-

بررسی مهم ترین چالش ها در انتخاب پکیج ساختمان

پکیج دیواری یکی از تجهیزات گرمایشی هستند، که امروزه جای موتورخانه های قدیمی را گرفته و نقش آنها را به طور مطلوب تری ایفا می کنند. این نقش شامل ایجاد گرمایش برای رادیاتور و همچنین تامین آب گرم مصرفی ساختمان می شود.

بررسی مهم ترین چالش ها در انتخاب پکیج ساختمان

پکیج دیواری یکی از تجهیزات گرمایشی هستند، که امروزه جای موتورخانه های قدیمی را گرفته و نقش آنها را به طور مطلوب تری ایفا می کنند. این نقش شامل ایجاد گرمایش برای رادیاتور و همچنین تامین آب گرم مصرفی ساختمان می شود. لازم به ذکر است که بر اساس پارامتر هایی نظیر برند، ظرفیت و تعداد مبدل های حرارتی، قیمت پکیج های موجود در بازار متفاوت خواهد بود

ابتدا باید انتخاب پکیج بر اساس کارایی و مکان نصب مدنظر تعیین شود تا پس از آن قیمت محصول مورد ارزیابی قرار گیرد.

اما چرا باید از پکیج دیواری استفاده کنیم؟ پیش از هر چیزی باید مزیت های پکیج نسبت به سایر گزینه مورد بررسی قرار گیرد تا مشخص گردد که چرا به یک سیستم پرطرفدار و جایگزین سیستم های قدیمی در دنیا بدل شده است.

خرید پکیج دیواری

مزیت های پکیج دیواری

در میان موتورخانه، آبگرمکن، شوفاژ مرکزی و سایر سیستم های گرمایشی مشابه، پکیج دیواری یک گزینه بسیار مناسب و جایگزین در سراسر دنیا محسوب می شود. این مسئله نشان دهنده کارایی و کیفیت قابل توجه این دسته از تاسیسات است که اطمینان بیشتری را در هنگام انتخاب به ما می دهد. مهم ترین مزیت های استفاده از پکیج دیواری در مقایسه با موتورخانه به شرح زیر است:

  • استقلال هر واحد از دیگری در تامین گرمایش محیطی و آب گرم مصرفی
  • عدم نیاز به موتور خانه مرکزی در ساختمان
  • قابلیت کنترل و تنظیم سیستم در داخل آپارتمان
  • بدون نیاز به صرف هزینه های ماهانه تعمیر و نگهداری
  • نصب و نگهداری آسان
  • بازدهی بیشتر در مقایسه با موتور خانه
  • امنیت بیشتر به علت وجود سنسور های مختلف (سنسور آب گرم، سنسور دود و...)
  • ابعاد کوچکتر و اشغال فضای کمتر
  • تنظیم دمای دقیق و مطابق دلخواه کاربر
  • بدون اتلاف انرژی
  • تامین کردن دائمی و سریع آب گرم
  • عملکرد خودکار ( در هنگام نیاز به آب گرم روشن شده و در سایر موارد خاموش می شود)
  • ایمنی بالا و عملکرد قابل اطمینان
  • عملکردی بی صدا و آرام
  • صرفه جویی در مصرف سوخت در عین راندمان حرارتی بالا

مشخصات فنی پکیج

در هنگام خرید این دسته از محصولات باید به مواردی مانند دمای منطقه مورد نظر و وضعیت آب و هوایی آن، کاربری ساختمان (مسکونی یا تجاری)، متراژ محیط و همچنین محل نصب پکیج توجه کافی داشت. اما علاوه بر اینها، باید به مشخصات فنی خود سیستم نیز توجه شود. بررسی این مشخصات نه تنها موجب استفاده بهینه از دستگاه شده، بلکه در عملکرد بی نقص و صحیح آن نیز تاثیر دارد.

مشخصات فنی پکیج های مناسب

مهم ترین فاکتور ها در هنگام خرید پکیج

پکیج دیواری یا زمینی : یکی از مواردی که باید در هنگام انتخاب به آن توجه نمود نوع پکیج است. پکیج های دیواری اصولا کارکرد بالایی داشته و در عین حال کم مصرف تر و البته دارای عمر طولانی تر هستند. این در حالی است که برای متراژ های بالا علی رغم تمام مزیت های مذکور باید پکیج های زمینی را انتخاب نمود.

