-
نویسنده<!-- -->:<!-- --> <!-- -->رپورتاژ

رادیولوژی در منزل

رادیولوژی در منزل یکی از بهترین و موثرترین تکنیک های تشخیص بیماری ها برای آن دسته از اشخاصی می باشد که قادر نیستند بنا به هر علتی به مراکز درمانی برای این کار مراجعه کنند.

رادیولوژی در منزل

رادیولوژی در منزل یکی از بهترین و موثرترین تکنیک های تشخیص بیماری ها برای آن دسته از اشخاصی می باشد که قادر نیستند بنا به هر علتی به مراکز درمانی برای این کار مراجعه کنند.

به جهت بالا بردن آگاهی شما از تمام اطلاعات مربوط به رادیولوژی در خانه این مقاله را تدوین کرده ایم تا شما را با نحوه انجام رادیولوژی در محل، مزایا و انواع آن آشنا سازیم، در صورت کسب اطلاعات بیشتر محتوای زیر را تا انتها مطالعه فرمایید.

رادیولوژی در منزل چیست؟

قبل از آن که بخواهیم درباره چگونگی انجام رادیولوژی در خانه اطلاعات لازم را به شما بدهیم می خواهیم یک تعریف کلی از این نوع خدمت پزشکی برای شما بیان کنیم.

منظور از رادیولوژی همان عکسبرداری پزشکی می باشد که در این شیوه پزشکان قادر هستند با تهیه تصاویری از داخل بدن و بررسی آن ها وضعیت سلامت اندام های مختلف بدن را تجزیه تحلیل کنند و در آخر به تشخیص بیماری ها به طور قطعی بپردازند.

با توجه به استفاده وسیع از این شیوه درمانی برای ریشه کن کردن بسیاری از امراض از جمله سرطان و عدم امکان مراجعه حضوری بیشتر افراد به مراکز درمانی، استفاده از خدمات رادیولوژی و عکسبرداری در منزل بسیار رایج شده است .

حالا ممکن است برای برخی از افراد این سوال به وجود آید که فرایند عکسبرداری در منزل به چه طریق صورت می پذیرد؟ در جواب به این سوال باید بگوییم که نحوه انجام رادیولوژی در محل با انجام رادیولوژی در مراکز درمانی هیچ تفاوتی ندارد و انجام این کار در منزل به این شکل است که متقاضیان در ابتدا باید با مجموعه های ارائه دهنده خدمات پزشکی و پرستاری در منزل تماس بگیرند و پس از درخواست و ثبت اطلاعات منتظر بمانند که کارشناسان رادیولوژی به همراه لوازم و دستگاه های لازم به محل سکونتشان اعزام گردند.

زمانی که تکنسین های رادیولوژی در منزل بیمار مستقر شدند دستگاه عکسبرداری را نصب می کنند و پروسه تصویربرداری از بافت های داخلی بدن را آغاز می نمایند؛ برای تصویربرداری از اندام های داخلی بدن، اشعه ایکس از دستگاه به بدن فرد بیمار می خورد و پس از عبور از بدن مطابق با اندازه تراکم بافت مدنظر تصاویری به ثبت می رسد و پزشک قادر است که با تفسیر این عکس ها بیماری ها را تشخیص دهد‌

مزایای رادیولوژی در منزل چیست؟

رادیولوژی هایی که در منزل انجام می شوند مزایای زیادی نسبت به تصویربرداری هایی دارند که در مراکز درمانی صورت می پذیرند و برخی از مهم ترین این امتیازات شامل موارد زیر هستند.

  1. عدم نیاز به منتقل کردن بیمار به بیمارستان: اکثر افراد هستند که به علت کهولت سن و ناتوانی های جسمی نمی توانند که به مراکز درمانی برای انجام رادیولوژی مراجعه کنند؛ این دسته از اشخاص در بهترین حالت می توانند که از خدمات رادیولوژی در منزل مراکز ارائه دهنده سرویس های پزشکی و پرستاری در منزل استفاده نمایند.
  2. تشخیص و درمان زود به هنگام: همان طور که می دانید، با استفاده از خدمات درمانی در منزل دیگر نیازی نیست که وقت زیادی را صرف ایستادن در نوبت های طولانی مراکز درمانی کنید و با به کارگیری خدمات رادیولوژی در محل می توانید خیلی سریع تر بیماری خود را تشخیص دهید و اقدامات لازم را در کوتاه ترین زمان برای درمان بیماری تان به انجام برسانید .
  3. امکان عکسبرداری دقیق تر: زمانی که کارشناسان رادیولوژی و پزشکان به منزل بیمار برای ارائه خدمات می روند با تمرکز و دقت بالایی می توانند کار تصویربرداری و تفسیر را انجام دهند؛ همچنین رادیولوژی در خانه تصاویر دقیق تر و مبرهن تری را در اختیار پزشکان قرار می دهد.

