شنبه 15 اردیبهشت 1403 - 04 May 2024
کد خبر: 94733
تاریخ انتشار: 1402/07/15 12:03

هشدار یک پرسپولیسی درباره قدرت استقلال

اردلان آشتیانی؛ پیشکسوت باشگاه پرسپولیس گفت: پرسپولیس با استفاده از روش پرس از جلو، خط دفاعی الدحیل را دچار اشتباه کرد و شب سختی را برای آنها رقم زد. تیم میزبان موفق به انجام بازیسازی از دفاع نمی‌شد و این مسئله تغذیه مهاجمان این تیم را مختل کرده بود.
هشدار یک پرسپولیسی درباره قدرت استقلال

پرسپولیس پس از شکست خانگی برابر النصر عربستان، موفق به شکست تیم الدحیل قطر شد. سرخپوشان با تک گل امید عالیشاه، شرایط خود را در این گروه بهتر کردند و حالا امیدها برای صعود زنده شد.

پیروزی برابر الدحیل پرستاره، می‌تواند عامل انگیزشی خوبی برای شاگردان یحیی گل محمدی جهت ارائه عملکرد درخشان در بازی‌های لیگ برتر باشد. پرسپولیس این هفته در ورزشگاه آزادی، میزبان گل گهر سیرجان خواهد بود.

گسترش نیوز برای بررسی آخرین شرایط باشگاه پرسپولیس، گفت‌وگویی با اردلان آشتیانی، پیشکسوت این باشگاه انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

برتری محسوس قرمزهای پایتخت

اردلان آشتیانی درباره پیروزی شیرین پرسپولیس برابر الدحیل در قطر گفت: پرسپولیس در این بازی از نظر بدنی به وضوح سرحال و شاداب بود و از این حیث برتری مشخصی نسبت به حریف داشت. به لحاظ فنی هم تیم برتر زمین، پرسپولیس بود و این موضوع در طول ۹۰ دقیقه بر همه ثابت شد.

او ادامه داد: پرسپولیس با استفاده از روش پرس از جلو، خط دفاعی الدحیل را دچار اشتباه کرد و شب سختی را برای آنها رقم زد. تیم میزبان موفق به انجام بازیسازی از دفاع نمی‌شد و این مسئله تغذیه مهاجمان این تیم را مختل کرده بود. انتقال توپ از دفاع به حمله برای شاگردان کرسپو به امری محال بدل شده بود و از گذر این مطلب، تمام توپ‌های سوم نصیب تیم پرسپولیس می‌شد.

خط میانی الدحیل ضعیف کار کرد

پیشکسوت پرسپولیس افزود: مورد مهم دیگر که تا پیش از آغاز مسابقه به آن بسیار اشاره می‌شد، به خط میانی و هافبک‌های الدحیل برمی‌گشت. صحبت از قدرت این پست زیاد بود اما عملا شاهد این موضوع بودیم که به جز کریم بوذیاف، مهره قابل دیگری در این پست بازی نمی‌کرد. این امر به برتری عددی هافبک‌های پرسپولیس کمک زیادی کرد و در یک سوم میانی زمین، بازیکنان پرسپولیس به راحتی صاحب توپ می‌شدند.

آشتیانی خاطرنشان کرد: دیگر نکته فنی قابل ذکر درباره پرسپولیس، استفاده هوشمندانه و صحیح از کانال‌های کناری است. فولبک‌ها و وینگرهای پرسپولیس از این نواحی علیه حریف به خوبی استفاده کردند و موقعیت خوبی هم نصیب‌شان شد. گل پرسپولیس هم روی یکی از همین فرصت‌ها به‌دست آمد که امید عالیشاه با ارسال خوب خود زمینه ساز یک پیروزی مهم در خارج از خانه شد. البته شرایط مطلوب چمن هم به پیاده‌سازی تاکتیک‌های پرسپولیس کمک شایانی کرد و نباید این نکته را نیز از یاد برد.

عدم هماهنگی میان بازیکنان تیم قطری

وی در خصوص شرایط الدحیل و عملکرد دور از انتظار آنها علی رغم برخورداری از بازیکنان گران نرخ خارجی بیان کرد: الدحیل در این دیدار عملکرد خوبی نداشت و همگان این مورد را مشاهده کردند. بازیکنان این تیم از هماهنگی لازم به دور بودند. الدحیل وسظ زمین را به کلی واگذار کرده بود و اتکای بیش از حد به بوذیاف کار دست این این تیم داد. این هافبک نیز پا به سن گذاشته و دیگر به مانند گذشته قادر به مدیریت بازی به سود تیمش نیست.

