سقف وافل نیاز به میلگرد و ستون در محیط ساختمان به حداقل می رسد و انواع مصالح ساختمانی مصرف کمتری خواهند داشت. به همین خاطر اغلب ساختمان سازان در پروژه های امروزی این نوع سقف را برای اجرای ساختمان سازی انتخاب می کنند. این سازه ها با استفاده از قالب های چند بار مصرفی اجرا می شوند که تنها برای یک پروژه کارایی ندارند. این مورد هزینه های اجرای سقف وافل را در محیط ساختمان های امروزی به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. به علاوه مزایای بی شماری که در نصب و استفاده از این سازه ها وجود دارد، همواره قیمت اجرا و نصب آن ها را توجیه می کند.

بررسی مشخصات سقف وافل

مشخصات سقف وافل

مشخصات سقف وافل برای حفظ کیفیت اجرای هر یک از این سازه ها به دقت بررسی می شود. این سازه های سقفی برای مناطق مسطح بسیار مناسب هستند؛ به این ترتیب میزان بتن مورد استفاده برای اجرای آن ها در این محیط ها به شدت کاهش می یاید. پیامدهای کاهش مصرف بتن سقف هم در بخش اقتصادی و هم از نظر کیفیت، رضایت کارفرمایان پروژه های ساختمانی را در بر خواهد داشت.

برای نصب هر یک از دسته بندی های سقف های وافل نیازی به گود برداری برای ستون گذاری وجود ندارد. به این ترتیب در زمان پروژه اجرایی نیز به شدت صرفه جویی می شود. این دسته از مشخصات سقف وافل سبب افزایش استقبال ساختمان سازان و صنعتگران عمرانی از این سازه ها شده است. سطح زیرین دال های وافلی با استفاده از غلاف آماده جایگزاری می شود. در این زمینه بررسی ابعاد هر یک از بخش های سقف وافل نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و برای اجرای دقیق تر سقف ارزیابی می شود.

اهمیت اندازه گیری در سقف وافل

از بارزترین مشخصات سقف وافل اندازه گیری های دقیق و اصولی برای هر یک از قسمت های آن است. ضخامت کلی دال وافل بین 85 تا 100 میلی متر بوده و این ابعاد در هر یک از ساختمان های امروزی بین این دو رقم تغییر می کند. بازه اندازه گیری برای عمق این سازه ها محدودیت کمتری دارد. به طور کلی عمق دال وافل بین 300 تا 600 میلی متر برآورد می شود. در این زمینه عرض تیرها و دنده ها نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

از مشخصات سقف وافل عرض استاندارد سازه است که بین 110 تا 200 میلی متر تغییر می کند. هر یک از این دنده ها با فاصله مشخصی از هم قرار می گیرند و همین مسئله نظم و دقت بیشتری برای اجرای سقف وافل به وجود می آورد. به طور کلی مهندسین اجرایی از فاصله 600 تا 1500 میلی متری برای قرارگیری هر یک از دنده ها استفاده می کنند. توصیه می شود این فواصل به صورت دقیق رعایت شوند و در هر یک از بخش های نام برده شده بیشتر از بازه های استاندارد نباشند.

بررسی انواع سقف وافل

یکی از مشخصات سقف وافل تنوع بالا در میان این سازه ها است که برای صنعتگران عرصه های ساختمانی امروزی مزایای بی شماری دارد. هر یک از دسته بندی های این سقف ها برای محیط های مختلفی کارایی دارند. به همین خاطر باید حتما اطلاعات خود را در خصوص هر مدل از این سازه ها تکمیل کنید. برخی از مهمترین دسته بندی های این سقف ها را در زیر مشاهده می کنید:

  1. دال های مثلثی شکل که غلاف آن ها به شکل یک مثلث طراحی شده است.
  2. دال های مربعی شکل وافلی که در بخش غلاف به شکل مربع طراحی می شوند.
  3. دال های وافل یک طرفه که برای ساختمان هایی که متراژ کمتر و دهانه کوچکتری دارند مورد استفاده قرار می گیرند.
  4. دال های دو طرفه که برای دهانه های بزرگ بیشتر به کار می روند و هزینه های اجرای آن ها نیز بالاتر ارزیابی می شود.

مشخصات سقف وافل

در این میان سازه های وافلی مهانیت یا گرین وافل نیز توجه صنعتگران امروزی را جلب کرده است و هر یک از دسته بندی های آن ها به میزان قابل توجهی در محیط ساختمان های کنونی مورد استفاده قرار می گیرند. با استفاده از هر یک از انواع این سازه ها فرایند ساختمان سازی در سریع ترین زمان ممکن به پایان می رسد و هزینه و پول شما کمتر صرف می شود.

جمع بندی

در این بخش به بررسی انواع مشخصات سقف وافل و ویژگی های کمی و کیفی هر یک از این سازه ها پرداختیم. اندازه گیری هر یک از انواع سقف های وافلی برای بهبود فرایند نصب این اقلام اهمیت بسیار زیادی دارد. در این زمینه بررسی مزایای استفاده و نصب هر یک از این سازه ها نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و آگاهی مشتریان و شرکت های مجری سقف وافل مانند نوسا کمپانی https://nosacompany.com/ را افزایش می دهد. به همین خاطر نصب و راه اندازی هر یک از این سازه ها برای محیط ساختمان های امروزی متداول شده است.

برچسب ها : صنعت ساختمان,ساختمان,سقف وافل

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*