شنبه 15 اردیبهشت 1403 - 04 May 2024
کد خبر: 103308
تاریخ انتشار: 1402/11/03 13:36

پاسخ به 10 سوال متداول درباره تختخواب

به دست آوردن پول کار راحتی نیست، مخصوصا در این روزگار که نیروی کار زیاد است و موقعیت شغلی کم. پس طبیعی است که وقتی می خواهیم بخشی هرچقدر کوچک از این درآمد را صرف خرید وسیله ای کنیم، چندین و چند سوال ذهنمان را درگیر کند؛ دلمان می خواهد این پولی که با زحمت و تلاش به دست آمده، خرج خرید کالایی باکیفیت و مناسب شود.
پاسخ به 10 سوال متداول درباره تختخواب

به دست آوردن پول کار راحتی نیست، مخصوصا در این روزگار که نیروی کار زیاد است و موقعیت شغلی کم. پس طبیعی است که وقتی می خواهیم بخشی هرچقدر کوچک از این درآمد را صرف خرید وسیله ای کنیم، چندین و چند سوال ذهنمان را درگیر کند؛ دلمان می خواهد این پولی که با زحمت و تلاش به دست آمده، خرج خرید کالایی باکیفیت و مناسب شود. حالا تصور کنید این هزینه کمی زیاد باشد و آن هم برای تهیه کالایی که برای استراحت و خواب شبانه ما است. بدون شک سوال های مختلفی ذهنتان را مشغول می کند؛ سوال هایی که بین خریداران کالای خواب مشترک است. در اینجا همه آن پرسش ها را جمع کرده ایم و با حوصله بهشان جواب داده ایم. حتما «همه» موارد را بخوانید، چون شاید سوالی باشد که به فکر شما نرسیده اما در خرید سرویس خواب دو نفره و اقلام مرتبط با آن مهم است.

 

1- بهترین تخت برای صرفه جویی در فضا کدام است؟

این سوال شاید جواب دقیقی نداشته باشد، چون تنوع مدل واقعا زیاد است قطعا بین انواع مختلف، حتما نمونه ای را پیدا می کنید که جمع و جورتر از مدلی است که ما اشاره می کنیم. اما اگر بخواهیم جوابی کلی بدهیم باید بگوییم که به طور معمول تخت های ساخته شده به سبک مدرن و مینیمال بهترین استفاده را از فضا دارند. یکی از انواع تخت های مدرن و امروزی، تخت باکس ها هستند که مزیت بارزشان، استفاده بهینه از فضا است؛ گزینه ای مناسب برای اتاق های کوچک. این روزها در بسیاری از هتل ها هم از این نوع تخت استفاده می شود.

 

2-  تخت چوبی بهتر است یا فلزی؟

جواب این سوال در دست خودتان است. شما باید نگاهی به شرایط زندگی خودتان داشته باشید و تختی متناسب با آن را انتخاب کنید. پس تختی که برای شما ایده آل است، می تواند برای شخصی دیگر اصلا گزینه خوبی به حساب نیاید. برای مثال، اگر کسی در شمال کشور یا در منطقه ای شرجی زندگی می کند، احتمالا بهتر است سراغ تخت چوبی برود. یا اگر برای شخصی هزینه و سادگی جابجایی تخت مهم باشد، نوع فلزی انتخاب بهتری است. یا مثلا اگر زوج جوانی هستید، احتمالا مشخصه هایی نظیر دوام و زیبایی برایتان در اولویت است، تخت خواب دو نفره از جنس چوب طبیعی یا MDF گزینه خوبی محسوب می شود.

 

3- بزرگسالان هم می توانند از تخت خواب دو طبقه استفاده کنند؟

صد درصد! هرچند شاید جواب این سوال مشخص باشد، اما با این حال عده ای ممکن است نگران استحکام و دوام تخت باشند یا گمان کنند تخت دو طبقه مخصوص بچه ها و نوجوان هاست. تولیدکننده ها پایه های مستحکمی را در این تخت ها کار می گذارند که نه تنها بیشترین مقاومت را در برابر تاب خوردن به تخت می دهد، که امنیت و راحتی شما را تضمین می کند. تخت های دو طبقه قدرت تحمل وزن زیادی دارند و بزرگسالان هم بی هیچ نگرانی می توانند روی آنها بخوابند.

4- اندازه معمول تخت ها چقدر است؟

می توانیم اینطور بگوییم که این سوال، سوال درستی نیست. چرا که هر شخص و هر خانواده ای مطابق نیاز و سلیقه خود، اندازه مناسب تخت را انتخاب می کند. اما اگر منظورتان از این سوال این است که کدام اندازه بیشتر خریداری می شود، دو جواب برایتان داریم؛ بین مدل های دو نفره، تخت های 200 در 160 سانتیمتر، و بین مدل های یک نفره، 200 در 90 سانتیمتر بیشتر تهیه می شود. باز هم تاکید می کنیم که شما باید متناسب با اندامتان، متراژ اتاق و میزان فضای لازم حین استراحت، اندازه تختخواب را مشخص کنید. در نظر داشته باشید که تخت ها اندازه های استانداردی دارند، اما شما می توانید تخت را سفارشی سازی کنید.

5- تخت دو نفره کوچک با یک نفره بزرگ چه فرقی دارد؟

معمولا به خاطر دیدن تخت های یک و نیم نفره، چنین پرسشی در ذهن خریداران ایجاد می شود. بزرگترین تخت خواب یک نفره طولی به اندازه 200 و عرض 120 سانتیمتری دارد. البته اندازه های دیگری هم برای مدل یک نفره وجود دارد، اما این بزرگترینش است. اما تخت دو نفره کوچک که به نام یک و نیم نفره هم شناخته می شود، 200 در 140 سانتیمتر است.

 

6- سنگین وزن ها چه تشکی باید بخرند؟

در خصوص انتخاب تشک برای افرادی که وزن بالایی دارند، چند ویژگی را باید در نظر گرفت. اول اینکه تشک نه زیاد سفت باشد و نه نرم. چیزی بین این دو، انتخاب خوبی برای چنین اشخاصی است. ضمنا بهتر است پهنا و ضخامت بالایی داشته باشد، تا تشک بتواند به خوبی وزن را تحمل کند. درباره مدل هم می توانید سراغ تشک طبی-فنری یا مموری فوم بروید که مقاومت خوبی در برابر فشار دارند.

 

7- تخت با چوب طبیعی بهتر است یا MDF؟

جوابش به خودتان بستگی دارد؛ نمی توانیم بگوییم یکی بر دیگری برتری دارد. برای مثال، زوج هایی که تازه ازدواج کرده اند و می خواهند در هزینه ها صرفه جویی کنند، سرویس خواب دو نفره از جنس MDF می خرند؛ چون در عین زیبایی و چوبی بودن، در برابر رطوبت و حشرات مقاومت خوبی دارند و البته قیمتشان از محصولات چوبی کمتر است. تخت هایی از جنس چوب گردو و بلوط و افرا، هزینه زیادی روی دست شما می گذارد، اما دوام زیاد و همچنین زیبایی خاص خودشان را هم دارند.

 

8- تخت باکس چیست؟

در همین مطلب به طور مختصر به تخت باکس اشاره کردیم. تخت باکس ها قابی آماده برای تشک شما هستند که دیگر نیازی به سر هم بندی ندارند. برعکس تخت های فلزی که اجزایش جدا از هم اند و شما باید آنها را به هم وصل کنید. ضمنا این نوع تخت ها با رویه ای پوشیده می شود که شکل و ظاهرشان را از سایر تخت ها متمایز می کند. این ویژگی به شما این امکان را می دهد که نوع و رنگ پارچه را خودتان متناسب با فضای خانه انتخاب کنید.

 

9- هزینه سرویس خواب چقدر است؟

قبل از هر چیز شما باید بودجه تان را مشخص کنید. از آنجایی که نمی توان قیمت یا بازه قیمتی مشخصی برای سرویس خواب در نظر گرفت، بهتر است با توجه به هزینه ای که در نظر گرفتید، خرید کنید. این

تصور غلط را هم دور بریزید که اگر بودجه تان کم باشد نمی توانید جنس باکیفیتی تهیه کنید. هزینه یک وجه ماجراست و وجه دیگر «انتخاب درست» است. برای مثال، با هزینه ای حدود 11 میلیون تومان می تواند سرویس خواب یک نفره شامل چهار قلم کالا از جمله تختخواب، کتابخانه، میز تحریر و پاتختی تهیه کنید. برای مشاهده قیمت های منصفانه و اقتصادی، حتما سری به سایت سه گامه به نشانی www.segameh.com بزنید.

 

10- چند وقت یک بار تشک را بچرخانیم؟

اگر تشک را تازه خریداری کرده اید و نو است، توصیه می شود هر دو هفته یک بار این کار را انجام دهید تا میزان فشار روی یک طرف متمرکز نشود. اما اگر مدتی از استفاده از تشک گذشته، بهتر است هر سه ماه یا شش ماه یک بار آن را بچرخانید. اینطوری عمر مفید تشک را هم افزایش می دهید.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3ewepv