بازیکن پیشین پرسپولیس تصریح کرد: ضعف خط میانی تیم قطری، مهاجمان را هم از کار انداخته بود و چیزی از ستاره گران نرخ آنها ندیدیم. سایه‌ای از کوتینیو را در این بازی دیدیم و خبری از تاثیرگذاری او و اولونگا نبود. کوتینیو دوران اوج را خود را به هرشکل سپری کرده و دیگر طراوت روزهای درخشان خود را ندارد.

استقلال در خانه خطرناک است

آشتیانی در خصوص مصاف بعدی پرسپولیس با استقلال تاجیستان به گسترش نیوز گفت: استقلال تاجیستان در زمین خود تیم خوب و خطرناکی محسوب شده و این نکته را بارها به اثبات رسانده است. درهرصورت بازی در چمن مصنوعی برای هرتیمی چالش برانگیز به حساب می‌آید و این موضوع برای تیم تاجیکی بدل به یک مزیت شده است.

او در ادامه اظهار کرد: استقلال نسبت به فصل گذشته تیم بهتری شده و با صرف هزینه، اسکواد خود را به خوبی تقویت کرده است. با یک تیم فیزیکی و قدرتی روبه‌رو هستیم که با دوندگی بسیار و انجام پرسینگ، تاکتیک‌های تیم مقابل را دچار چالش می‌کند. پرسپولیس در تاجیکستان کار سختی در پیش دارد اما در تهران به احتمال زیاد ابتکار عمل در دست ما خواهد بود.

کارشناس فوتبال در رابطه با حواشی این بازی و کنایه بازیکنان قطری به بازیکنان پرسپولیس عنوان کرد: این قبیل حرف‌ها و حاشیه‌ها صرفا برای جنگ روانی است و واقعا جای تاسف دارد. بازیکنان داخل زمین به یکدیگر فحاشی می‌کنند، لباس هم را می‌شکند و به نوعی جنگ روانی ایجاد می‌کنند اما تعارف چمن به عنوان سوغاتی، کار بسیار زشتی است.

زاهدی مشکل اعتماد به نفس دارد

آشتیانی در ارتباط با مشکل پرسپولیس در خط حمله توضیح داد: مشکل پرسپولیس در خط حمله و کمبود یک مهاجم هدف شش دانگ از ابتدای فصل وجود داشت و کماکان ادامه دارد. این تیم به جز در پست مذکور، در سایر پست‌ها کم و کاست خاصی ندارد و این نکته مهمی به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: شهاب زاهدی بازیکن خوبی است و سابقه بازی در فوتبال اروپا را در کارنامه دارد. بحث روحی و روانی در عملکرد مهاجمان نقش مهمی را ایفا می‌کند و به نظر من شهاب هم هنوز موفق به خودباوری در پرسپولیس نشده و مشکل اعتماد به نفس دارد. عدم گلزنی به صورت متوالی، کار این بازیکن را سخت‌تر از پیش کرده و این موضوع کاملا ملموس است. شاید در صورت گلزنی، مشکل زاهدی نیز به نوعی برطرف شده و بتواند به پرسپولیس کمک کند. درمورد مهاجم خارجی جدید هم باید به انتطار بشینیم تا این بازیکن عیار خود را نشان دهد.

بازی سختی در پیش است

اردلان آشتیانی درباره بازی خانگی این هفته پرسپولیس برابر گل گهر سیرجان گفت: گل گهر درحال‌حاضر تیم هفتم جدول است اما به خاطر اختلاف امتیازی اندک میان تیم‌های بالای جدول، با یک برد می‌تواند تا رتبه دوم هم پیشروی کند. تیم گل گهر را جز تیم‌های خوب و آماده لیگ می‌دانم که از مهره‌های باکیفیتی برخوردار است.

این مفسر فوتبال در پایان اضافه کرد: یکشنبه شب و در بازگشت به لیگ، کار سختی را برای پرسپولیس پیش‌بینی می‌کنم. امیدوارم با آنالیز دقیق حریف، بهترین نتیجه برای پرسپولیس حاصل شود و جایگاه جدولی بهتری نیز نصیب ما شود. برد برابر الدحیل در لیگ قهرمانان آسیا، می‌تواند به لحاظ روانی، شرایط خوبی را برای بازیکنان پرسپولیس رقم بزند.

منبع:گسترش نیوز


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3ga8j9