لازم به ذکر است که در نوع زمینی این سیستم ها از جهت دسترسی آسان تر به دستگاه تعمیر و سرویس آن راحت تر صورت می گیرد.

محاسبه ظرفیت پکیج : محاسبه ظرفیت پکیج به موارد مختلفی بستگی دارد. ممکن است فرمول های متعددی ارائه شود اما در هنگام محاسبه تخصصی تنها اعداد در نظر گرفته نمی شوند؛ بلکه مواردی مانند آب و هوای منطقه مورد نظر باید لحاظ شده و سپس این محاسبات صورت گیرد. ترجیح بر این است که به جای استفاده از فرمول های مختلف با یک متخصص مشورت صورت گرفته و سپس اقدام به انتخاب ظرفیت شود.

اصولا دراکثریت فروشگاه های اینترنتی تاسیسات ساختمان امکان بهره مندی از مشاوره پیش از خرید وجود داشته و جهت محاسبه های دقیق می توان از این نوع مشاوره بهره گرفت.

پکیج تک مبدل یا دو مبدل : این مورد نیز باید در هنگام خرید در نظر گرفته شود. سیستم های تک مبدل مشخصا تنها دارای یک مبدل حرارتی هستند که هم آب گرم مصرفی را تامین می کند و هم ایجاد گرمایش را بر عهده دارد. در صورتی که در سیستم های دارای دو مبدل هر یک از مبدلها یکی از وطایف را بر عهده دارند. مدل های دارای دو مبدل دیرتر جرم گرفته، گرمای یکنواختی ارائه کرده و البته در مواردی که املاح آب در محل مورد نظر بالاست، بهترین گزینه محسوب می شوند.

پکیج فن دار یا فاقد فن : این مسئله وابسته به محل نصب است. اگر قصد دارید که پکیج را در تراس قرار دهید باید از مدل فن دار بهره بگیرید. چرا که در این مدل ها محفظه احتراق بسته است و بدین سبب مقاومت سیستم در برابر وزش باد قوی، بالا می باشد. لازم به ذکر است که اگر بیش از 1 متر از مسیر، دودکش به صورت افقی قرار گرفته نیز بلید از مدل فن دار استفاده شود. در غیر این موارد، می توان از پکیج های بدون فن استفاده کرده و مشکلی به وجود نمی آید.

مقدار آب گرم مصرفی : میزان آب گرم مصرفی در مصارف خانگی دیگر مورد نیازمند توجه در هنگام گزینش است. اگر میزان مصرف شما زیاد است، توصیه می شود از مدل های مخزن دار که دارای ظرفیت های حرارتی بالا هستند، استفاده نمایید. در صورتی که میزان مصرف بالا نباشد، می توان از مدل های فاقد مخزن نیز بهره گرفت.

فاکتور های مهم در زمان خرید پکیج

سوخت مصرفی پکیج : مشخصا پکیج نیز مانند سایر سیستم ها به مصرف انرژی خاصی قادر به کارکرد است. به طور کلی امروزه این انرژی مصرفی یا برق است یا گاز. پکیج های گازی از گاز شهری جهت مصرف استفاده کرده و رایج ترین نوع این دسته از سیستم های محسوب می شوند. پکیج های برقی نیز همانطور که از نامشان مشخص است، از طریق مصرف برق به کارکرد می پردازند. در هنگام انتخاب مسئله اول این است که دسترسی به کدام سوخت در محل زندگی شما آسان تر است؛ البته لازم به ذکر است که به طور کلی نوع گازی این سیستم های هزینه کمتری را به شما تحمیل خواهند کرد.

بهتر است بدانید که قیمت مدل های برقی نسبت به گازی بیشتر است و در هنگام خرید دستگاه نیز هزینه بیشتری را صرف خواهید کرد.

گارانتی و خدمات پس از فروش : آخرین مسئله ای که باید در نظر گرفته شود، ارائه خدمات پس از خرید است. در گام اول باید از فروشگاهی خرید کنید که اعتبار کافی را داشته و محصولات آن اصالت داشته باشند تا گارانتی ارائه شده نیز از ارزش و اعتبار برخوردار باشد. نکته دوم توجه به مدت زمان گارانتی و خدمات پس از فروش و البته شرایطی است که تحت آن ارائه می شوند. در گام آخر باید شرکت سازنده و سابقه آن در ارائه خدمات این چنینی مورد بررسی قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*