حالا که دانستید رادیولوژی در محل به چه صورت انجام می پذیرد و چه مزایایی دارد حتما این سوال برایتان پیش می آید که برای تصویربرداری در منزل باید چه اقداماتی انجام دهید؟ همان طور که می دانید، در رادیولوژی اشعه ایکس به کار گرفته می شود که این اشعه ها برخلاف باور بسیاری از افراد کاملا استاندارد هستند و هیچ ضرری هم ندارند و تنها کاری که شما می بایست انجام دهید این است که لباس های گشاد و راحت بپوشید تا هم بتوانید به راحتی جا به جا شوید و هم این که پزشک بتواند به شکل بهتری کار خود را انجام بدهد.

به این نکته توجه داشته باشید که خانم ها برای استفاده از خدمات رادیولوژی در منزل به هیچ عنوان نباید از اکسسوری های فلزی استفاده کنند؛ در غیر این صورت اشعه یونیزشده قادر به عبور از فلز نیست و در چنین شرایطی پروسه تصویربرداری دچار اختلال می شود و پزشک نیز نمی تواند تشخیص دقیق بدهد.

همچنین در صورتی که در دندان های خود ایمپلنت دارید در زمان انجام رادیولوژی در خانه پزشک را حتما از این موضوع مطلع سازید؛ چرا که با وجود این قطعات تفسیر کردن عکس های به دست آمده سخت خواهد بود.

انواع رادیولوژی در منزل

رادیولوژی ها به سه دسته طبقه بندی می شوند که هر کدام برای یک کاری مورد استفاده قرار می گیرند و شامل موارد زیر می شوند‌

  1. سونوگرافی: به طور معمول سونوگرافی بیشتر برای شناسایی و تشخیص مشکلات مربوط دستگاه گوارش استفاده می شود که پیشنهاد ما به شما این است حتما سونوگرافی در منزل را انتخاب کنید؛ چرا که از هر لحاظی بهتر می باشد و در ضمن هیچ ضرری هم ندارد.
  2. ام آر ای: در ام آر ای برای تشخیص بیماری ها از میدان مغناطیسی با فرکانس های رادیویی استفاده می گردد که این شیوه حداقل عوارض را به همراه دارد.
  3. رادیوگرافی: از رادیوگرافی معمولا برای تصویربرداری از اندام های داخلی استفاده می کنند که میزان اشعه ایکس در این نوع رادیولوژی در کمترین اندازه است و بیشتر هم برای عکسبرداری از دندان ها در کلینیک های دندانپزشکی استفاده می شود .

سخن پایان

ارتقاء سریع تکنولوژی قابلیت دسترسی به خدمات رادیولوژی در منزل را برای تمام افراد مقدور کرده است و طراحی تجهیزات کوچک و مفیدی که امکان حمل آن ها نیز وجود دارد موجب شده که درخواست ها برای انجام رادیولوژی و سونوگرافی در منزل در روند صعودی قرار بگیرند.

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که ترجیح می دهید رادیولوژی را در منزلتان انجام دهید، پس از اطمینان حاصل کردن از الزامی بودن انجام رادیولوژی به تشخیص متخصص می توانید که با مرکز ما برای دریافت خدمات رادیولوژی در خانه تماس بگیرید تا در اسرع وقت یک رادیولوژیست مجرب را به همراه دستگاه های پیشرفته و کامل به محل سکونتتان اعزام نماییم.

مرکز ارائه دهنده خدمات پزشکی و پرستاری آرین طب با سابقه ای طولانی در این زمینه می کوشد که با به کارگیری کادری مجرب و به روزترین تجهیزات انواع خدمات پزشکی در منزل را اعم از رادیولوژی در خانه را برای بیماران به بهترین شکل انجام دهد و رضایت آنان را جلب کند.

به جهت مشاوره، دریافت قیمت و درخواست سرویس های پزشکی و پرستاری در منزل از مرکز آرین طب می توانید که با شماره تلفن های زیر ارتباط برقرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین