-

فرماندار ویژه شهرستان ری: در اطفای حریق رعایت زمان طلایی جهت امدادرسانی از ضروریات می باشد

فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: امروز نیازمند آن هستیم که شرح وظایف و اقدامات قانونی دستگاه های مختلف را در حوزه مدیریت بحران و بطور تخصصی در موضوع پیشگیری و مقابله با وقوع حریق و حوادث مختلف تعیین و تشریح نماییم.

فرماندار ویژه شهرستان ری: در اطفای حریق رعایت زمان طلایی جهت امدادرسانی از ضروریات می باشد

به گزارش خبرنگار صمت ، در راستای اجرای مصوبات ستاد مدیریت بحران درخصوص موضوعات مرتبط با خدمات ایمنی، نشست بررسی مشکلات و احداث ایستگاه های آتش نشانی شهرک های صنعتی و صنفی در شهرستان ری به ریاست مهدی باب الحوائجی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری و باحضور مسئولین و نمایندگان شهرک های مستقر در سطح شهرستان در سالن جلسات شهدای مدافع حرم ساختمان فرمانداری برگزار شد.

فرماندار ویژه شهرستان ری در این نشست گفت: در تمام فرهنگ ها کمک به سایر انسان ها از جمله کمک در اطفای حریق و نجات جان و مال دیگران از آتش سوزی یک وظیفه انسانی و افتخار محسوب می شود.

وی افزود: امروز نیازمند آن هستیم که شرح وظایف و اقدامات قانونی دستگاه های مختلف را در حوزه مدیریت بحران و بطور تخصصی در موضوع پیشگیری و مقابله با وقوع حریق و حوادث مختلف تعیین و تشریح نماییم.
باب الحوائجی ادامه داد: یکی از موضوعات اصلی در بحث اطفای حریق رعایت زمان طلایی جهت امدادرسانی و اجرای عملیات اطفاء می باشد. اگر در شهرک های صنعتی و صنفی تجهیزات و امکانات مربوط به آتش نشانی مهیا شود در هنگام وقوع حادثه با امدادرسانی فوری می توان تا حد بسیار زیادی از حجم خسارت های جانی و مالی جلوگیری نمود.

وی گفت: یکی از وظایف شهرداری ها موضوع ارائه خدمات ایمنی و آتش نشانی به شهروندان می باشد که این امر با قوت و ضعف درحال انجام است. اما در سطح شهرستان حلقه مفقوده ای بنام دهیاری ها وجود دارد که می توانند با فراهم نمودن برخی امکانات و تجهیزات و مشارکت شهرداری ها نسبت به ارائه خدمات ایمنی در سطح روستاها و محدوده اطراف آنها اقدام و مانع از افزایش میزان خسارت ها در نتیجه آتش سوزی در سطح روستاها بدلیل فاصله زیاد از شهرها و تأخیر در رسیدن نیروهای آتش نشانی گردند.

فرماندار ویژه شهرستان ری در پایان اضافه کرد: شهرستان ری بدلیل تراکم بالای جمعیتی، استقرار شهرک های صنعتی و صنفی و تعداد بالای واحدهای تولیدی، واحدهای دامداری و اراضی کشاورزی، نیروگاه ها و پالایشگاه و سایر اماکن در موضوع ایمنی و مقابله با حریق از اهمیت بالایی برخوردار بوده و نیازمند دقت نظر بیشتر و برنامه ریزی بهتر در این زمینه می باشد که انشاالله با تمهیدات اندیشیده شده بتوانیم به سطح مطلوب تری در این حوزه دست یابیم.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*