-

رویکرد ایران همچنان پایبندی به مذاکرات است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: رویکرد جمهوری اسلامی ایران همچنان پایبندی به مسیر مذاکرات است.

ناصر کنعانی در نشستی خبری ادامه داد: مذاکرات باید تامین ‌ کننده منافع ایران باشد و توافق حاصله باید پایدار باشد.

وی همچنین با محکوم کردن دخالت برخی از کشورهای غربی در امور داخلی ایران گفت: مسائل داخلی ما مربوط به دولت و ملت ایران است و اجازه نمی ‌ دهیم کشوری در امور داخلی ‌ مان مداخله کند.

کنعانی در پاسخ به ایسنا درباره خبر منتشر شده مبنی بر اینکه برخی از آژانس ‌ های مسافرتی اعلام کرده ‌ اند سفارتخانه ‌ های برخی از کشورهای اروپایی صدور ویزای شینگن برای سفر شهروندان ایرانی به اروپا را متوقف کرده ‌ اند، گفت: اگر چنین خبری صحت داشته باشد، این اقدام محدود ‌ کننده قابل ‌ قبول نیست.

وی با بیان اینکه من تاکنون گزارشی در این زمینه دریافت نکرده ‌ ام، ادامه داد: ایجاد محدودیت برای سفر شهروندان ایرانی از سوی کشورهای اروپایی مغایر با آن چیزی است که آنها اعلام می ‌ کنند.

آنها از یک سو بر موضوع رعایت حقوق شهروندان ایرانی تاکید و از سوی دیگر محدودیت ‌ هایی را برای سفر شهروندان ایرانی ایجاد می ‌ کنند. این رویکرد متعارض است و امیدوارم این خبر درست نباشد.

سخنگوی وزارت خارجه درباره حکم دادگاهی در بلژیک مبنی بر لغو ممنوعیت انتقال اسدالله اسدی به داخل کشور و استرداد وی به ایران گفت: پیگیری ‌ ها ازسوی وزارت امور خارجه در زمینه وضعیت این دیپلمات ایرانی ادامه دارد.

امیدواریم شاهد آزادی ایشان در کوتاه ‌ ترین زمان ممکن باشیم و این موضوع هرچه زودتر محقق شود.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*