-
مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران تاکید کرد:

افتتاح ۲ نیروگاه با تامین مالی هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی در سنگ‌آهن مرکزی ایران

پایان هفته‌ای که گذشت برای شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران، روزهای شلوغ و پررفت و آمدی بود.

افتتاح ۲ نیروگاه با تامین مالی هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی در سنگ‌آهن مرکزی ایران

پایان هفته ‌ ای که گذشت برای شرکت سنگ ‌ آهن مرکزی ایران، روزهای شلوغ و پررفت و آمدی بود. این شرکت با حضور پررنگ در پانزدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه میزبان چهره ‌ های تاثیرگذار صنعت بانک، تامین مالی و مدیران ارشد کشور بود و همچنین در قالب یک پنل تخصصی ضمن به اشتراک گذاشتن اقدامات خود در یک سال گذشته در حوزه سرمایه ‌ گذاری، موضوع کلیدی تامین مالی در صنعت فولاد در یک دهه پیش ‌ رو را به بحث و تبادل نظر گذاشت.به گزارش مرکز اطلاع ‌ رسانی شرکت سنگ ‌ آهن مرکزی ایران، مدیرعامل این شرکت با حضور در گردهمایی و همایش تامین مالی در صنعت فولاد به ‌ عنوان سخنران اصلی همایش، درباره موضوع اهمیت تامین مالی شرکت ‌ های فولادی تا چشم انداز سال ۱۴۱۰ سخنرانی کرد.

مجتبی حمیدیان با بیان اینکه در صنعت، معدن و فولاد برای تحقق چشم ‌ انداز سال ۱۴۱۰ با کسری حدود ۱۵ میلیارد دلاری مواجه هستیم،گفت:.نگاه فعالان بازار اعم از بازیگران بازار مالی، بورس و بانکی به صنایع معدنی و فولادی باید از جنسی باشد که بتوانند مسائل مختلف فعالان این صنایع را حل کنند.

وی افزود: سهم تسهیلات اخذشده زنجیره فولاد از کل تسهیلات اعطایی بانک ‌ ها حدود ۶ درصد است که در حوزه اوراق ۲ درصد به شرکت ‌ های معدنی و ۵ درصد شرکت ‌ های فولادی اختصاص دارد. حدود ۱۲ تا ۱۳ درصد از مجموع صادرات کشورمان به صنعت فولاد مربوط است و این درصد صادرات در شرایطی است که هم اکنون روی نقطه ‌ ای هستیم که سرمایه ‌ گذاری کلیدی در صنعت فولاد و معدن را هنوز انجام ندادیم.

حمیدیان گفت: شرکت سنگ ‌ آهن مرکزی ایران جزو ۱۰۰ شرکت بزرگ کشور و قدیمی ‌ ترین شرکت سنگ ‌ آهن ایران با سابقه ۵۰ سال معدنکاری است که امروز شاهد عدم حضور این شرکت به دلایل مختلف در بورس هستیم که نگاه سنتی بازارهای مالی به شرکت ‌ های معدنی و فولادی این اتفاق را رقم زده است. به نظر بنده ۱۰۰ شرکت برتر کشور باید در بازار سرمایه حضور داشته باشند.

مدیرعامل شرکت سنگ ‌ آهن مرکزی ایران با اشاره به اینکه این شرکت از معدنی برخوردار است که بالای ۱۰۰ هزار میلیارد تومان دارایی دارد،گفت: باید در این معدن ۴ هزار میلیارد تومان سرمایه ‌ گذاری کنیم تا به ماده معدنی برسیم که متاسفانه تامین این رقم برای سرمایه ‌ گذاری از بازارهای مالی به کندی رخ می ‌ دهد،در حالی که سرعت در تامین مالی پروژه ‌ های فولادی و معدنی اهمیت ویژه ‌ ای دارد.

حمیدیان گفت:در سال گذشته توانستیم با تامین مالی هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی، ۲ نیروگاه ۲۵ مگاواتی را برای شرکت سنگ ‌ آهن مرکزی ایران افتتاح کنیم تا امسال با مشکل قطعی برق روبرو نشویم که تمام هزینه ‌ های ساخت این نیروگاه ‌ ها طی سال ‌ جاری با عدم قطع برق باز خواهد گشت.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*