-
ایجاد شهرک‌های تخصصی جدید در استان یزد امکان‌سنجی می‌شود

صدور ۲۰۴۳ جواز تاسیس صنعتی در یزد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد از صدور ۲۰۴۳ فقره جواز تاسیس در یک‌سال گذشته در بخش صنعت استان خبر داد.

به ‌ گزارش روابط ‌ عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد، محمدرضا علمدار یزدی اظهار کرد: در یک ‌ سال گذشته تعداد ۲۰۴۳ فقره جواز تاسیس صنعتی در استان یزد صادر شده است.

وی همچنین میزان اشتغالزایی پیش ‌ بینی ‌ شده برای این واحدها را ۵۲ هزار و ۶۱۴ نفر اعلام کرد، همچنین رئیس سازمان صنعت، معدن و تجات استان یزد گفت: در یک ‌ سال گذشته با بهره ‌ برداری از واحدهای صنعتی برای ۵۵۵۰ نفر شغل ایجاد و تعداد ۳۵۰ فقره پروانه بهره ‌ برداری در استان یزد صادر شد.

صمتعلمداریزدی عنوان کرد: سرمایه ‌ گذاری صورت ‌ گرفته برای بهره ‌ برداری از این واحدها، قابل توجه بوده است. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد یادآور شد: با بهره ‌ برداری از این واحدها، برای ۵۵۵۰ نفر در سطح استان یزد اشتغالزایی انجام شده است.

آماده سازی اراضی قابل واگذاری

مدیرعامل شرکت شهرک ‌ های صنعتی استان یزد بااشاره به آماده ‌ سازی و توسعه زیرساخت ‌ های ۵۵۰ هکتار از اراضی شهرک ‌ ها و نواحی صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی یزد اظهار کرد: خوشبختانه شرکت شهرک ‌ های صنعتی استان یزد توانسته با استفاده از اعتبارات داخلی، رتبه برتر کشور را در آماده ‌ سازی اراضی قابل ‌ واگذاری داشته باشد.

محمد دهقان افزود: شرکت شهرک ‌ های صنعتی استان یزد، رتبه برتر کشور را در تملک اراضی به ‌ منظور ایجاد و توسعه شهرک ‌ ها و نواحی صنعتی دارد که این امر می ‌ تواند گام رو به جلویی برای تحقق برنامه ‌ های توسعه صنعتی استان تلقی شود، چرا که تملک اراضی به ‌ منظور آماده ‌ سازی آنها برای استقرار صنایع در آینده است که در نهایت رشد و توسعه صنعت، اشتغال و اقتصاد استان را رقم خواهد زد.

مدیرعامل شرکت شهرک ‌ های صنعتی استان یزد، بااشاره به اینکه بیشترین واگذاری حق انتفاع در شهرک ‌ ها و نواحی صنعتی استان به ‌ منظور استقرار واحدهای صنعتی مربوط به سال ‌ های ۹۹ و ۱۴۰۰ بوده است، ادامه داد: در سال گذشته، ۸۶ درصد از منابع داخلی شرکت برای ایجاد زیرساخت ‌ های شهرک ‌ ها و نواحی صنعتی تخصیص ‌ داده و هزینه شده که در3 سال اخیر، استان یزد در این زمینه نیز رتبه برتر کشور را از آن خود کرده است.

وی تصریح کرد: از لحاظ تعداد قراردادهای واگذاری حق انتفاع بهره ‌ برداری منعقدشده از ابتدای سال ۱۳۸۵ تاکنون، بیش از ۴۵۰۰ قرارداد بین شرکت شهرک ‌ های صنعتی و سرمایه ‌ گذاران منعقد شده که هزار و ۷۰۰ مورد از این قراردادها برای 2 سال اخیر یعنی سال ۹۹ و ۱۴۰۰ است که این رشد چشمگیر هم به ‌ نوبه خود قابل ‌ توجه است.

برنامه های سال ۱۴۰۱

صمتدهقان بااشاره به برنامه ‌ های متمایز و شاخص شرکت شهرک ‌ های صنعتی استان یزد برای سال ۱۴۰۱ ابراز کرد: امکان ‌ سنجی ایجاد شهرک ‌ های تخصصی جدید مانند شهرک تخصصی تجهیزات پزشکی، غذا و دارو، طلا و جواهر، ایجاد و تکمیل پست برق در ۷ شهرک صنعتی بزرگ استان با افزایش توان ۳۵۰ مگاواتی، تدوین شیوه ‌ نامه واگذاری و آغاز بهره ‌ برداری شهرک الکترونیک و فناوری استان و برگزاری رویدادهای فناورانه مانند رویداد صنعت هوشمند و رویدادهای شناسایی و رفع نیازهای فناورانه در صنایع مختلف از برنامه ‌ های شاخص شرکت شهرک ‌ های صنعتی استان یزد در سال ۱۴۰۱ است.

مدیرعامل شرکت شهرک ‌ های صنعتی استان یزد درباره برنامه ‌ های شاخص این شرکت در حوزه دانش ‌ بنیان تصریح کرد: باتوجه به فرمان رهبر معظم انقلاب درباره حمایت از تولید دانش ‌ بنیان، ایجاد زون دانش ‌ بنیان در منطقه ویژه اقتصادی یزد و کمک به دانش ‌ بنیان شدن واحدهای صنعتی و همچنین استقرار واحدهای دانش ‌ بنیان جدید در شهرک ‌ ها و نواحی صنعتی را در اولویت برنامه ‌ های خود قرار داده ‌ ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین