-

هیاتی از آژانس به تهران می‌آید

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره حمله سپاه به گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب مستقر در اقلیم کردستان عراق، گفت: ایران مبتنی بر قوانین بین‌المللی از امنیت خود و شهروندانش دفاع می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره حمله سپاه به گروهک ‌ های تروریستی تجزیه ‌ طلب مستقر در اقلیم کردستان عراق، گفت: ایران مبتنی بر قوانین بین ‌ المللی از امنیت خود و شهروندانش دفاع می ‌ کند.

ناصر کنعانی در نشست خبری درباره مداخلات برخی کشورهای غربی در ناآرامی ‌ های اخیر ایران، گفت: رفتار کشورها درباره تحولات داخلی ایران موردرصد، پایش و عکس ‌ العمل دستگاه دیپلماسی کشورمان بوده است.

در ارتباط با مداخلاتی که منجر به خسارت در ایران شده یا در زمینه عملکرد اتباع کشورهایی که در ایران مرتکب جرایم شده ‌ اند یا در ناآرامی ‌ ها ایفای نقش کرده و بازداشت شده ‌ اند هم مشخصا اقدام قضایی صورت گرفته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تصریح کرد: سفرای برخی کشورها احضار و شواهد و اسناد لازم به آنها ارائه شد و در این زمینه هم اعتراض و هم درخواست پیگیری شده است و درخواست شد پاسخ مراکز خود را بگیرند.

کنعانی درباره مواضع خصمانه تروئیکای اروپا و امریکا در آژانس بین ‌ المللی انرژی اتمی، گفت: ارتباط جمهوری اسلامی ایران و سازمان انرژی اتمی کشور با مقامات آژانس بین ‌ المللی انرژی اتمی ادامه دارد.

تایید می ‌ کنم که هیاتی از جمهوری اسلامی ایران در هفته گذشته به وین سفر کرد و با مقامات آژانس گفت ‌ وگو و تبادل ‌ نظر داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: ایران به تلاش ‌ های سازنده خود در ارتباط با آژانس بین ‌ المللی انرژی اتمی به ‌ منظور حل و فصل ابهامات پادمانی ادامه می ‌ دهد و در همین چارچوب گفت ‌ وگوهایی با آن صورت می ‌ گیرد و ادامه دارد و طرفین برای برداشتن گام ‌ های بعدی، توافقاتی انجام دادند.

کنعانی گفت: هیاتی نیز از آژانس به جمهوری اسلامی ایران سفر خواهند کرد تا گفت ‌ وگوها و مذاکرات را ادامه دهند.

وی بیان کرد: بخشی از مسائل آژانس به موضوعات مذاکرات رفع تحریم ارتباط دارد. متاسفانه برخی طرف ‌ ها تلاش می ‌ کنند بر روند مذاکرات فنی جمهوری اسلامی ایران با آژانس تاثیرات منفی بگذارند و روند مذاکرات را مخدوش کنند.

قبلا نیز شاهد چنین رفتارهایی از سوی امریکا و تروئیکای اروپا باوجود تعامل نزدیک و مستمر جمهوری اسلامی ایران با آژانس بودیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تاکید کرد: متاسفانه شاهد رفتار عجولانه و غیرسازنده این کشورها هستیم که دوباره در تلاش برای استفاده سیاسی از آژانس و تبدیل آن به محملی برای اعمال فشار سیاسی بر جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی افزود: اقدام به صدور قطعنامه در شورای حکام هیچ کمکی به حل و فصل امور فنی و پادمانی جمهوری اسلامی ایران نخواهد کرد و صرفا در روند همکاری ‌ های فنی اختلال ایجاد می ‌ کند.

کنعانی گفت: ایران از تلاش ‌ ها و ظرفیت ‌ های دیپلماتیک برای ادامه فعالیت ‌ های سازنده فنی و تکنیکی استفاده خواهد کرد و در این مسیر تلاش لازم را انجام خواهد داد.

سخنگوی وزارت خارجه درباره حمله سپاه پاسداران به گروهک ‌ های تروریستی تجزیه ‌ طلب مستقر در اقلیم کردستان عراق، گفت: ایران تاکید کرده بود نسبت به امنیت سرزمینی خود و تهدیداتی که از ناحیه اقلیم کردستان عراق متوجه ایران خواهد شد و نسبت به فعالیت ‌ های گروه ‌ های تروریستی تجزیه ‌ طلب سکوت نخواهد کرد و مبتنی بر قوانین بین ‌ المللی از امنیت خود و شهروندانش دفاع خواهد کرد و این اقدام در همین چارچوب صورت گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*