جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 03 May 2024
کد خبر: 109008
تاریخ انتشار: 1403/02/04 13:47

در زمان بازسازی خانه به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

وقتی صحبت از نقل مکان کردن از خانه و یا آپارتمان مسکونی می‌شود و با معضلات جابجایی روبرو می‌شوید و این امر را سخت و غیر ممکن می‌دانید، بهتر است با یک تغییر دکوراسیون و نوسازی واحد، استفاده بهینه و آرامش یافتن در محل سکونت خود را ارتقا دهید تا دیگر فکر جابجایی نباشید.
در زمان بازسازی خانه به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

وقتی صحبت از نقل مکان کردن از خانه و یا آپارتمان مسکونی میشود و با معضلات جابجایی روبرو میشوید و این امر را سخت و غیر ممکن میدانید، بهتر است با یک تغییر دکوراسیون و نوسازی واحد، استفاده بهینه و آرامش یافتن در محل سکونت خود را ارتقا دهید تا دیگر فکر جابجایی نباشید.

تغییرات دکوراسیونی و در اصل چیدمان تا مدت زمانی پاسخگو ذهن خلاق و ایده پرداز شما خواهد بود که ترکیب طراحی داخلی خانه دموده و قدیمی نشده باشد. با توجه به افزایش تنوع و شناخت مردم با سبک های نوین و امروزی، حتی در نوع کلاسیک، نیاز است که هر چند سالی فضای داخلی واحد مسکونی خود را تغییر دهید و از شخصی که متخصص دکوراسیون و طراحی داخلی است بخواهید نسبت به تهیه رندر (طراحی 3 بعدی) و سپس نهایی کردن بازسازی منزل کمک کند. اگرچه ممکن است در نگاه اول بازسازی کار ساده و پیش پا افتاده ای در ذهن شما تداعی شده باشد اما در واقعیت بازسازی یا تغییر طراحی داخلی حتما و حتما نیازمند به حضور یک معمار و یا متخصص آن دارد تا تمامی مراحل، به اصول قانونی خود پایبند بماند و شما در خطرات احتمالی قرار نگیرید!

بازسازی واحد مسکونی اگر به معنای کامل باشد (یعنی شامل تخریب دیوار، تغییرات ساختاری، تعویض لوله کشی های فرسوده، تغییر سیستم های آشپزخانه، سرویس بهداشتی، رنگ آمیزی و موارد دیگر) وجود یک معمار میتواند به پایان خوش آن کمک باشد. چه در قیمت تمام شده، چه در زمان اجرای بازسازی، چه در اصول و قوانین معماری. اما اگر فقط تنها قصد تعویض کابینت آشپزخانه را دارید و یا میخواهید واحد خود را نقاشی کنید، برای این کار (چه مبتدی باشید و چه حرفه ای)، میتوانید مجری پروژه خود باشید. فقط مهم این است که برای آن آیتم، بهترین پیمانکار را انتخاب کنید!

نکاتی برای بازسازی خانه مسکونی

بازسازی منزل و یا خانه های مسکونی باید طبق ضوابط و قوانین خاص آن صورت گیرد. نکاتی که برای بازسازی خانه مسکونی خود به آن باید توجه کنید را به صورت مختصر با هم مرور میکنیم:

 

1- چه هزینه ای را برای بازسازی در نظر گرفته اید!

خب شاید بهتر است آخرین سوال را همین ابتدا در نظر بگیریم! زیرا برآورد هزینه های بازسازی خانه، به پیشبرد اهداف ما کمک زیادی خواهد کرد. این که بدانیم برای هر آیتم چه قیمتی را باید در نظر بگیریم، نتیجه مثبتی خواهد داشت. برخی از آیتم ها با قیمت های مختلفی ارائه میشود اما در کل میتوان به موارد زیر با یک حد متوسط قیمتی اشاره نمود

  • قیمت رنگ آمیزی و نقاشی واحد - از 45000 تومان از رنگ های پایه حلال در آب تا متری 100000 رنگ های روغنی
  • هزینه تعمیر و بازسازی کف پوش خانه - از متری 180000 تومان سرامیک های درجه 2 تا اسلب های بزرگ به قیمت های 700 الی 800 هزار تومان به بالا
  • نصب پارکت و لمینت - شروع قیمت درجه دو از حدود 300000 تومان تا قیمت های درجه یک اقتصادی که با متوسط 600000 تومان میباشد.
  • خرید کابینت آشپزخانه - کابینت های ام دی افی از حدود 5000000 تومان، هایگلاس از حدود 6 میلیون تومان (نوع ایرانی) تا کابینت های وکیوم و پولیشی که از حدود متری 8 میلیون تومان به بالا میباشد.
  • هزینه تعمیر و تعویض یک سرویس بهداشتی - سرویس بهداشتی در حدود 2 متر مربع، میتوانید با حداقل 15 تا 25 میلیون تومان نسبت به تعمیر و نوسازی آن اقدام نمود. قطعا متریال های خاص، قیمت ها را افزایش خواهد داد.
  • هزینه های تاسیسات - تعویض لوله کشی و یا تعمیر مقطعی متفاوت است. برآورد قیمت تعویض لوله کشی در یک آپارتمان 70 متری با تاسیساتی مانند دارا بودن شوفاژ مرکزی از حدود 10 تا 15 میلیون تومان با متریال خوب میباشد.
  • تعویض سیم کشی ساختمان - قطعا یکی از مهمترین ها در بازسازی، تعویض سیم کشی های فرسوده و ضعیف قدیمی است. سیم های نرمال برای مصرف واحد مسکونی از متری 10000 تومان به بالا است. اگر اسپلیت دارید، قطعا به کابل هایی با قیمت 30 تا 40 هزار تومان نیاز دارید. اگر همان واحد 70 یا 80 متری مد نظر باشد، حدود 10 تا 12 میلیون تومان هزینه تعویض و ایجاد انشعابات جدید است.
    لاین های نوری که به تازگی در سبک های مدرن و امروزی مورد استقبال قرار میگیرد، از حدود متر طول 450000 تومان معامله میشود.
  • کناف و سقف کاذب - امروزه استقبال زیادی از سازه های سبک برای پوشش داخلی سقف که توسط شرکت "کناف" رونمایی شده است، میشود. این تایل های گچی از هر متر مربع 300 الی 400 هزار تومان نصب و اجرا میشود. اگر از برندهای مطرح مانند "کناف ایران" میخواهید استفاده کنید باید در حدود 500 الی 550 هزار تومان هزینه کنید

توجه کنید: این قیمت ها تخمینی میباشد و صرفا جهت ایجاد ذهنیت برای شما با مرجعیت از سایت شرکت "خانه اوستا" عنوان شده است و حتما قبل از هر اقدامی شخصا تمامی موارد را با شرکت های بازسازی در میان بگذارید و از آنها استعلام قیمت بگیرید.

موارد زیادی در خصوص هزینه بازسازی خانه میتواند وجود داشته باشد، مانند حمل نخاله، تعدد روزانه کارگر و بنا، حمل مصالح و موارد دیگری که ممکن است قابل پیش بینی نباشد، مانند تخریب غیر عمدی بخشی از دیوار همسایه!

بعد از اینکه سطح توانایی مالی خود را برای بازسازی خانه سنجیده اید، بهتر است سراغ یک معمار داخلی برای طراحی 3 بعدی بروید.

2- طراحی سه بعدی نماینگر پایان کار و تصمیم قاطعانه شما خواهد بود

بهترین شروع، داشتن ایده و تصوری از پایان یافتن پروژه شماست. نوع متریال، نوع سبک، نورپردازی، چیدمان و از همه و همه مهمتر، رنگ است که میتوانید خیلی راحت از معمار و یا طراح داخلی بخواهید تا رندری از پایان پروژه در اختیار شما قرار دهد تا در صورت لزوم نسبت به تغییر و رفع ایرادات احتمالی اقدام کنید. یک نکته مهم اینست که از طراح بخواهید تا با دیتیل و سایز های دقیق نسبت به ارائه پلن اقدام کند. این به شما کمک میکند تا کار بی نقصی را سپری و تمام کنید.

3- با یک شرکت بازسازی و یا یک معمار قرارداد ببندید

در نگاه تصور شما اینست که مجبور به پرداخت هزینه اضافی بابت بهره بردن از معمار و یا یک شرکت بازسازی متحمل خواهید شد، اما اینچنین نیست! چرا؟ 

  • معمار با قوانین ساختمان آشنایی کامل دارد. نکته مهم اشتباهات جبران ناپذیری است که ممکن است توسط شما رخ دهد ولی برای یک معمار نه. همین اشتباهات بار مالی پروژه را افزایش میدهد و حتما روی زمان که بسیار با ارزش است تاثیر میگذارد.
  • شما برای یافتن کارگر و بنا، نیاز به جستجو و قطعا آزمون و خطا دارید. اما یک معمار همیشه تنوعی از تیم های پیمانکاری مختلف دارد. جدایی از این قیمت تمام شده کارگر و حتی برای معمار پایین تر از آن چیزی است که برای شخص مبتدی تمام میشود.
  • خرید کالا و مصالح ساختمانی، قطعا هم برای شما سخت است و هم نیازمند تجربه نسبت به کسب بهترین ها چه از نظر قیمت و چه از نظر کیفیت خواهد بود. معماران با تمامی متریال های بازار آشنایی کافی دارند و شما را در یک انتخاب ایده آل همراهی خواهند کرد

من سعی کردم 3 نکته مهم را در این بخش عنوان کنم تا شما بتوانید پروژه بازسازی خانه مسکونی خود را به بهترین شکل ممکن شروع و به پایان برسانید. اگر صاحب یک خانه هستید، برای ارزش افزودن و نوسازی واحد و همچنین تجدید شرایط زندگی با یک دکوراسیون جدید، نسبت به تعمیر و بازسازی آن اقدام کنید. قطعا زندگی زیباست!

نویسنده: حسین میرا


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3ewl8y