-
وزیر ارتباطات:

اینترنت بدون فیلتر ندارم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: از زمانی که وزیر شده‌ام، از تلگرام و شبکه‌های فیلترشده خارجی استفاده نکرده‌ام و اینترنت گوشی‌ام، اینترنت معمولی است.

به گزارش ایسنا، عیسی زارع‌پور در نخستین نشست خبری خود در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: در ایران، پلتفرم‌های خارجی که قواعد جمهوری اسلامی را بپذیرند، اجازه فعالیت دارند. بنده هم تنها از شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های خارجی فیلترنشده استفاده می‌کنم. اینترنت بدون فیلتر ندارم و از اینترنت معمولی در گوشی همراهم استفاده می‌کنم.

وی ادامه داد: موضع فیلترینگ صفر و یک نیست اما تمامی کشورها برای سالم‌سازی فضای مجازی، اعمال محدودیت را پذیرفته‌اند. اعتقادم این است که فضای مجازی بخشی از زندگی مردم شده و باید قاعده‌مند

باشد. زارع‌پور درباره برنامه‌های دولت سیزدهم برای مذاکره با پلتفرم‌های خارجی و حضور قاعده‌مند آنها در کشور در جهت تحقق حاکمیت سایبری گفت: موضوع حکمرانی فضای مجازی و ضابطه‌مند نبودن پلتفرم‌های اجتماعی، یک مشکل جهانی است، به همین دلیل کارگروهی در سازمان ملل متحد تشکیل شده که با حضور کشورهای مختلف در حال تهیه پیش‌نویسی برای قاعده‌پذیر کردن پلتفرم‌های اجتماعی در دنیا هستند. وی افزود: یکی از اعضای فعال در این کارگروه، ایران است که این موضوع را پیگیری می‌کند. زارع‌پور درباره موضع وزارت ارتباطات برای رفع فیلتر پلتفرم‌هایی مانند توئیتر و یوتیوب گفت: این یک تصمیم‌گیری جمعی است و وزارت ارتباطات تنها یک رأی دارد و هر زمان که از ما بخواهند، نظر خودمان را در قالب این رأی اعلام می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*